Gå til innhold

Ikkje kast bosset deres i doen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en god stund siden leste eg ein tråd her om folk som nærmest brukte toalettet som søppelspann. Det var skremmende mange som kastet både tamponger, bind qtipser og bommulsdotter i doen. Blandt annet ei som hadde blitt lært opp av sin mor til å rive bind og tamponger i småbiter for så å spyle det ned i røyrene.

Me har budd i huset vårt i ca ein mnd no, så me kan med sikkerhet sei at det er tidligere beboere eller gjester av dei som har skulda. Heile helga vår har gått vekk i å fjerne vatn frå oversvømt kjellargolv, besøk av røyrleggar og reingjering av kjellargolvet. I tillegg vil me måtte ordne golvet som har blitt skada av oversvømminga.

Alt dette på grunn av eit bind! Det krever så lite å kaste det i søppelet, og så mykje om det blir kasta i doen! Eg kan ikkje sei noko anna enn at det er utrolig dumt og uintellegent å kaste andre ting enn dopapir i toalettet. Det er fullstendig uansvarlig og burde vert totalt uakseptabelt i alle heimar. Dette er tydelegvis noko folk ikkje ser på som ein sjølvfølgje, gjer dykk sjølve og samfunnet ein tjeneste å lær døtrene dykkar at slike ting høyrer til i bossbøtta!

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med deg. Engangsbind er i grunnen noe stort tull. Tøybind er blitt så bra nå at alle kvinner burde vurdere det istedenfor å fortsette å kjøpe inn igjen og igjen, mange sliter åpenbart med å kvitte seg med dem etter bruk, og hvorfor utsette seg for alskens kjente og ukjente kjemikalier helt unødvendig.

Skrevet

Tøybind har eg ikkje høyrt om ein gang, kor får ein tak i det? Kan tenke meg at det er mykje betre for huden også...

Skrevet

Er en selvfølge at man ikke kaster bind, tamponger etc i toalettet. en nabo av meg betalte 15 000- 20 000 for å grave opp halve gata grunnet dattera hadde kastet tamponger i toalettet.

Anonymous poster hash: 08412...c3f
  • Liker 1
Skrevet

Er en selvfølge at man ikke kaster bind, tamponger etc i toalettet. en nabo av meg betalte 15 000- 20 000 for å grave opp halve gata grunnet dattera hadde kastet tamponger i toalettet.

fortjent :fnise: skulle latt datra betale det tilbake å :P

Anonymous poster hash: b1b5d...5f2

Skrevet (endret)

Burde absolutt vert ein selvfølge. Men det er tydeligvis ikkje det for alle...

Endret av Mulancholy
Skrevet

Tøybind har eg ikkje høyrt om ein gang, kor får ein tak i det? Kan tenke meg at det er mykje betre for huden også...

Man kan få tak i det i ulike nettbutikker, og det går an å sy dem selv. Jeg har sydd mine egne av håndklær som kan brettes rundt trusa og kneppes fast. Ville ikke lagt ut på joggetur med dem, men til daglige gjøremål beskytter de helt fint.

Skrevet

Det er bare å søke på "tøybind", "tygbindor", eller "cloth sanitary pads" på nettet, så kommer det en haug opp! På nettbutikker som selger tøybleier og utstyr til mor og barn ligger det under hygiene eller "til mor" (men man må ikke ha født for å kunne bruke det... Jeg har kjøpt mine på etsy, og kommet fram til at "menstrual" er det beste søkeordet der (er litt rotete oppbygd). Det er en helt annen opplevelse, ikke lenger ubehagelig å ha mensen, og å vaske dem er ikke noe problem i det hele tatt (det finnes mange metoder alt etter hva som passer for den enkelte).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...