Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei venninde som har blitt dratt inn i Nu Skin miljøet. Denne venninda er så veldig godtroende at hun har trodd på alt de har fortalt henne. Hun har nå brukt mangfoldige tusenkroner hun ikke har (mistenker kredittkort) og prøver krampaktig å dra resten av omgangskretsen inn i dette. Vi prøver alle å forklare henne at dette er et pyramide spill og de er ute etter å snylte henne for penger, men hun nekter.

Hun vil heller ikke snakke om annet enn hvor fantastiske disse produktene er, og har faktisk prøvd å lure folk til å kjøpe. Hun oppsøker syke familiemedlemmer til oss og prøver å selge til de. Noen av disse er gamle og skjønner ikke når man blir lurt.

Hvordan kan jeg få henne vekk fra dette? Hun blir sint hver gang noen prøver å snakke henne til fornuft.

Anonymous poster hash: 37bf1...783
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ikke få henne til noe som helst, hun må skjønne dette selv. Ble selv i forrige uke forsøkt dratt med i dette. Jeg småsint av de enkle (og dumme) lokkemidlene og det åpenbart hensynsløse opplegget.

Tror du må trekke deg unna og bare vise henne i praksis hvor mye dette ødelegger relasjoner og tillit. For min del er det bare å kutte ut venninnen min som nå kun ser fortjeneste og $$$-tegn i enhver samtale og ethvert nytt bekjentskap. Dette innrømte hun glatt, at nå merker hun samtaler og tegn på en helt annen måte omkring seg. Og de ser det på som en "mulighet" til ønsker å GI andre mennesker, de som virkelig er spesielle og talentfulle her i verden. For noe dritt. Og for en bedriten metode, og for noen genuint idiotiske folk som faktisk faller for det tullet. Det virket veldig som en religiøs sekt, og en del mennesker er svake for sånt. Uforståelig for enhver med noe kritisk sans.

Gjest Birgiburgi
Skrevet

Jeg har drevet med Mary Kay, det reddet meg ut av klørne til NAV, jeg tjente godt og var fornøyd med produktene. Men for å bli kvitt NAV helt måtte jeg slå til da jeg fikk to deltidsstillinger som utgjorde 110% i et år, da fikk jeg ikke tid til Mary Kay. Bruker produktene fremdeles og kunne tenke meg å bli forhandler igjen, men ønsker meg noe med en mer grønn profil, ikke parabener og slikt. Har hørt at NU skin er bra, men aner ingening ut over det.

For øvrig, poenget mitt: folks negativitet til PYRAMIDER ødelegger veldig for de som forsøker seg som selvstendig næringsdivende på denne måten, jeg møtte også mange fordommer, og mange som ikke handlet kun av prinsipp. Men det er jo noen om tjener penger på produktene i butikker også? Der går virkelig nesten ingenting til selgeren... Jeg forstår ikke hvorfor man skal skjære alle MLM-foretak over en kam. Tenk dere litt om... Så lenge man er fornuftig med penger og forberedt på oppturer og nedturer kan slike ting gå veldig fint :) Og sjekk ut betingelsene nøye. Noen har liten fortjeneste og skyhøy oppstartspris, pluss masse forpliktelser. I mens andre er drømmejobber :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...