Gå til innhold

Gode grunner til IKKE å flytte til Vestfold...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gi meg noen gode grunner til å IKKE flytte til Vestfold... Jeg bodde der for 10 år siden og nå har jeg begynt å få lyst å flytte tilbake. Har venner der og liker meg der. MEN har blitt godt etablert et annet sted i landet og tanken på å finne ny jobb og ikke minst flyttesjau... Fortell meg hvorfor jeg/vi skal bli hvor vi er...

Anonymous poster hash: 2cd6d...abe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe.. det er ikke så mange gode grunner til å ikke flytte dit spør du meg.. Billigere hus, mindre støy, to-tre rumenere i steden for 300, gode kulturtilbud, flere shoppingsentere, kafeer og resturanter, hyggelige folk, mindre overfallsvoldtekter og ran, gode skoler og the list goes on. Jeg bor i Oslo nå, men skal tilbake til Vestfold om få år :-)

* Jeg vet jeg ikke svarte på spørsmålet ditt forresten, så her kommer en grunn: Det er jo kjedelig/slitsomt å flytte. Eneste grunnen jeg kan komme på ;)

Endret av Unika
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. det er ikke så mange gode grunner til å ikke flytte dit spør du meg.. Billigere hus, mindre støy, to-tre rumenere i steden for 300, gode kulturtilbud, flere shoppingsentere, kafeer og resturanter, hyggelige folk, mindre overfallsvoldtekter og ran, gode skoler og the list goes on. Jeg bor i Oslo nå, men skal tilbake til Vestfold om få år :-)

* Jeg vet jeg ikke svarte på spørsmålet ditt forresten, så her kommer en grunn: Det er jo kjedelig/slitsomt å flytte. Eneste grunnen jeg kan komme på ;)

Nå må du ikke gå ut ifra at alle bor i Oslo da ;-)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja..

Du bør ikke flytte til Vestfold fordi:

-Fordi strendene er så fine at du ikke får gjort husarbeid om sommeren.

-Fordi det er et blomstrende næringsliv, og i tillegg kort vei til Oslo, Grenland osv, slik at det kan bli vrient å velge arbeidsplass.

-Fordi det er et godt utbygd kulturtilbud, og der treffer du på det med husarbeid igjen da...

-Fordi det er fint turterreng både langs kysten og i innlandet, og trening øker risikoen både for uhell og belastningsskader.

-Fordi...fordi....nope, kommer ikke på mer!

Velkommen skal du være :)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du ikke gå ut ifra at alle bor i Oslo da ;-)

Neida, skrev at jeg gjorde det og mine grunner for å ville flytte tilbake ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tror ikke du får så mange grunner, tror det er mange som elsker Vestfold her inne. Er selv fra Vestfold, men bor på en annen kant av landet. Kunne ikke tenkt meg å flytte tilbake, synes det har blitt alfor sossete og "nyrikt". Kjenner meg ikke igjen i billig boliger, der jeg kommer fra er prisene skyhøye.

Anonymous poster hash: d7c83...676
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja..

Du bør ikke flytte til Vestfold fordi:

-Fordi strendene er så fine at du ikke får gjort husarbeid om sommeren.

-Fordi det er et blomstrende næringsliv, og i tillegg kort vei til Oslo, Grenland osv, slik at det kan bli vrient å velge arbeidsplass.

-Fordi det er et godt utbygd kulturtilbud, og der treffer du på det med husarbeid igjen da...

-Fordi det er fint turterreng både langs kysten og i innlandet, og trening øker risikoen både for uhell og belastningsskader.

-Fordi...fordi....nope, kommer ikke på mer!

Velkommen skal du være :)

Hehe - det hjalp IKKE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elendige skoler, mobbekultur og mye dop.

Anonymous poster hash: ea228...b99

Elendige skoler finner man overalt, akkurat som elendige sykehus og elendige rørleggerbedrifter.

Mobbekultur? Jeg kan ikke snakke for alle byer i Vestfold, men Nøtterøy og Tønsberg er ikke akkurat kjent for mobbing tror jeg :)

Dop, finner man også overalt, og tror ikke Vestfold har noe mer/mindre av dette enn andre steder. Dette finner man uansett i enkelte miljøer.

Anonymous poster hash: 70622...f17

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Njaaa....ikke mye av det stemmer da. Boligprisene der har skutt i väret (om man ikke velger å bosette seg langt til skogs), bor man närmere byen så er det en del stöy, vi har en haug med rumenere i tillegg til store grupper polakker og litauere som raider gjennom fylket titt som tett, mange av skolene er ikke å skryte av i det hele tatt, vi har mange overfallsvoldtekter og drap/drapsforsök (i forhold til innbyggertall).

Mange hyggelige mennesker og gode kulturtilbud har vi da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flere shoppingsentere

Hva er egentlig så flott med shoppingsenter? De har jo kun kjedebutikker som kun har akkurat de samme varene som finnes i butikkene i alle andre shoppingsenter i landet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig så flott med shoppingsenter? De har jo kun kjedebutikker som kun har akkurat de samme varene som finnes i butikkene i alle andre shoppingsenter i landet.

Nei, personlig så syntes jeg ikke det er så flott. Men jeg syntes det er kjekt, ofte har man dårlig tid og trenger et eller annet. Selv shopper jeg i grunn mest på nett :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bor selv i vestfold, og har ett par ting og nevne.
Det er mye dop, det gjelder kanskje ikke alle byene, og noen byer mer enn andre.
Mye dårlige skolen, her jeg bor er det kun 1-2 skolen som virkelig er bra (barneskoler)
Derigjen har vi utrolig flott natur, og mye bra miljø noen steder.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njaaa....ikke mye av det stemmer da. Boligprisene der har skutt i väret (om man ikke velger å bosette seg langt til skogs), bor man närmere byen så er det en del stöy, vi har en haug med rumenere i tillegg til store grupper polakker og litauere som raider gjennom fylket titt som tett, mange av skolene er ikke å skryte av i det hele tatt, vi har mange overfallsvoldtekter og drap/drapsforsök (i forhold til innbyggertall).

Mange hyggelige mennesker og gode kulturtilbud har vi da :)

Jeg syntes alt stemmer i forhold til Tønsberg og Nøtterøy kontra Oslo, skulle kanskje presisert det. Andre byer kjenner jeg ikke til :-)

Endret av Unika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Jeg syntes alt stemmer i forhold til Tønsberg og Nøtterøy, skulle kanskje presisert det. Andre byer kjenner jeg ikke til :-)

Jeg snakker generelt om nesten hele Vestfold. Sandefjord, Tönsberg, Larvik + litt imellom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er ekstremt mye dop i Tønsberg og Larvik i forhold til innbyggertall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.
Jeg hadde helt glemt dop... husker det var snakk om at det var mye da jeg bodde der tidligere ja. Men har på en måte ikke vært noe tema fordi jeg ikke har barn. Men det er jo kjipt med dop/alkohol problematikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

det er ekstremt mye dop i Tønsberg og Larvik i forhold til innbyggertall

En hel del i Sandefjord også, men det syns ikke like godt i den byen sett i forhold til de to du nevner. Hvorfor vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hel del i Sandefjord også, men det syns ikke like godt i den byen sett i forhold til de to du nevner. Hvorfor vet jeg ikke.

Jeg har inntrykk av at de narkomane som henger i Tønsberg, er eldre sprøytenarkomane. Tror ikke ungdom bruker noe mer dop her enn ellers i landet (men jeg vet ikke sikkert).

På skolene på Nøtterøy er det hvertfall lite hasjrøyking, og det er generelt blitt lavmål og røyke vanlig røyk også. Lærere mener hvertfall det har vært en positiv utvikling de siste 10-15årene. Larvik kjenner jeg ikke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...