Gå til innhold

Hvor hemmelig er hemmelig nummer?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Constanze

Jeg er for tiden oppe i en situasjon hvor jeg har begynt å vurdere å skaffe hemmelig mobilnummer. Ringte NetCom kundeservice idag og fikk endel opplysninger. Men jeg ville gjerne høre litt om andres erfaringer med hemmelig nummer. Er det virkelig idiotsikkert?

Han på telefonen sa at det finnes to typer - det "ekte" hemmelige nummer, hvor nummeret mitt ikke engang vises på displayet til den jeg ringer, og et slags "ingen oppføring" - nummer, hvor nummeret mitt vises på displayet til den jeg ringer, men ikke er mulig å få tak i via opplysningstjenester. Det er da sistnevnte jeg er interessert i, ettersom jeg er plaget av et par idioter som vil ha kontakt med meg, men jeg vil jo gjerne at de jeg ringer til skal se nummeret mitt.

Erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hemmelig nummer er ikke nødvendigvis hemmelig. En bekjent av meg trengte hemmelig nummer, og bestilte det. Dagen etter ringte h*n opplysningen og ba om sitt eget nummer - og fikk det. Etter en liten kjeftepreken lovte de å aldri oppgi nummeret igjen, men det samme skjedde gang etter gang etter gang... så jeg ville ikke vært for sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Constanze
Hemmelig nummer er ikke nødvendigvis hemmelig. En bekjent av meg trengte hemmelig nummer' date=' og bestilte det. Dagen etter ringte h*n opplysningen og ba om sitt eget nummer - og fikk det. Etter en liten kjeftepreken lovte de å aldri oppgi nummeret igjen, men det samme skjedde gang etter gang etter gang... så jeg ville ikke vært for sikker.[/quote']

:hakeslepp:

Er det mulig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg er konsekvent og tar aldri tlf der nr ikke vises på displayet.

Selgere har begynt å få skjult nr også. Er så lei de.

Ikke mange av minre kontakter har skjult nr, men de som har har fått beskjed at jeg ikke tar den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjult nummer er ikke det samme som hemmelig...

De aller fleste kan "stille" inn telefonen så nummeret ikke vises hos den man ringer til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine foreldre ar hemmelig telefonnummer og adresse pga jden jobben min mor har. Er absolutt ikke idiotsikkert. Vil man ha tak i ett nummer, fpr man det. Selv om det krever mer oppfinnsomhet.

Vi fant både nr og adr til pappa på nettet, samt opplysninger om hvem min mor er gift med og hvilken kommune de bor i..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hemmelig nummer er ikke nødvendigvis hemmelig. En bekjent av meg trengte hemmelig nummer, og bestilte det. Dagen etter ringte h*n opplysningen og ba om sitt eget nummer - og fikk det. Etter en liten kjeftepreken lovte de å aldri oppgi nummeret igjen, men det samme skjedde gang etter gang etter gang... så jeg ville ikke vært for sikker.

Det tar opp til en uke fra nummeret blir registrert som hemmelig, til det blir fjernet ifra nummeropplysninger som gulesider og 1880.

Dette er hovedsakelig pga disse tjenestene ikke deler samme database. Merksnodig hvor mange som ikke tenker over dette.

:-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hemmelig nr, i den forstand at nr vises når jeg ringer, men at man ikke får info om hvem som eier nr om man søker etter det/spør opplysningen.

Jeg har testet det flere ganger og eneste gangen jeg har fått opplyst hvem som eier nr er når jeg selv har byttet abbonnement og glemt å be om hemmelig nr igjen.

Så det har fungert bra for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men vedkommende får fremdeles opplyst sitt eget nummer når h*n ringer opplysningen... Det har gått et år, og h*n har gitt opp. Mulig det er et engangstilfelle, men likevel er det irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...