Gå til innhold

Blomster

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mellom 1500-2000,- om den er laget av en blomsterdekoratør

Skrevet

Tror der varierer etter hvor du bor. Dersom det heter brudebukett starter de på 3000kr...:(

Skrevet

Tusen takk for svar! Har null peiling, så veldig greit med et ca utgangspunkt :-)

Skrevet

Tror der varierer etter hvor du bor. Dersom det heter brudebukett starter de på 3000kr... :(

Husk at prisen også KAN ha noe å gjøre med at folk gjør seg ekstra flid med det som skal til en bryllupsfeiring. Jeg har jobbet på blomsterbutikk, og dekoratørene der brukte minst dobbelt så lang tid på brudebuketter som på andre lignende buketter. Både for å få dem så absolutt flotte som mulig, og for å sikre at de skulle holde formen etter å bli båret rundt en hel dag. De valgte også finere blomster, og gjorde endel for å sikre at utseendet holdt seg.

Det er selvfølgelig mange som tjener grovt på alt mulig folk skal ha til bryllup og skrur opp prisen uten å øke kvaliteten tilsvarende. Men det irriterer meg noe grenseløst at noen ikke ser forskjell på det, og å øke den håndverksmessige innsatsen og ta betalt deretter.

Anonymous poster hash: 35eaa...471

• Liker 2
Skrevet

Ser at du har fått svar på spørsmålet ditt, men jeg må bare poengtere og presisere når det gjelder priser på brudearbeider (er blomsterdekoratør..) Betal for kvalitet! (gjelder de fleste seriøse butikker med fagarbeidere) Husk at brudebuketten din skal være ditt smykke på en av de flotteste dagene i ditt liv, og den skal se flott ut hele dagen. Det er mye arbeid og flid som ligger bak en flott brudebukett. Dra til en blomsterbutikk og be om å få snakke med noen som har gjort dette før, og derfra få god veiledning til hva som vil bli en bra bukett for deg :-)Og betal heller noen kroner ekstra for et perfekt produkt, enn å spare for å få noe du vil gremmes over på brudebildet. Når det er sagt, behøver ikke brudebuketten å spise opp hele brude-budsjettet, du kommer som regel lagt med 1500-2000 som CathFoto sier, for en sånn type rund og enkel bukett :-)

• Liker 1
Skrevet

Tror der varierer etter hvor du bor. Dersom det heter brudebukett starter de på 3000kr... :(

Vel, det stemmer faktisk ikke helt. Da jeg sjekket priser på brudebuketter, midt i Oslo sentrum, lå en lignende bukett, brudepikebukett og brystbukett rundt prisen CathFoto nevner, fra 1500-2000. Det var én forretning som hadde en pris som var 1000 kroner høyere. Men Finn Schjølls verksted og Kreativ Flora f.eks, lå begge på en pris på under 2000 for en bukett av den størrelsen + brystbukett + brudepikebukett.

• Liker 1
Skrevet

Vel, det stemmer faktisk ikke helt. Da jeg sjekket priser på brudebuketter, midt i Oslo sentrum, lå en lignende bukett, brudepikebukett og brystbukett rundt prisen CathFoto nevner, fra 1500-2000. Det var én forretning som hadde en pris som var 1000 kroner høyere. Men Finn Schjølls verksted og Kreativ Flora f.eks, lå begge på en pris på under 2000 for en bukett av den størrelsen + brystbukett + brudepikebukett.

Har vært i 5 forsjellige blomster butikkerer her på vestlandet å alle har samme startpris :/

Skrevet

Jeg ville tatt mellom 1000-1500,- for buketten og 150,- pr knapphulsblomst. Og jeg er blomster dekoratør!

Anonymous poster hash: 40985...42f
  • Liker 1
Skrevet

Blir så glad for svar :-) hun jeg har tenkt å spørre er utrolig dyktig,

Så vet at det ikke kommer til å stå på kvaliteten :-)

Skrevet

Jeg kan ikke svare på pris. Men det var en utrolig nydelig brudebukett!! :blomst:

Skrevet

Har vært i 5 forsjellige blomster butikkerer her på vestlandet å alle har samme startpris :/

Wow! Da er de langt dyrere på vestlandet, tydeligvis! Da tror jeg at jeg ville vurdert å lage selv, eller rett og slett bare få laget en pen lav bukett dagen i forveien (uten å nevne "brud"), og selv kjøpe inn silkebånd og nåler for å sette rundt neste dag. Kan sikkert spare veldig mye penger på det i ditt tilfelle!

