Gjest Tante23 Skrevet 7. september 2013 #1 Skrevet 7. september 2013 Søsteren min og mannen hennes dro på weekendferie, og lot Nevøen min på 16 og Nilsen min på 12 være hjemme alene. Nevøen min opplyste søsteren min om at han skulle på fest, til broren til kjæresten min. Hun syns det er greit, så lenge han kun drikker alkohol. Siden ikke kjæresten min visste at broren hans skulle være alene, fortalte jeg ham om festen. Han lagde en avtale med broren sin om å kun få lov til å ha 10 personer der. Vi bestemte oss for å dra for å sjekke hvordan det var klokken 22. Noe som endte med at vi måtte kjøre overfulle tenåringer hjem og be ca 60 personer om å dra. Halv tolv var det bare 6-7 igjen, og vi lagde en avtale med naboen om at han skulle holde et øye med alt. I dag dro jeg opp til Nevøen og Niesen min for å være sammen med Niesen min. For litt siden skulle vi lage oss toast og kom over en apotekpose. I posen lå kvittering på angrepille. Niesen min fortalte at Nevøen min hadde fem jenter sovende i huset etter festen fordi de ikke kunne sove hjemme, og to gutter, men at nesten alle var dratt før tidspunktet angrepillen på kjøpt på, og at det kun var Nevøen min og noen jenter igjen på det tidspunktet. Hva skal jeg gjøre? Foreldrene hans driter i alt, og han har ingen respekt. Jeg tenker ikke blande meg i hans privatliv heller, men jeg syns allikevel det er helt villt at han har drikki så mye at han har vært så uforsvarlig. han er ikke gammel nok til alkohol engang... Og jeg syns ikke dette skal være noe jeg behøver å rydde opp i. Er det en stor sak? Skal jeg glemme det jeg har sett og bare drite i alt?
Lady Skrevet 7. september 2013 #2 Skrevet 7. september 2013 Ta en prat med foreldrene, så de er inneforstått med situasjonen. Da har du gjort ditt, så er det opp til dem hvordan de vil håndtere det videre. 2
#Sunrise Skrevet 7. september 2013 #3 Skrevet 7. september 2013 kanskje du bør ta en prat med nevøen din, om foreldra ikke bryr seg, så kanskje han syns det er fint om du viser at du bryr deg. 1
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2013 #4 Skrevet 7. september 2013 kanskje du bør ta en prat med nevøen din, om foreldra ikke bryr seg, så kanskje han syns det er fint om du viser at du bryr deg. Skulle til å si det samme. 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2013 #5 Skrevet 7. september 2013 Tenåringer sitt privatliv i slike situasjoner skal du bare drite i. Ta deg en skikkelig prat med han og si selvfølgelig fra til foreldrene. Anonymous poster hash: 096a3...551 3
Gjest Tante23 Skrevet 7. september 2013 #6 Skrevet 7. september 2013 Jeg ropte på han da jeg sto på kjøkkenet, og pekte på kvitteringen som lå på kjøkkenbenken (der jeg fant den). Jeg sa ingenting, men han sa bare "det er *navn* sitt", da spurte jeg om hun hadde vært på festen i går, men han sa nei og gikk tilbake i stua til kompisene..
Kittykat Skrevet 7. september 2013 #7 Skrevet 7. september 2013 (endret) Jeg hadde gitt en kraftig salve til foreldrene som ikke gidder å ta ansvar for sønnen sin og jeg hadde tatt en skikkelig prat med nevøen min. Spesielt hvis niesen min på 12 år var til stede oppi alt dette fyllet En gutt på 16 år er gammel nok til å vite at dette gjør man bare ikke og foreldrene burde ha vett nok til å ikke la han få ha/dra på fest hvor det er alkohol. I denne situasjonen er det hovedsaklig foreldrene som har vært ekstremt uforsvarlig at dette kan ikke forsvares på deres vegne engang. Stakkars niesen din, sier jeg bare.... Endret 7. september 2013 av Kittykat
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå