Gå til innhold

Gave til bror som blir 20, hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

jeg er egentlig ganske flink med gaver, men her har jeg møtt veggen.

Min bror blir 20 år og jeg vil veldig gjerne markere det på en spesiell måte. Vi har et veldig godt forhold, men ser hverandre ikke så ofte fordi jeg bor i et annet skandinavisk land.

Han har hatt det vanskelig de siste .. tja, tre årene. Mye sjenanse, depresjoner og ensomhet. Men! Han er en knakanes kar, kjempemorsom humor, intelligent og moden. Problemet hans generelt er vel at han er sjenert, lat og føler at det ikke er verdt å prøve (redd for motgang).

Så, jeg vil veldig gjerne gjøre noe spesielt for han. Han betyr utrolig mye for meg og jeg vet at han blir glad.

Hans interesser er for det meste spill og der skaffer han seg alt selv. Han bor fremdeles hjemme, så han har også alle praktiske behov dekket. Han elsker å lese, spesielt fantasy, men der også er han flink selv. Han er alltid oppdatert med spill og bøker.

Uansett, jeg vil gi han noe annet da. Noe som kan markere den store dagen... Men som sagt, er litt lost. Føler ikke at nerdeting er morsomt og spesielt nok alene.

Det behøver ikke å koste mange penger, jeg har heller ikke så mye å rutte med.

vel, forslag mottas med stor takknemmelighet!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med en liten opplevelse? Hvis det er sånn at dere skal møtes på bursdagen da selvfølgelig :)

Middag ute og en kino feks.

Skrevet

Spandere middag og kino på han, så drar dere ilag neste gang du er hjemme?

Eller andre ting som forestillinger, standup o.l

Skrevet

ja, har tenkt på noen form for opplevelse. kino tror jeg blir litt for kjedelig da det er noe mamma pleier å lokke han med ut på (han har en tendens til å være litt for mye inne).

stand-up ville vært ganske bra, da han elsker å se på youtube-videoer med slike shows (det gjør jo jeg også).

tenkte også at det kunne vært fett å gi han noe som krevde litt.. ja, kroppslig bevegelse. noe litt action-preget, men det koster jo litt for mye og jeg vet ikke om det blir "too much".

men takk for tips! om noen har flere så blir jeg superglad!

Skrevet

Kjøp han en fleshligh, det blir garantert en opplevelse :fnise:

Anonymous poster hash: 87477...38e
  • Liker 1
Skrevet

Om han liker fantasy bøker og ting med magi så vil han sikkret like bøkene i Elminister serien (fra dungeons å dragons universet).

Utenom det så vil jeg anbefale deg å bruke dagen / deler av dagen med han, det vil han nok sette pris på :)

Anonymous poster hash: 87477...38e
Skrevet

ja, ikke dumt! for tiden er han oppslukt i warhammer-litteratur, så det kunne vært morsomt å gi han noe annet fantasy :)

Skrevet

Kjøpe et par fjellsko i gave og dra han med deg på fjelltur :)

Gi han en dag i klatreveggen (vist dere har det i nærområdet) Det har blitt brukt til utdrikkingslag her jeg bor.

Kjøpe ei fiskestang i gave og ta han med på fisketur (vist det er fiskemuligheter der han bor)

Skrevet

jeg har skikkelig lyst til å få han opp fra pc-stolen og gjøre noe ja! ikke at kino og restaurant var et dårlig forslag, men det får han en del av fra før - vil gjøre noe spesielt...

men det er vanskelig da. jeg hadde elsket å dra han med på fjelltur, men jeg vet at han vil blånekte. det er så vidt jeg får han med i svømmehallen. han går tur med hunden hver dag, så det ser han på som et ork og ikke er han glad i naturen. men han er også en sytekopp og lat, dårlig kombo :P

jeg har prøvd klatring før, men han nekter og sier han har høydeskrekk (tro meg, det er alltid en unnskyldning).

beklager hvis jeg virker negativ, det er absolutt ikke meninga! jeg er veldig takknemmelig for alle forslag da de alle inspirerer :)

Skrevet

Neida du virker ikke negativ :) Skjønner det er ikke lett å finne på noe.

Prøve å komme på flere forslag :) Hva med paintbal, gocart,kanskje du får med en liten gjeng som blir med, så spanderer du på han. Lacerzone vist dere har det. Det er gøy :) vist dere hadde vært en liten gjeng.

Skrevet (endret)

Om han liker warhammer bøker så vil han sikkert like bøker i serien Gotrek and Felix. Jeg annbefaler også Elminister serien. Om du vil få han aktiv, men han ikke liker å være aktiv så vet jeg ikke helt hva som kan hjelpe :)

Kansje (som nevnt over) paintball eller noe slikt. Det er jo faktisk ganske gøy ^^

Endret av LoneWolf
Skrevet

ja, man kan ikke tvinge folk heller.

kunne også kjøpt noe fint treningstøy, kanskje han ble motivert? hehehe..

men boktips er bra, skal sjekke det ut! tusen takk :)

Skrevet

Digitalkamera? Om du finner et bra som er innenfor ditt budsjett :)

Anonymous poster hash: 51732...0dd
Skrevet

sorry, igjen.

har sjekket litt priser og sånt på lazer, paintbal. det er nok altfor dyrt for meg alene, kanskje jeg kan få til noe spleising fra familien, men det er nok heller tvilsomt.

hadde jeg hatt jobb hadde det absolutt vært en superide!

sist jeg gjorde noe spesielt tok jeg han med på scifi-messe på lillestrøm, DET var populært. da fikk han også bilde sammen en av sine favoritter og han som spiller han (det var darth vader).
men det er ikke noe lignende i år, dessverre.

Skrevet

Du har ikke søsken som kan bli med å spleise da?

Skrevet

nei, er nok alene der. og har ikke de beste foreldre der. de klager bare konstant på at han sitter der med pc og ja.. kjefter. sånn er det.

hmm, må tenke mer... :)

Skrevet

Kan dere ikke bli enige om noe i sammen ?:)
Blir ingen overaskelse, men funker sikkert :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...