Skrevet

Wow! Da er de langt dyrere på vestlandet, tydeligvis! Da tror jeg at jeg ville vurdert å lage selv, eller rett og slett bare få laget en pen lav bukett dagen i forveien (uten å nevne "brud"), og selv kjøpe inn silkebånd og nåler for å sette rundt neste dag. Kan sikkert spare veldig mye penger på det i ditt tilfelle!

Ja synes det er helt på tryne:p men skal ha en veldig enkel så har funnet ei som vil sette det sammen for 1500kr , men kalles det ikke en brudebukett

Skrevet

Priser på vestlandet og særlig nord-norge kan variere noe pga fraktkostnader. Men er enig i at å ha en bastant pris på 3000 kr bare det heter "brud" var kanskje litt råflott? Butikkene er vel interessert i å skaffe kunder, og heller tilpasse produkter og pris, enn å være så stive og firkantet?

Skrevet

Priser på vestlandet og særlig nord-norge kan variere noe pga fraktkostnader. Men er enig i at å ha en bastant pris på 3000 kr bare det heter "brud" var kanskje litt råflott? Butikkene er vel interessert i å skaffe kunder, og heller tilpasse produkter og pris, enn å være så stive og firkantet?

Det handler om produktet man leverer, og arbeidet bak. Det er ikke slik at buketten blir dyrere fordi butikken ser sitt snitt til å tjene grovt på brudepar, det er fordi at når det er en brudebukett så er det lagt mer arbeid i den både med design, utførelse og for at den skal holde seg. Og mer arbeid gir høyere pris.

Anonymous poster hash: 13e73...84d

Skrevet

Det handler om produktet man leverer, og arbeidet bak. Det er ikke slik at buketten blir dyrere fordi butikken ser sitt snitt til å tjene grovt på brudepar, det er fordi at når det er en brudebukett så er det lagt mer arbeid i den både med design, utførelse og for at den skal holde seg. Og mer arbeid gir høyere pris.

Mener du da at de legger mer arbeid i design og utførelse av brudebukett på vestlandet, enn de gjør i Oslo? :klo: Siden samme type bukett ville koste rundt 1200 kr mindre hos kjente blomsterbutikker i Oslo, som f.eks Finn Schjøll verksted, mener jeg.

• Liker 1
Skrevet

Er helt klar over dette, jobber som blomsterdekoratør selv i butikk, .. Og vet derfor også at en enkel rund brudebukett (stiftet eller ikke) noe lignende den på bildet til trådstarter, ikke behøver å koste 3000 kr. (som er temaet for hele tråden) Derfor min kommentar til MissEi, som sier at på vestlandet har de en startpris på 3000 kr uansett. Syns det er litt rart, men dog, noen priser på bl.a Vestlandet (i forhold til feks Oslo) KAN være høyere nettopp pga fraktkostnader, men jeg mener likevel at det ikke burde være en firkantet grense på prisen. Men at produktet blir tilpasset brudens ønsker og alt det der, også kan man gi et pristilbud når man har en tanke om hva slags bukett/brudearbeid man skal lage. :-)

• Liker 1
Skrevet

Mener du da at de legger mer arbeid i design og utførelse av brudebukett på vestlandet, enn de gjør i Oslo? :klo: Siden samme type bukett ville koste rundt 1200 kr mindre hos kjente blomsterbutikker i Oslo, som f.eks Finn Schjøll verksted, mener jeg.

Nei, at det er derfor prisen er høyere på brudebukett enn vanlig bukett. Hvorfor de skal ta dobbelt så mye på Vestlandet synes jeg er vanskelig å forklare med mindre det er noe med leveranser som en nevnte.

Skrevet

Er helt klar over dette, jobber som blomsterdekoratør selv i butikk, .. Og vet derfor også at en enkel rund brudebukett (stiftet eller ikke) noe lignende den på bildet til trådstarter, ikke behøver å koste 3000 kr. (som er temaet for hele tråden) Derfor min kommentar til MissEi, som sier at på vestlandet har de en startpris på 3000 kr uansett. Syns det er litt rart, men dog, noen priser på bl.a Vestlandet (i forhold til feks Oslo) KAN være høyere nettopp pga fraktkostnader, men jeg mener likevel at det ikke burde være en firkantet grense på prisen. Men at produktet blir tilpasset brudens ønsker og alt det der, også kan man gi et pristilbud når man har en tanke om hva slags bukett/brudearbeid man skal lage. :-)

Da er vi enige vi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...