Gå til innhold

Mangel på hverdagssjekking

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på byen forrige helg. En stund siden sist. Merket jeg fikk mye oppmerksomhet. Snakket med noen og fikk blikk fra en del menn. Et par bad meg på date (men var ikke helt min type). Men til hverdags er det ikke slik. Da møter jeg aldri noen, og sjelden menn gir oppmerksomhet. Jeg synes det er så dumt at man absolutt må gå på byen for at det skal skje noe. Som nå, så skulle jeg gjerne hatt en å gå på date med, men jeg orker ikke å absolutt måtte gå på byen for å finne han.

Anonymous poster hash: 47054...a75
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Søren76
Skrevet

Var på byen forrige helg. En stund siden sist. Merket jeg fikk mye oppmerksomhet. Snakket med noen og fikk blikk fra en del menn. Et par bad meg på date (men var ikke helt min type). Men til hverdags er det ikke slik. Da møter jeg aldri noen, og sjelden menn gir oppmerksomhet. Jeg synes det er så dumt at man absolutt må gå på byen for at det skal skje noe. Som nå, så skulle jeg gjerne hatt en å gå på date med, men jeg orker ikke å absolutt måtte gå på byen for å finne han.

Hehehe vi er flere som lure på det samme ;)
Skrevet

Hvis ikke menn skjerper seg, så må jeg begynne å sjekke dem opp!

Gjest Søren76
Skrevet

. Kom igen ja :)
  • Liker 3
Skrevet

Var ute og sjekket farvannet, men folk var så opptatt med sitt, at jeg gikk bare på butikken og kjøpte potetgull. Så nå skal jeg sitte her og gumle i steden.

Skrevet

Det er så rart at biologisk sett så skal jo mannen på en måte vøre jakteren og lederen,og kvinnen skal være byttet og følget,og mange menn hyller denne biologiske/sosiale sannheten, men kun i teori. I praksis tør de kun å jakte om de har en god del alkoholprosent i kroppen....der røyk DEN biologien;-)

Man må jo selv også gjøre seg tilgjengelig i hverdagen. Smile og lignende, men det er ikke lett her til lands å bli sjekket opp eller å sjekke opp noen. Men ja,definitivt mer hverdagsjekking.

Jeg tenker at menn sjekker meg opp på fylla og ikke i edru tilstand fordi jeg blir penere i fyll,hehehe...:-P

• Liker 1
Skrevet

Hvordan føles det at menn må være snydens for at de skal gidde å prøve seg på deg?

Skrevet

Det må føles kjipt om folk kun flørter litt med en hvis dem har fått alkohol i blodet da.
Enda kjipere må det være hvis en selv ikke engang klarer det ever, uten alkohol innabords.

"Man må jo selv også gjøre seg tilgjengelig i hverdagen. Smile og lignende, men det er ikke lett her til lands å bli sjekket opp eller å sjekke opp noen. Men ja,definitivt mer hverdagsjekking."

Synes dette hørtes fint ut, jeg. :)

For det handler jo ofte om hvor tilgjengelig en selv gjør seg for flørting.
Og ut i fra dét, så merkes det jo ubevisst hvor mye flørting i praksis det burde være involvert.

Anonymous poster hash: 203d0...705
Skrevet

To kommentarer til dette:

1. Du kan jo sjekke opp menn også, ikke bare vente på deres initiativ. Er du en av de kvinnene som gjemmer seg bak tradisjonelle kjønnsroller så du slipper å risikere noe som helst, spesielt avisning?

2. Mange menn har prøvd å ta kontakt i edru tillstand på butikken, postkontoret etc, men bare fått redde, stressede og unnvikende tilbakemeldinger. Mange kvinner sier de ønsker mer hverdagssjekking, men en del av dem blir jo livredde når det faktisk skjer...

• Liker 2
Skrevet

Det er så rart at biologisk sett så skal jo mannen på en måte vøre jakteren og lederen,og kvinnen skal være byttet og følget,og mange menn hyller denne biologiske/sosiale sannheten, men kun i teori. I praksis tør de kun å jakte om de har en god del alkoholprosent i kroppen....der røyk DEN biologien;-)

Man må jo selv også gjøre seg tilgjengelig i hverdagen. Smile og lignende, men det er ikke lett her til lands å bli sjekket opp eller å sjekke opp noen. Men ja,definitivt mer hverdagsjekking.

Jeg tenker at menn sjekker meg opp på fylla og ikke i edru tilstand fordi jeg blir penere i fyll,hehehe...:-P

hehe, ja, Norge er bare helt fucket på det området. Vi får likestillingen inn med morsmelka vet du.

Da jeg var tidlig i tenårene sjekket jeg jenter som bare det og kunne velge å vrake. Ble bare ennå mer ekstrem når jeg var full, og sjekket opp gamle damer på toget for morro skyld når jeg var 15 år.

Idag gidder jeg knapt å gi ukjente jenter følelsen av at de eksisterer når jeg møter de, samme hvordan de ser ut. Norske jenter ser ganske hovne ut, og smiler veldig sjelden. Det er jo å blotte seg fullstendig (?)

Anonymous poster hash: a5c12...28c

Skrevet

hehe, ja, Norge er bare helt fucket på det området. Vi får likestillingen inn med morsmelka vet du. Da jeg var tidlig i tenårene sjekket jeg jenter som bare det og kunne velge å vrake. Ble bare ennå mer ekstrem når jeg var full, og sjekket opp gamle damer på toget for morro skyld når jeg var 15 år. Idag gidder jeg knapt å gi ukjente jenter følelsen av at de eksisterer når jeg møter de, samme hvordan de ser ut. Norske jenter ser ganske hovne ut, og smiler veldig sjelden. Det er jo å blotte seg fullstendig (?) Anonymous poster hash: a5c12...28c

Nuja,fra et kvinnelig perspektiv virker jo de norske mennene ganske arrogante og:-)

Skrevet

Hvordan føles det at menn må være snydens for at de skal gidde å prøve seg på deg?

It feels awfuuuul....neida,hvis det var et dårlig forsøk på å disse meg,så skal du få en klapp på ryggen for det,men tror ikke de nå drikke seg dritings for å sjekke meg opp,bare at i edru tilstand så må man ha litt baller.

Og det mangler norske menn:-P

Skrevet

Hvis menn prøver å sjekke opp noen i hverdagen, for eksempel på butikken, blir man stemplet som ekkel, rar, sleskete osv, med mindre man er modell-kjekk. Det er ikke-aksepterte arenaer å sjekke opp jenter.

Om du vil finne noen i hverdagen kan du vel sjekke opp de du liker selv, tror ikke jenter risikerer det samme stemplet, og de fleste menn er nok ganske imøtekommende for å bli sjekket opp selv for en gangs skyld.

• Liker 1
Skrevet

For å være ærlig er jeg jævla glad for at vi ikke har noe hverdags sjekke kultur i dette landet. Jeg syns det er slitsomt nok at sjekkespillet skal diktere og sette en del begrensninger på min avslappede good time når jeg er ute på byen. Mange sinte frustrerte menn som tar ut frustrasjonen min på meg fordi jeg får mye oppmerksomhet når jeg er ute, og mange ubehagelige kvinnfolk som ser det på sin selvsagte rett å slå seg ned ved bordet med mitt følge på byen, så ødelegger en del gode hverdagsforbindelser og avtaler fordi de får oppmerksomheten av disse desperate typene som elsker å gi hver forlangende kvinne sin oppmerksomhet. Jeg liker å slippe å bry meg om kvinner når jeg er ute i hverdagen, for ute på byen må jeg til og med spille engasjert i de mest talentløse og kjedelige kvinnene for å ikke bli ansett som party pooper av resten av klikken, som får konsekvenser for den sosiale omgangen på sikt. Nei jeg kommer ikke til å sjekke deg opp i hverdagen. Jeg sjekker kun opp kvinner når jeg er ute etter sex eller for å forsterke renommeet foran de jeg er ute med. Er absolutt ikke ute etter en mer innsnevra kultur der kvinner kan forvente enda mer investert oppmerksomhet fra menn og få enda mer innflytelse i sosiale sammenhenger enn dere alt har. Anonymous poster hash: ab30e...ed7

Skrevet

Og det mangler norske menn:-P

Nå ja. For min del er det mer det faktum at de fleste jenter virker å mistrives om jeg er i nærheten, ser i deres retning, spaserer i samme retning som dem osv. Særdeles sjelden jeg ser eller treffer noen som virker å innby til noen ting som helst annet enn at de helst hadde sett at jeg ikke var der.

Men, det kan jo bare være noe jeg tror.

Anonymous poster hash: e758a...fb1

• Liker 1
Skrevet

Nå ja. For min del er det mer det faktum at de fleste jenter virker å mistrives om jeg er i nærheten, ser i deres retning, spaserer i samme retning som dem osv. Særdeles sjelden jeg ser eller treffer noen som virker å innby til noen ting som helst annet enn at de helst hadde sett at jeg ikke var der. Men, det kan jo bare være noe jeg tror. Anonymous poster hash: e758a...fb1

Kanskje du er creepy?

Gjest Arbeider
Skrevet

I fylla er det vel mer akseptert å smøre tykt på. Synes det er greit enn vage flørtetegn.

Skrevet

Det er jo tydlig at ts er en sånn kjedelig jente som ser på dateing og sosialisering som hobby, og neppe har noe veldig interessant utenom det hverdagslie i livet sitt, så ikke oppmuntre henne. Som mann er du avhengig av å ha mannlige forbindelser for å komme deg opp og fram karrieremessig. Du er ikke tjent med at disse tøsene da legger beslag på oppmerksomheten til de mennene du ellers ville møtt på gymmen, på klesforretningen, frisøern etc der du har en mulighet til å bygge forbindelser som kan hjelpe deg frem til hegemoni i ditt miljø som gir deg langt større valgmuligheter av kvinner på sikt, helst kvinner som er så fine, men samtidig så blåste at det går ann å få ligget med dem uten å gi avkall på fritid,velstand og eiendom i samme slengen.

Anonymous poster hash: ab30e...ed7

Skrevet

Kanskje du er creepy?

Kan du definere "creepy"?

Anonymous poster hash: e758a...fb1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...