AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #1 Skrevet 8. september 2013 Men ikke klarer fordi man ikke vil... Det har vært slutt med eksen i over 1 år nå, og følelsene er enda så sterke. Elsker henne så mye at det gjør vondt. Er så trygt og godt på mange måter, og det eneste jeg vil er at vi skal være sammen. Fordi vi har det så fint og det føles så riktig. Problemet er bare at hun ikke vil det samme, likevel klarer ingen av oss å kutte kontakten helt. Nå har jeg kommet til det punktet hvor jeg har begynt å "date" en ny, fortsatt bare på et vennskapelig stadie, men man vet jo aldri hvordan ting utvikler seg. Jeg merker at det sliter på psyken, jeg føler meg ikke klar for å gå videre, bare tanken på å være nær en annen, at en annen skal ta plassen til eksen min, gjør vondt. Likevel så føler jeg at jeg ikke har noe valg, en eller annen gang må man jo videre i livet. Det er bare så vanskelig å tvinge seg selv til å gi slipp på noen som betyr så mye, når man virkelig føler man har noe med en person. Føler så sterk kjærlighet og ikke vil gi helt slipp på det. Samtidig vil jeg jo finne en som vil satse på meg, som vil ha meg og vil dele livet med meg. Noen ganger føler jeg et sinne mot eksen, fordi det er hennes valg at vi ikke skal være sammen, og hun ødelegger alt. For det er noe spesielt med oss, og jeg vet at vi kunne hatt det veldig bra sammen! Er vanskelig å sitte med så sterke følelser, som bare vokser hver gang vi er sammen. Vet ikke hvordan jeg skal klare å komme over dette, hvordan jeg skal klare å komme meg videre. Har prøvd å kutte kontakten, men det går bare ikke. Vet ikke helt hva jeg ville med dette, men måtte bare få ut noen følelser... Anonymous poster hash: 1cbcd...5d1
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2013 #2 Skrevet 8. september 2013 Virker som du dyrker både sorgen og eksen for mye. Det var vel grunner til at det ble slutt, så da var det kanskje ikke så perfekt som du vil det skal være. Men er du ikke klar for noe nytt, så venter du så klart med å innvolvere deg med noen. Er jo ikke pent å leke med andres følelser bare for å komme seg videre.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #3 Skrevet 8. september 2013 Grunnene til at det ble slutt var små bagateller, som vi lett kunne løst opp i om begge hadde ønsket å jobbe med det. Vi har fungert som kjærester store deler av tiden etter bruddet, på mange måter har vi vært sammen uten å definere oss som kjærester. Tror det er derfor det er ekstra vanskelig å gi slipp, hadde vi ikke hatt det bra sammen hadde det vært enklere. Tror nok jeg dyrker det litt for mye ja, men er vanskelig når man føler at man hører sammen med noen. Skulle ønske jeg kunne blokke henne helt ute og bare kutte helt. Vil jo ikke med vilje bruke noen som rebound bare for å komme meg videre, men argumentene for å ikke prøve for å se om jeg kan få følelser for en ny er ganske få når man er singel. På mange måter blir jeg kvalm bare av tanken, føler meg nesten utro. Har bare lyst til å stille eksen et ultimatum, men jeg vet hva utfallet blir. Anonymous poster hash: 1cbcd...5d1
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2013 #4 Skrevet 8. september 2013 Men ikke klarer fordi man ikke vil... Det har vært slutt med eksen i over 1 år nå, og følelsene er enda så sterke. Elsker henne så mye at det gjør vondt. Er så trygt og godt på mange måter, og det eneste jeg vil er at vi skal være sammen. Fordi vi har det så fint og det føles så riktig. Problemet er bare at hun ikke vil det samme, likevel klarer ingen av oss å kutte kontakten helt. Nå har jeg kommet til det punktet hvor jeg har begynt å "date" en ny, fortsatt bare på et vennskapelig stadie, men man vet jo aldri hvordan ting utvikler seg. Jeg merker at det sliter på psyken, jeg føler meg ikke klar for å gå videre, bare tanken på å være nær en annen, at en annen skal ta plassen til eksen min, gjør vondt. Likevel så føler jeg at jeg ikke har noe valg, en eller annen gang må man jo videre i livet. Det er bare så vanskelig å tvinge seg selv til å gi slipp på noen som betyr så mye, når man virkelig føler man har noe med en person. Føler så sterk kjærlighet og ikke vil gi helt slipp på det. Samtidig vil jeg jo finne en som vil satse på meg, som vil ha meg og vil dele livet med meg. Noen ganger føler jeg et sinne mot eksen, fordi det er hennes valg at vi ikke skal være sammen, og hun ødelegger alt. For det er noe spesielt med oss, og jeg vet at vi kunne hatt det veldig bra sammen! Er vanskelig å sitte med så sterke følelser, som bare vokser hver gang vi er sammen. Vet ikke hvordan jeg skal klare å komme over dette, hvordan jeg skal klare å komme meg videre. Har prøvd å kutte kontakten, men det går bare ikke. Vet ikke helt hva jeg ville med dette, men måtte bare få ut noen følelser... Anonymous poster hash: 1cbcd...5d1 Jeg har vært der du er nå. Jeg elsket eksen og fortsatte å treffe han lenge etter det var slutt. Det var oftest han som tok kontakt og ville treffe meg. Jeg klarte ikke å avvise han, jeg hadde ikke lyst til å avvise han, jeg tenkte at noen timer sammen med han var bedre enn å ikke treffe han i det hele tatt. Jeg ble helt følelsesmessig ødelagt av det. Til slutt innså jeg at vi ikke kunne ha kontakt i det hele tatt. Det var vanskelig for han, for han var fortsatt glad i meg som en venn. Han sender fortsatt meldinger av og til, men jeg svarer ikke, og han vet hvorfor jeg ikke svarer. Fordi jeg ikke klarer å komme over han hvis vi har kontakt. Jeg tenker at du ikke er klar for å date andre ennå. Du trenger å jobbe deg gjennom sorgen. Først når du ikke lenger håper at dere skal bli sammen igjen, er du klar til å date andre. Det kan ta uker, måneder eller år. Du kan oppleve at følelsene for eksen blir enda sterkere hvis du dater andre før du er følelsesmessig klar for det. Du kan også ende opp med å såre en annen jente fordi du fortsatt elsker eksen, og derfor ikke har nok kjærlighet å gi en ny jente.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #5 Skrevet 8. september 2013 Jeg har vært der du er nå. Jeg elsket eksen og fortsatte å treffe han lenge etter det var slutt. Det var oftest han som tok kontakt og ville treffe meg. Jeg klarte ikke å avvise han, jeg hadde ikke lyst til å avvise han, jeg tenkte at noen timer sammen med han var bedre enn å ikke treffe han i det hele tatt. Jeg ble helt følelsesmessig ødelagt av det. Til slutt innså jeg at vi ikke kunne ha kontakt i det hele tatt. Det var vanskelig for han, for han var fortsatt glad i meg som en venn. Han sender fortsatt meldinger av og til, men jeg svarer ikke, og han vet hvorfor jeg ikke svarer. Fordi jeg ikke klarer å komme over han hvis vi har kontakt. Jeg tenker at du ikke er klar for å date andre ennå. Du trenger å jobbe deg gjennom sorgen. Først når du ikke lenger håper at dere skal bli sammen igjen, er du klar til å date andre. Det kan ta uker, måneder eller år. Du kan oppleve at følelsene for eksen blir enda sterkere hvis du dater andre før du er følelsesmessig klar for det. Du kan også ende opp med å såre en annen jente fordi du fortsatt elsker eksen, og derfor ikke har nok kjærlighet å gi en ny jente. Takk for fint svar! Jeg vet jo at den eneste løsningen her er å kutte helt, 0 kontakt. Det er bare det vanskeligste jeg noen gang har vært med på. Følelsene mine er et kaos for tiden, er på mitt mest lykkelige når jeg og eksen er sammen, når vi er fra hverandre er jeg deppa og trist. Blir som deg også følelsesmessig ødelagt av dette. Eksen kjenner meg best av alle, vet alt som jeg ikke har fortalt til noen, støtter meg gjennom ting og er en trygghet. Bryr seg oppriktig om meg. Det er så vanskelig å tenke at jeg kan ha det så bra med en annen! Skulle bare ønske hun kunne våkne opp og se det fine vi har og verdien av det. Men det kommer vel aldri til å skje! Nei det å date en ny funker ikke når man er følelsesmessig innvolvert med en annen, samtidig har jeg møtt en veldig hyggelig person, men får la det bli med vennskap til jeg er klar for noe mer. Er jo veldig redd for å såre en annen mens jeg prøver å fikse meg selv! Er det lenge siden du kuttet kontakten med eksen? Er du fortsatt i prosessen med å komme over han? TS Anonymous poster hash: 1cbcd...5d1
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2013 #6 Skrevet 8. september 2013 Det er over et år siden jeg traff han sist. Noen uker siden sist vi hadde kontakt på telefon. Jeg har sluttet å svare. Har forklart han hvorfor. Det går litt bedre nå, men jeg er fortsatt ikke klar for et nytt forhold. Jeg vil vente til jeg er helt over han. Jeg har begynt å tenke at han tilhører fortiden. Vi hadde det fint, men det var ikke meg han ville ha. Derfor var han heller ikke den rette for meg. Vi har pratet ut om hvorfor det ble slutt og hvorfor vi ikke kan bli sammen igjen. Ingen av oss sitter igjen med ubesvarte spørsmål. Han vet også hvorfor jeg ikke lenger svarer når han ringer eller sender meldinger. Han vet at jeg ikke er sur. Han vet at jeg trenger å komme over han, og derfor ikke kan ha kontakt. Sikkert lurt å la det bli med vennskap til du er klar for noe mer. Hvis du gir det litt tid vil kanskje følelsene du har for henne vokse seg sterkere enn følelsene du hadde for eksen? Kjærligheten er sterkest og best når den er gjensidig! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå