AnonymBruker Skrevet 7. september 2013 #1 Skrevet 7. september 2013 Pliktoppfyllende, flink, omgjengelig, stille og rolig jente i tyveårene opplevde fredag ettermiddag en “svikt”.. Jeg hadde hatt en veldig dårlig dag, var stresset, på ukjent plass og la ikke merke til Qpark-skiltet utenfor matbutikken jeg stoppet innom (er ikke vant til å måtte trekke parkeringslapp for å parkere utenfor butikkene der jeg kommer fra). 5-7 minutter senere kom jeg ut og så den gule remsa bli plassert under vindusviskeren med krav om 700 kroner. Følelsene tok fullstendig overhånd og jeg ble helt urasjonell og “ikke meg selv”. Panikk over hvordan jeg skulle få tak i penger til å betale boten, sinne mot meg selv som hadde vært så uoppmerksom og sinne mot parkeringsvakten (som selvfølgelig bare gjorde jobben sin). Da jeg rygget bilen ut fra parkeringsplassen så jeg Qpark-bilen bak meg som ville, og forsøkte, å komme forbi (trangt og ikke plass til to biler i bredden). Sint, fortvilet, barnslig, dum og impulsiv som jeg var i det øyeblikket følte jeg for å “irritere han litt tilbake” og lot bilen bare stå der i veien for han.. Han så at jeg så han. Etter 3-4 minutter tuter han på meg, og da begynner jeg å kjøre. Han roper etter meg at han har filmet “hele opptrinnet mitt”, det vil bli anmeldt og at jeg kan vente meg innkallelse til avhør. Som en forklaring (og ikke en unnskyldning) fikk jeg for litt over én uke siden sjokkbeskjeden om å flytte ut fra samboeren min gjennom 9 år, og fullstendig knust ble jeg akuttinnlagt på psyk. i 4 døgn (sliter fra før med kraftig angst og tidvis depresjoner). Økonomisk er jeg veldig dårlig stilt etter bruddet og det er generelt MYE stress og (noe ukontrollerte) følelser om dagen. Forsøkte å ringe ned like etterpå (fikk ikke svar) når jeg hadde “kommet til meg selv igjen” for å legge meg flat, be om unnskyldning og høre om de/han kunne være så snill å la være å anmelde meg. Jeg er oppriktig flau, angrende, lei meg, skamfull og ydmyk over det jeg gjorde, og har nå også fullstendig angst for at jobben (kjørte firmabil) skal få brev fra politiet (som jeg aldri har hatt noe med å gjøre til nå) med innkallelse til avhør osv. (og konsekvensene av det). Anmeldelsen fortjener jeg nok, men jeg kan ikke endre på det jeg har gjort og vil jo selvfølgelig gjøre hva jeg kan for å komme (best mulig) ut av denne situasjonen nå. Jeg vet ikke hva som gikk av meg, jeg er ikke sånn! Gråter, sover dårlig, spiser lite, vondt i magen og skyhøy angst nå. Noen råd..? Tror dere jeg har sjangs til å beklage meg ut av denne situasjonen når jeg ringer ned igjen mandag morgen? Hvis ikke, er det noen som vet hva slags straff jeg kan vente meg? Anonymous poster hash: 99ade...662
#Sunrise Skrevet 7. september 2013 #2 Skrevet 7. september 2013 dem har ikke noe sak på deg:P hva skal han anmelde deg for? være irriterende? 12
AnonymBruker Skrevet 7. september 2013 #3 Skrevet 7. september 2013 dem har ikke noe sak på deg:P hva skal han anmelde deg for? være irriterende? Gud, da hadde jeg hatt mange bøter Anonymous poster hash: 46b4f...1c1 5
AnonymBruker Skrevet 7. september 2013 #4 Skrevet 7. september 2013 Vis jeg kunne anmelde folk for å være irriterende. Hadde blitt mange det i løpet av livetsløp. Anonymous poster hash: b599d...0ff 5
AnonymBruker Skrevet 7. september 2013 #5 Skrevet 7. september 2013 Jeg tror ikke set siden det var Q-park. Jeg bruker rullestol og skulle på NAV. Ingen HC plasser var ledige så jeg måtte parkere på en vanlig plass. Jeg fikk hjelp av en tilfeldig forbipasserende til å komme meg over et trappetrinn bak bilen og til å hente parkeringslapp. NAV-møtet trakk ut og jeg sa at jeg måtte ned og legge på mer penger, men damen sa at det var kommunen som eide parkeringsplassen, ikke Q-park. Dum som jeg var stolte jeg på henne. Da jeg kom ned i parkeringshuset nøyaktig to minutter før tiden gikk ut sto vakten ved siden av bilen min. Jeg ropte og spurte om hjelp til å komme over trinnet, og forklarte at det var min bil. Vakten bare så på meg, lo og skrev ut boten. Det kom en tilfeldig dame bort og prøvde å snakke til vakten, og hjalp mg over men vakten dro videre. Jeg sendte inn klage da jeg følte det som diskriminering, men fikk ikke gehør. Hvis jeg kunne gått hadde jeg jo to minutter på meg til å gå over trinnet og inn i bilen. Anonymous poster hash: 4b001...657 5
