AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #1 Skrevet 8. september 2013 Hver eneste natt klokken 05.00 starter pus med jævelskapen. hun dunker, skraper, og BRÅKER på døren. Konstant, mens hun mjauer. Hun kan holde på evig. Jeg våkner selvfølgelig av dette og jeg kjenner at jeg nå er dritt lei hele katten. Noen tips til hvordan jeg kan få bort dette? Å slippe henne ut er ikke aktuelt, for da får hun jo belønning for maset, og vil ikke slutte av den grunn. Å ha henne ute om natten er heller ikke aktuelt. Hun har ren kattekasse, mat og vann. Hun er bare lei av å sove og vil ut. NÅÅ! Anonymous poster hash: a5a9e...1d4 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #2 Skrevet 8. september 2013 Katter gjør som katter vil Anonymous poster hash: c5ac8...7cc 2
Alina X Skrevet 8. september 2013 #3 Skrevet 8. september 2013 Katteluke anyone?hvorfor kan hun ikke være ute om natten?er det innekatt så forstår jeg frustrasjonen:-)
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #4 Skrevet 8. september 2013 Katteluke Anonymous poster hash: b608e...e4d
Gjest Jepp123 Skrevet 8. september 2013 #5 Skrevet 8. september 2013 Her bor ene katta på badet + gang pga samme problemet.
Rhyth Skrevet 8. september 2013 #7 Skrevet 8. september 2013 Har pus noen leker som hun kan aktivisere seg med når hun er ferdig med og sove? Her funker det bra og bare strø noen leker utover stuegulvet så han finner dem hvis han kjeder seg.
Kjempeliten Skrevet 8. september 2013 #8 Skrevet 8. september 2013 Katteluke ja. Her er katta ute om natta, han lager et ekstremt rabalder om natta hvis han ikke får gå ut. Så da slippes han ut på kvelden og inn igjen om morgenen hvis han vil inn. (Og bare sånn for å berolige folk her inne med at det ikke er dyreplageri: han bor ute uansett. Sjeldent han vil være inne selv om dørene står på vidt gap. Og nei, han er ikke ute om natta midt på vinteren.) Dette fungerer hvertfall for oss. Hvis du velger å ha han ute på natta så sett gjerne ut et kattebur med noen tepper på og i, eller hagemøbler under tak han kan ligge på Men ja, ellers er vel kattedør den beste løsningen. Da kan katta gjøre som han vil!
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #9 Skrevet 8. september 2013 Katteluke går ikke da vi leier og har fått blankt nei fra huseier. Hun skal ikke ut om natten fordi jeg ikke ønsker det. Jeg hadde to, men nå har jeg en, og hun andre døde i påkjørsel midt på natten. Så jeg får ikke sove om pus er ute om natten. Hun er ikke leken, overhode, så å legge ut noe leker fungerer dårlig Anonymous poster hash: a5a9e...1d4
ninuska_ Skrevet 8. september 2013 #10 Skrevet 8. september 2013 (endret) Her vekker pus meg nøyaktig kl 6 for å gå ut. Da pleier jeg å stå opp for å dra på jobb. Vi har vanligvis rutine på innetider og utetider. Hvis det er en dag han har vært lenge inne pga dårlig vær eller lignende, og han absolutt vil ut midt på natta, så hjelper det å sette spruteflaska foran døra hvis det er veldig ille - da nærmer han seg ikke. Ellers er det som fungerer å ignorere han. Før pleide jeg å si nei eller prøvde å fjerne han fra situasjonen, men da ble det en slags bekreftelse på at jeg hørte han, og da skulle han absolutt ut. Så jeg ville prøvd å ignorere henne i flere netter, så kanskje det roer seg...? Endret 8. september 2013 av ninuska_
Tabris Skrevet 8. september 2013 #11 Skrevet 8. september 2013 Synes godt katten bør få være ute om natten hvis den ønsker det, TS. Jeg forstår at du er usikker pga tidligere erfaringer, men din redsel bør ikke gå utover katten.
Pinkee Skrevet 8. september 2013 #12 Skrevet 8. september 2013 Har akkurat samme problemet! Leier, så luke er ingen løsning her heller. Hun klorer så på døren at jeg har limt opp klorebrett for å unngå at hun ødelegger døra. Det medfører at de høres enda bedre da.. Eneste som hjelper meg er sov-i-ro, dem ligger på nattbordet, å når eg våkner av kattekloring, så stapper jeg inn, snur meg på andre siden å sover videre.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #13 Skrevet 8. september 2013 Det er en katt, og de vil bestemme selv, og de vil være ute om natta og jakte. Det syns jeg de bør få lov til også De er rovdyr. Anonymous poster hash: 041e3...471
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #14 Skrevet 8. september 2013 Jeg kommer ikke til å slippe ut pus så slike råd hjelper egentlig ingenting Pus skal ikke ut, og hun har uten problemet sovet søtt inne hele natten i lang lang tid. Det er bare nå hun plutselig har begynt med dette. Anonymous poster hash: a5a9e...1d4
ninuska_ Skrevet 8. september 2013 #15 Skrevet 8. september 2013 Jeg kommer ikke til å slippe ut pus så slike råd hjelper egentlig ingenting Pus skal ikke ut, og hun har uten problemet sovet søtt inne hele natten i lang lang tid. Det er bare nå hun plutselig har begynt med dette. Anonymous poster hash: a5a9e...1d4 Har dere endret søvnrutiner da? Eller hun har vært mindre aktiv enn tidligere? Jeg slipper heller ikke ut pus midt på natta
debattanten Skrevet 8. september 2013 #17 Skrevet 8. september 2013 Vi hadde et problem med dørene inne i huset, vi måtte til slutt ha alle dørene oppe. Når hun nærmet seg 3 år har hun også blitt mye roligere om natten og sover til vi står opp. Men hun kan bli litt masete tidlig på morgenen om hun sov mye kvelden før, så vi pleier å sørge for at hun er mye ute på kvelden. Sterilisert huskatt
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #18 Skrevet 8. september 2013 Har dere endret søvnrutiner da? Eller hun har vært mindre aktiv enn tidligere? Jeg slipper heller ikke ut pus midt på natta Vi har flyttet, da startet hun med det. Men så avtok det i 4 mnd og har begynt igjen nå. Hun er kastrert ja. Ingen katter blir sterilisert. Anonymous poster hash: a5a9e...1d4
Gjest Lille-pus Skrevet 9. september 2013 #19 Skrevet 9. september 2013 I 5-6 tiden på morgenen starter 'morgenjakten'. Da er små gangere på tur hjem til det sted de har sin daghvile... det er akkurat passe mørk/lyst, fuglene har begynt å strekke på vingene. Det er den perfekte tid for morgenjakt, - klart pus vil ut da. 5-tiden var den tiden på døgnet hvor jeg med min første sorte elskede bare kunne stå opp og sette døren fra soverommet og ut på terrassen på en gløtt. Så hadde han den ut/inn/ut/inn/ut runden han følte for inntil 'mor' stod opp og mekket frokost til en sort herremann, lukket ham ut og reise på jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå