Gå til innhold

Blir man forandret nedentil etter fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid etter fødsel tok det før dere kunne ha sex igjen?
Er det forandret til det negative "der nede"? Blir man slappere? Mindre følelse? Lurer bare på hvor vanlig det er å få plager i etterkant.

Anonymous poster hash: 4f104...1e1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg tok det 10 uker før jeg hadde sex, men det var fordi jeg hadde blødninger så lenge. Jeg var mentalt klar lenge før. De første gangene var litt vondt, men etter en 3 måneders tid synes jeg faktisk det var bedre enn før fødselen. Jeg føler jeg har mer følighet og det er aldri vondt, noe jeg plagdes noe med før fødselen. Jeg har spurt mannen om han kjennet noe forskjell, og han sier ihvertfall at han ikke gjør det. Så, for min del har det bare forandret seg til det bedre.

Anonymous poster hash: 5dd0f...af6

• Liker 1
Skrevet

Vi hadde sex 4 uker etter fødsel. Gikk fint, men litt ømt. Jeg er akkurat som før der nede etter min og mannens mening :)

Skrevet

Ja man blir forandret, anbefaler ikke å få barn verken i dag eller noensinne senere. Faktisk burde du sterilisere deg.

• Liker 2
Skrevet

Hadde sex etter 5 uker som er like god som før. Eneste er at jeg har fått litt prolaps i skjedeveggen, men legen mente det ville gå seg til :)

Skrevet

For meg kjennes det helt likt som før! Litt bedre ifølge samboer! :)

Anonymous poster hash: 39247...ed5
Skrevet

Var ømt en 3-4 mnd. Så ble alt som før:-)

Skrevet

Vi har hatt sex etter 5-6 uker etter fødslene. Har blitt forandret nedentil, men til det bedre ;)

Skrevet

Her var også de små forandringene til det bedre. Ting så ellers ut som før bortsett fra et lite arr på den ene siden (ble sydd en god del).

• Liker 1
Skrevet

Dere som sier at (mannen deres sier at) forandringene er til det bedre, tror dere faktisk på dette? Det høres jo ut som noe menn ville sagt for å være snille?

Hva er logikken i at annenhver dame skal ha blitt "bedre" nedentil av en fødsel?

Uforandret - ok. At noen, som f.eks. var veldig trange før har blitt "bedre" - ok. Men så mange?

Mjæ, tror ikke det.

Anonymous poster hash: 9ae66...672
  • Liker 10
Skrevet (endret)

Dere som sier at (mannen deres sier at) forandringene er til det bedre, tror dere faktisk på dette? Det høres jo ut som noe menn ville sagt for å være snille?

Hva er logikken i at annenhver dame skal ha blitt "bedre" nedentil av en fødsel?

Uforandret - ok. At noen, som f.eks. var veldig trange før har blitt "bedre" - ok. Men så mange?

Mjæ, tror ikke det.

Anonymous poster hash: 9ae66...672

Jeg kan bare svare for meg selv, men før jeg fødte første gang måtte mannen bruke en stund på å få den helt inn siden jeg var så trang i åpningen. Jeg slet også med at jeg ble sår om vi hadde sex flere dager på rad. Nå er sexen både bedre og lettere. Jeg har også blitt mer følsom, noe vi begge drar nytte av under sex.

Hvorfor tror du forresten ikke at det stemmer for "alle" oss som sier det har blitt bedre? Tror du virkelig du vet det bedre enn oss selv som det faktisk gjelder?

Endret av Nerine_
  • Liker 2
Skrevet

Dere som sier at (mannen deres sier at) forandringene er til det bedre, tror dere faktisk på dette? Det høres jo ut som noe menn ville sagt for å være snille? Hva er logikken i at annenhver dame skal ha blitt "bedre" nedentil av en fødsel? Uforandret - ok. At noen, som f.eks. var veldig trange før har blitt "bedre" - ok. Men så mange? Mjæ, tror ikke det. Anonymous poster hash: 9ae66...672

Så mange? De fleste her skriver da at ting er som før, ikke bedre.

Anonymous poster hash: a7737...cb4

Skrevet

Jeg har blitt mye videre, og sexen er ikke det samme som før. Nå er det blitt ekstremt sjelden at vi har sex pga dette. Har gått litt i dvale på dette området, begge to :-(

Anonymous poster hash: 31498...331

Skrevet

Dere som sier at (mannen deres sier at) forandringene er til det bedre, tror dere faktisk på dette? Det høres jo ut som noe menn ville sagt for å være snille? Hva er logikken i at annenhver dame skal ha blitt "bedre" nedentil av en fødsel? Uforandret - ok. At noen, som f.eks. var veldig trange før har blitt "bedre" - ok. Men så mange? Mjæ, tror ikke det. Anonymous poster hash: 9ae66...672

Hvorfor skulle de som skriver det, lyve? Jeg hadde aldri hørt om dette før jeg leste om det i den mamma-boka Anne Lindbo og Helle Vaagland skrev, og ble litt forundret. Men det er vel ikke så rart, dersom man før var litt trang, hadde litt smerter og/eller lett ble sår, og man ikke blir alt for mye utvidet etterpå, bare litt. Og det blir vel bedre for begge parter dersom kvinnen har det bedre, og man ikke trenger å ta noen hensyn til ubehag hos den ene?

• Liker 1
Skrevet

Har blitt opnare heilt ytst, men ikkje vidare i sjølve skjeden. Har et arr etter klipp og sying, det var litt ømt og rart dei første par månadane etter fødsel. Har bedre følelse, noko som gir meg bedre sex no enn før fødsel.

Me hadde sex 2og3veker etter fødsel, til tross for at eg har sydd begge ganger (mest/mykje første gang). Har vore ømt og ikkje den beste sexen dei første par gongene, men alt har normalisert seg veldig snart.

Alt i alt lite endring før og etter fødsel, men pga følsomheten (no kan eg få orgasme av kun penetrering) er faktisk sexen bedre no enn før.

Skrevet

Utseendet har blitt forandret. Vil ikke si det er til det verre eller til det bedre, det er bare litt annerledes.

Funksjonsevnen er akkurat som før, med unntak av de første to månedene etter fødsel :)

• Liker 1
Skrevet

Vi hadde sex rundt seks uker etter fødsel. Jeg ble sydd litt innvendig og et lite pyntesting utenpå (tror jeg i hvert fall damen sa :ler: ). Bortsett fra at enkelte posisjoner (hurra for grafiskhet her) var litt trøblete i starten synes jeg alt er overraskende likt som før, egnetlig. :)

Skrevet

Jeg syns også at jeg ser litt videre ut ytterst, sånn som Frida sier.

Men det kjennes som før, og gubben har sagt at han ikke merker noen forskjell.

Hadde sex 5 uker etter fødsel, var ikke vondt, selv om jeg ble sydd en del. (Men det gjorde vondt om han støtte rett mot området som ble sydd...)

Skrevet

Hadde ikke skikkelig sex før etter 5 mnd, før det var det bare vondt. Ser videre ut der nede og har litt hardt arrvev nederst i åpningen. Men fungerer ca som før. Ellers har ikke mannen merka noe som jeg vet, han har iallefall ikke mista lysten etterpå.

Anonymous poster hash: 0b097...59c

Skrevet

Jeg ble en god del strammere faktisk. Hadde litt vondt under samleie de første 6mnd ca. Føltes rett og slett som å bli jomfru igjen. Ellers må jeg bruke litt lenger tid på å få tømt blæren skikkelig, men var vel ikke den typen forandringer du lurte på.

Anonymous poster hash: 2fc14...95e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...