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #6 Skrevet 8. september 2013 Han kommer ikke til å anmelde deg. Og uansett så har de ingen sak. Og OM det nå skulle skje så må du bare si at du var så skjelven og på gråten etter boten at du vurderte det dithen at du ikke burde kjøre helt enda. Du tenkte kun på trafikksikkerheten Det høres ut som at du var urimelig, men samtidig så syns jeg veldig synd på deg med tanke på alle forholdene rundt osv. Nå har du fått deg en støkk og så gjør du ikke dette flere ganger. Rist det av deg og gå videre Anonymous poster hash: 9bdcb...b63 6
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #7 Skrevet 8. september 2013 TS her. Han kan kanskje anmelde meg for noe sånt som "frihetsberøvelse" (er ingen jussekspert, men har sjekket litt) ettersom jeg bevisst sperret han inne på parkeringsplassen de minuttene? Skjønte at han var av den hissige og hevngjerrige typen, og fikk virkelig følelsen av at han mente alvor når han sa han hadde videobevis, skulle anmelde meg og at jeg skulle forberede meg på å bli innkalt til avhør hos politiet. Tenkte dithen at parkeringsvakter er vant til litt av hvert og hadde aldri trodd at det skulle bli noen anmeldelse (eller noe å anmelde i det hele tatt). Bør jeg ringe ned mandag morgen og beklage? Føler jeg trenger en avklaring på om det blir noe mer ut av dette for ikke å gå og engste meg over hva som kan komme til å dumpe ned i sjefens postkasse om en uke eller 3 måneder.. Helt riktig, noe sånt skjer aldri igjen!! :-) Anonymous poster hash: 99ade...662
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #8 Skrevet 8. september 2013 TS her. Han kan kanskje anmelde meg for noe sånt som "frihetsberøvelse" (er ingen jussekspert, men har sjekket litt) ettersom jeg bevisst sperret han inne på parkeringsplassen de minuttene? Skjønte at han var av den hissige og hevngjerrige typen, og fikk virkelig følelsen av at han mente alvor når han sa han hadde videobevis, skulle anmelde meg og at jeg skulle forberede meg på å bli innkalt til avhør hos politiet. Tenkte dithen at parkeringsvakter er vant til litt av hvert og hadde aldri trodd at det skulle bli noen anmeldelse (eller noe å anmelde i det hele tatt). Bør jeg ringe ned mandag morgen og beklage? Føler jeg trenger en avklaring på om det blir noe mer ut av dette for ikke å gå og engste meg over hva som kan komme til å dumpe ned i sjefens postkasse om en uke eller 3 måneder.. Helt riktig, noe sånt skjer aldri igjen!! :-) Anonymous poster hash: 99ade...662 Jeg tenker at om du ringer så betyr det at du faktisk har noe på samvittigheten. Da er det bedre å spille totalt sjokkert om det skulle komme noe i postkassen, noe det ikke kommer til å gjøre. Anonymous poster hash: 9bdcb...b63 9
#Sunrise Skrevet 8. september 2013 #9 Skrevet 8. september 2013 TS her. Han kan kanskje anmelde meg for noe sånt som "frihetsberøvelse" (er ingen jussekspert, men har sjekket litt) ettersom jeg bevisst sperret han inne på parkeringsplassen de minuttene? Skjønte at han var av den hissige og hevngjerrige typen, og fikk virkelig følelsen av at han mente alvor når han sa han hadde videobevis, skulle anmelde meg og at jeg skulle forberede meg på å bli innkalt til avhør hos politiet. Tenkte dithen at parkeringsvakter er vant til litt av hvert og hadde aldri trodd at det skulle bli noen anmeldelse (eller noe å anmelde i det hele tatt). Bør jeg ringe ned mandag morgen og beklage? Føler jeg trenger en avklaring på om det blir noe mer ut av dette for ikke å gå og engste meg over hva som kan komme til å dumpe ned i sjefens postkasse om en uke eller 3 måneder.. Helt riktig, noe sånt skjer aldri igjen!! :-) Anonymous poster hash: 99ade...662 ikke ring dem , han kan ikke anmelde deg for det, fordi han kunne faktisk gått ut av bilen og spurt om du kunne flytte deg, fordi du sto i veien. 5
#Sunrise Skrevet 8. september 2013 #10 Skrevet 8. september 2013 får du brev i postkassa, så ringer du politiet og sier ," beklager at jeg sto i veien, men siden han ikke kom og sa i fra, så trodde jeg det var greit, men jeg trengte litt tid til og samle meg før jeg kjørte videre, pga sikkerheten" 8
ini Skrevet 8. september 2013 #11 Skrevet 8. september 2013 TS her. Han kan kanskje anmelde meg for noe sånt som "frihetsberøvelse" (er ingen jussekspert, men har sjekket litt) ettersom jeg bevisst sperret han inne på parkeringsplassen de minuttene? Anonymous poster hash: 99ade...662 Han kunne da ha GÅTT ut av bilen sin hvis han følte seg så fanget. Det er bare "feilparkering", og den boten har du allerede fått. Dessuten kan du fint si at du slet med å få bilen i gir, og hvis han syns det tok for lang tid kunne han jo bare ha gått ut og spurt om du trengte hjelp. 3
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #12 Skrevet 8. september 2013 TS Tusen takk for "lytten" og rådene jeg har fått! Hjalp veldig å få noen andre synspunkter, og ja han kunne jo ha gått ut av bilen og be meg flytte meg før han begynte med "bevissamlingen" sin ;-) Lytter til kvinneguidepanelet og lar være å ringe på mandag og tar det som det kommer. Forhåpentligvis blir det ikke noe mer ut av det! *krysser fingre* Nå skal jeg prøve å ikke bekymre meg så mye og få meg litt søvn, noe dere bør også snart ;-) God natt og sov godt! :-) Anonymous poster hash: 99ade...662 5
Gjest badeand1 Skrevet 8. september 2013 #13 Skrevet 8. september 2013 Ha ingen råd men vil bare gi deg en internett-klem jeg 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #16 Skrevet 8. september 2013 Gud, folk er virkelig utrolig naive. TS, bruk hodet ditt. Hva trodde du du kunne bli anmeldt for? Anonymous poster hash: 9d301...89e
Tiak Skrevet 8. september 2013 #17 Skrevet 8. september 2013 De har naturligvis ingen sak, men verden blir nå generelt litt bedre om vi prøver å være snille med hverandre. Jeg irriterer vettet av meg av folk som gjør feil i trafikken og tilsynelatende tror de har den fulle retten på sin side, men det plager meg ikke i det hele tatt når folk gjør feil og det viser seg at de skjønte de gjorde feil og beklager/angrer. Derfor synes jeg du skal sende en mail og si du hadde en liten konfrontasjon med deres parkeringsvakt, at du beklager hendelsen på sterkeste, men håper du kan få en viss forståelse for situasjonen med bakgrunn i at du nettopp hadde opplevd en personlig tragedie. Ikke nevn anmeldelse og sånt tull med et ord, det vil naturligvis ikke være aktuelt uansett.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #18 Skrevet 8. september 2013 TS her. Han kan kanskje anmelde meg for noe sånt som "frihetsberøvelse" (er ingen jussekspert, men har sjekket litt) ettersom jeg bevisst sperret han inne på parkeringsplassen de minuttene? Skjønte at han var av den hissige og hevngjerrige typen, og fikk virkelig følelsen av at han mente alvor når han sa han hadde videobevis, skulle anmelde meg og at jeg skulle forberede meg på å bli innkalt til avhør hos politiet. Tenkte dithen at parkeringsvakter er vant til litt av hvert og hadde aldri trodd at det skulle bli noen anmeldelse (eller noe å anmelde i det hele tatt). Bør jeg ringe ned mandag morgen og beklage? Føler jeg trenger en avklaring på om det blir noe mer ut av dette for ikke å gå og engste meg over hva som kan komme til å dumpe ned i sjefens postkasse om en uke eller 3 måneder.. Helt riktig, noe sånt skjer aldri igjen!! :-) Anonymous poster hash: 99ade...662 Ikke ring dem. Parkeringsvakten har ingen sak. Du, derimot, står sterkt fordi du kan si at du trengte tid for å samle deg, at du var skjelven etter boten og andre omstendigheter som spiller inn - og det er alltid sikkerheten som blir vektlagt. Parkeringsvakten var bare en urimelig tullig som hadde behov for å markere seg. Rist det av deg og glem det med parkeringsvakten. Fokuser heller på å komme deg opp på beina igjen, du! Anonymous poster hash: 4876e...2bd 2
Gjest Reza08 Skrevet 8. september 2013 #19 Skrevet 8. september 2013 Håper du klarer å heve deg over denne situasjonen TS. Han parkeringsvakten har ingen sak på deg, det du gjorde var bare smårusk. Vil heller si at han oppførte seg dumt ved å klikke for noe så lite. Trist å høre at du måtte flytte fra samboeren din. Samlivsbrudd er aldri noe koselig. Man har knyttet sterke bånd til den personen, så plutselig blir det slutt. Vil gi deg en stor klem via internett.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #20 Skrevet 8. september 2013 Trodde kanskje dette var en sak om en som hadde slått ned en parkeringsvakt Politiet har uansett ikke ressurser til sånne fillesaker. Tror heller parkeringsvakten ville skremme deg. Frihetsberøvelse trodde jeg ville inkludere å fysisk holde en person fast, ikke sperre med en bil i noen få minutter. Anonymous poster hash: d8f9a...776 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå