AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #1 Skrevet 8. september 2013 Jeg har en venninne som er fantastisk på mange måter, men hun finner seg i alt for mye dritt fra mannen sin. Nå nettopp fikk jeg greie på fra ei jeg kjenner at han er rundt med ei her i byen (liten by 6000innbyggere) denne dama var han bort i for et par år siden også. Så for å gjøre en uendelig lang historie kort han har ligget rundt mer eller mindre jevnlig de siste 8årene (de er rundt 40begge to) jeg har fortelt henne hva jeg vet 4ganger har hat helt konkrete situasjoner jeg visste at hadde skjedd. Men allikevel blir hun med han! Jeg har hentet henne nattestid for han har brutt ut i sinne å enten stukket av så hun ikke vet hvor han er eller annet. Å nå er han altså i gang igjen, hva kan jeg gjøre for å få henne til å forstå at slik som dette kan hun ikke ha det de har 2barn som sitter midt i dette og som har begynnt å slite på skole ol noe jeg tror kommer av forholdene de lever i hjemmeAnonymous poster hash: 09528...848
Amberleaf Skrevet 8. september 2013 #2 Skrevet 8. september 2013 Er vel ikke så mye du kan gjøre, utenom å snakke med henne og være en god og støttende venninne. Du kan jo hjelpe henne med praktiske ting som f.eks å lete etter ny plass og bo, hvis det ender med at hun vil avslutte forholdet. Vær støttende og vær der hvis hun trenger deg. Hun har det sikkert ikke godt. Han høres ut som en drittsekk!
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #3 Skrevet 8. september 2013 Er vel ikke så mye du kan gjøre, utenom å snakke med henne og være en god og støttende venninne. Du kan jo hjelpe henne med praktiske ting som f.eks å lete etter ny plass og bo, hvis det ender med at hun vil avslutte forholdet. Vær støttende og vær der hvis hun trenger deg. Hun har det sikkert ikke godt. Han høres ut som en drittsekk! hun har eget hus så bosituasjonen er dekket. Han har også sitt fra tidligere. For meg virker det som hun nå blir for pengene sin del å at hun vet han neppe vil hjelpe til noe med barna hvis hun ber ham ryke å reise. Anonymous poster hash: 09528...848
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #4 Skrevet 8. september 2013 Opplever at mennesker i slike livssituasjoner trenger støtte, ikke forståelse. At man bare er der? La henne snakke ut om hvor tungt hun har det, uten å komme med hjelp eller veiledning (med mindre du foreslår/hjelper henne til å kontakte fagfolk). Hun vet veldig godt at hun burde dra; så la henne slippe til. Snakke om hvor tungt dette er, hun er sikkert mye opp og ned (ene dagen vil hun dra på flekken, andre dagen vil hun bli hos han, tredje dagen vet hun ikke noe lenger, og orker ikke å prate om det).. Mens politi, psykolog, rådgivere, bank osv er de som "råder" i en vanskelig livssituasjon. Så er venner "hjelpeorganisasjonen" og "støtte teamet"; advokaten, fastlegen, for så vennene som står ved din side og støtter deg uansett valg. Anonymous poster hash: 3e570...93d
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #6 Skrevet 8. september 2013 Ikke bland de opp i det. ser det faktisk som min plikt å stille opp, men du er jo like kald sol alltid gjest 😣Anonymous poster hash: 09528...848 2
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2013 #7 Skrevet 8. september 2013 ser det faktisk som min plikt å stille opp, men du er jo like kald sol alltid gjest Anonymous poster hash: 09528...848 Vel, jeg er mer av typen som ikke vil bli innblandet i noe.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #8 Skrevet 8. september 2013 Vel, jeg er mer av typen som ikke vil bli innblandet i noe. Klassisk egoist, med andre ord. Skal man være en god venn, så prøver man å se om andre kanskje trenger støtte, også ER man der for andre og prøver å bidra. Jeg ville tatt en skikkelig prat med henne, invitert henne til deg på litt vin og prøvd å snakke med henne om ulike løsninger. kanskje hun har en annen grunn enn du tror for å bli? eller kanskje hun trenger støtte for å komme seg vekk.. skjønner godt at dette ikke er noe ok å se på for en venninne.. Anonymous poster hash: 148a1...f4f
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2013 #9 Skrevet 8. september 2013 Klassisk egoist, med andre ord. Skal man være en god venn, så prøver man å se om andre kanskje trenger støtte, også ER man der for andre og prøver å bidra. Jeg ville tatt en skikkelig prat med henne, invitert henne til deg på litt vin og prøvd å snakke med henne om ulike løsninger. kanskje hun har en annen grunn enn du tror for å bli? eller kanskje hun trenger støtte for å komme seg vekk.. skjønner godt at dette ikke er noe ok å se på for en venninne.. Anonymous poster hash: 148a1...f4f Er det egoistisk å la folk ordne opp i livet sitt selv?
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #10 Skrevet 8. september 2013 Klassisk egoist, med andre ord. Skal man være en god venn, så prøver man å se om andre kanskje trenger støtte, også ER man der for andre og prøver å bidra. Jeg ville tatt en skikkelig prat med henne, invitert henne til deg på litt vin og prøvd å snakke med henne om ulike løsninger. kanskje hun har en annen grunn enn du tror for å bli? eller kanskje hun trenger støtte for å komme seg vekk.. skjønner godt at dette ikke er noe ok å se på for en venninne..Anonymous poster hash: 148a1...f4f har prøvd dette i flere år nå sier hun vil dra å ser ut til at det skal skje så lokker han henne med på en ferie så er hun dratt inn i det igjen.... Jeg vet at ved en anledning ble han voldelig mot henne (tok kvelertak, dette var det barnet som fortalte meg på eget iniativ hun innrømmet det også når jeg tok det opp) kan vel være at han har en slik makt over henne så hun rett å slett ikke tørr. Jeg begynner å bli temmelig rådvill. Jeg har flere ganger sakt at uansett tid på døgnet et jeg tilgjengelig å døren min er åpen for henneAnonymous poster hash: 09528...848
Gjest Lille-pus Skrevet 8. september 2013 #11 Skrevet 8. september 2013 Du bør være en god venn for henne, så langt du evner. Men, ikke forsøk å overta styringen over hvilke beslutninger hun skal ta utifra hva du ville gjort. Om hun spør om råd, lurer på hva du synes så si det du mener... men ikke gå inn og fortell henne hvor dum du synes hun er, og hva som er det eneste rette å gjøre (for deg). Dette fordi hun ikke er deg og du er ikke henne. Deres barn er ikke dine barn. Deres liv er heller ikke ditt liv, og den beslutning som for deg kan være den eneste rette... den beslutning er ikke nødvendigvis den rette for henne.
lulle Skrevet 8. september 2013 #12 Skrevet 8. september 2013 Opplever at mennesker i slike livssituasjoner trenger støtte, ikke forståelse. At man bare er der? La henne snakke ut om hvor tungt hun har det, uten å komme med hjelp eller veiledning (med mindre du foreslår/hjelper henne til å kontakte fagfolk). Hun vet veldig godt at hun burde dra; så la henne slippe til. Snakke om hvor tungt dette er, hun er sikkert mye opp og ned (ene dagen vil hun dra på flekken, andre dagen vil hun bli hos han, tredje dagen vet hun ikke noe lenger, og orker ikke å prate om det).. Mens politi, psykolog, rådgivere, bank osv er de som "råder" i en vanskelig livssituasjon. Så er venner "hjelpeorganisasjonen" og "støtte teamet"; advokaten, fastlegen, for så vennene som står ved din side og støtter deg uansett valg. Anonymous poster hash: 3e570...93d Noen blir aldri ferdig med offerrollen når de først har begynt. Hvor mange år skal man høre på det samme, før det er akseptabelt å si stopp?
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #13 Skrevet 8. september 2013 Vel, involverer man seg med en mann så ber man om utroskap. Snakk med henne om hun virkelig aksepterer sånn dritt. Anonymous poster hash: b1d98...b96
Gjest Gresshoppesang Skrevet 8. september 2013 #14 Skrevet 8. september 2013 Du får skille henne? Som du sier; dette er en venninne av deg. Du kan ikke ta valg for henne. Hun vet at du kjenner til situasjonen og at du er der. Hvorfor holder det ikke for deg? Det holder jo tydeligvis for henne og hennes behov her i livet.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #15 Skrevet 8. september 2013 Du får skille henne? Som du sier; dette er en venninne av deg. Du kan ikke ta valg for henne. Hun vet at du kjenner til situasjonen og at du er der. Hvorfor holder det ikke for deg? Det holder jo tydeligvis for henne og hennes behov her i livet. hun trenger hjelp til å komme seg ut av forholdet, har bedt om hjelp opptil flere ganger men han får omvendt henne hver gang sist jeg hentet henne etter at han hadde forlatt henne på en holme etter en båt tur så sa hun at nå hadde hun ikke følelser for han lengre 4 dager etter reiser de utenlands???Anonymous poster hash: 09528...848
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå