AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #1 Del Skrevet 8. september 2013 Erfaringer?Anonymous poster hash: 775fb...c60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stormborn Skrevet 8. september 2013 #2 Del Skrevet 8. september 2013 Det er hvertfall ingen førstegangshund Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #3 Del Skrevet 8. september 2013 Burde komme med egen saueflokk. Skikkelig arbeidsom, kan bli veldig stresset av å ikke få nok mental trening, god brukshund, dårlig familiehund. Ikke kjøp det hvis ikke du vet hva du gjør Anonymous poster hash: 90969...cfd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugerøret Skrevet 8. september 2013 #4 Del Skrevet 8. september 2013 JobbeHund! Ikke noe en skal ha pga en liker utseende i alle fall.Disse trenger mye trening ,både fysisk og mentalt. Nydelige å se på ,men som sagt,arbeidsjern! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisørdama Skrevet 8. september 2013 #5 Del Skrevet 8. september 2013 Mye energi, nervøse, arbeidjern, rastløse, intelligent og liker lære. Som sagt over; mer arbeidshund enn familiehund, ikke førstegangshund. Dette gjelder vel alle belgiske fårehunder (tervuren, groendal og mallenoise) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anciol Skrevet 8. september 2013 #6 Del Skrevet 8. september 2013 (endret) En terv kan gjøres til en super familie hund visst du lærer den opp fra den er valp. De krever minst 2 t tur daglig, er lett ¨å lære opp til å gjøre ting fordi den er verdens 2 intelligente hund, du kan få den til å hente avisen hver dag, hente tøflene, og slippe tomme dorullkjerner i bosset og hente ny dorull til deg den er og god sporhund. De er ganske friske og veldig rastløse så du må regne med flere ganger daglig ut på tur:) lever igjennomsnitt minst 15 år med mye tur og mental trening. Er svært fornøyd med terv, fikk min føsrte terv da jeg var 9 år gammel, for en fantastisk sporhund og vakthund:=) Hunden ledet faktisk meg og pappa på rett vei da vi gikk oss vill langt inne på fjellet i en snøstorm. De er veldig kosete:) foreldrene mine har to stk rød tervueren en hann som er 13 1/2 og datteren hans en skjønn tispe på 9 1/2:) De elsker å kose med barna mine, de slikker barna i fjeset når de stikker hodet inn døren hos mormoren og morfaren sin:=) Endret 8. september 2013 av Anciol Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belle Gunnes Skrevet 8. september 2013 #7 Del Skrevet 8. september 2013 Fantastisk vakre og flotte hunder. Men kun for de som virkelig vet hva de holder på med og som ønsker å bruke hunden aktivt. Men for disse menneskene, så er de helt suverene. Ikke uten grunn at de har kallenavnet "temmelignervøsen". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 24. september 2013 #8 Del Skrevet 24. september 2013 Familien min hadde en terv fra jeg var 10-16 år, dessverre fikk den kreft og døde alt for ung. Men dette er rasen jeg planlegger å gå for igjen nå som jeg er voksen. Det er godt mulig at hunden vi hadde ikke hadde lest hundeboka, for det var i aller høyeste grad en familiehund! Utrolig søt og trivelig, bjeffet så og si aldri, var snill mot alle og flink med barn. I tillegg var den ganske smart til hund å være, og jeg mistenker at 10 år gamle meg ikke helt innså at bikkja hadde skjønt konseptet bedre enn jeg ga den æren for Den var dog litt nervøs av seg, men det aller meste ble trent vekk. Den var 1,5 år da vi overtok den (omplassering), og var fryktelig skuddredd. Den var også litt redd for katter og støvsugeren, men det "vokste den av seg". Hunden ble luftet tre ganger om dagen, noe som fungerte fint. Det er også det vi planlegger å gjøre når vi anskaffer oss hund om ca. et år. 30 min om morgenen, 30-60 min om ettermiddagen og så en lengre kveldstur med trening. Veldig trivelige, kjærlige og oppmerksomme hunder! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anciol Skrevet 26. september 2013 #9 Del Skrevet 26. september 2013 Terven min ved fullmåne vinterstid! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 26. september 2013 #10 Del Skrevet 26. september 2013 Terven min ved fullmåne vinterstid! Vakker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2013 #11 Del Skrevet 26. september 2013 Eneste erfaringen jeg har var at hunden lå under bordet og knurret på meg. Jeg satt ved bordet. Og var gæren på andre hunder osv. Litt under middels pen, men når detkommer til hunder er det egenskapene og hva hunden trenger for å være en harmonisk hund som teller. Anonymous poster hash: 07ee4...3e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå