Gå til innhold

20 ting som endrer seg når du får barn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen av de stemmer for meg, men de fleste gjør nok ikke det.

Skrevet (endret)

Kan du ikke legge ut punktene her istedet?

Endret av kontorstol
  • Liker 2
Skrevet

Reklame? Klipp punktene inn her så skal vi svare. Mye linking til blogger i det siste

Anonymous poster hash: e328f...c2c

• Liker 1
Skrevet

Jeg likte listen. :)

Skrevet

Mange stemte, men ikke alle :)

Skrevet

Du tenker på et annet menneske 234,836,178,976 ganger om dagen.
Du gir foreldre med et skrikende barn et “Jeg kjenner følelsen”-blikk fremfor et “Kan dere ikke få den der til å tie stille”-blikk.
De tingene du ofret for å få barn virker ikke lenger som offer.
Der du før trodde du var fryktløs, oppdager du nå at du er redd.
Du respekterer kroppen din …omsider.
Du mister kontakten med de folkene du burde ha kvittet deg med i livet ditt for lenge siden.
Du oppdager at smerten til barnet ditt føles mye verre enn din egen.
Du tror igjen på de tingene du trodde på da du var barn.
Hjertet ditt knuser mye lettere
Hver dag er en overraskelse.
Du ser på babyen din istedenfor deg selv når du ser i speilet.
Du blir et A-menneske.
Du kjøper heller en plastikk trehjulssykkel enn de fine skoene du har ønsket deg.
Du lærer at å dusje om morgenen er en luksus.
Du begynner å se på Barne TV igjen.
De første månedene må du slutte å se på nyhetene fordi du ser alle historiene fra foreldrenes synspunkt og blir derfor altfor emosjonell.
Du oppdager hvorfor du egentlig har pupper.
Du oppdager at du kan ha en superfin samtale selv om den bare består av vokallyder som oooh og aaah.
Du oppdager at hunden din, som pleide å være babyen din – bare er en hund.
Du får lyst til å gjøre verden til et bedre sted.

Anonymous poster hash: 2a0ed...8e8
Skrevet

Alt jeg ikke ønsker å påføre meg selv altså. I tillegg til morsrollen. Nei takk :)

• Liker 6
Skrevet

Du tenker på et annet menneske 234,836,178,976 ganger om dagen.Du gir foreldre med et skrikende barn et “Jeg kjenner følelsen”-blikk fremfor et “Kan dere ikke få den der til å tie stille”-blikk.De tingene du ofret for å få barn virker ikke lenger som offer.Der du før trodde du var fryktløs, oppdager du nå at du er redd.Du respekterer kroppen din …omsider.Du mister kontakten med de folkene du burde ha kvittet deg med i livet ditt for lenge siden.Du oppdager at smerten til barnet ditt føles mye verre enn din egen.Du tror igjen på de tingene du trodde på da du var barn.Hjertet ditt knuser mye lettereHver dag er en overraskelse.Du ser på babyen din istedenfor deg selv når du ser i speilet.Du blir et A-menneske.Du kjøper heller en plastikk trehjulssykkel enn de fine skoene du har ønsket deg.Du lærer at å dusje om morgenen er en luksus.Du begynner å se på Barne TV igjen.De første månedene må du slutte å se på nyhetene fordi du ser alle historiene fra foreldrenes synspunkt og blir derfor altfor emosjonell.Du oppdager hvorfor du egentlig har pupper.Du oppdager at du kan ha en superfin samtale selv om den bare består av vokallyder som oooh og aaah.Du oppdager at hunden din, som pleide å være babyen din – bare er en hund.Du får lyst til å gjøre verden til et bedre sted. Anonymous poster hash: 2a0ed...8e8

Mange stemmer for meg i alle fall. Verden er blitt et mye skumlere sted

Anonymous poster hash: e328f...c2c

Skrevet

Veldig lite stemmer for meg.

• Liker 1
Skrevet

Alle stemmer for meg :)

Unntatt den med at du tror på ting du trodde på som barn. Den skjønte jeg ikke helt. Julenissen...?

Skrevet

90 % av det er klissete oppkonstruert svada, men det er kanskje bare meg som har et nøkternt syn på det å få barn.

• Liker 2
Skrevet

Hunden din er bare en hund? Burn the witch!!!!

• Liker 5
Skrevet

Hunden din er bare en hund? Burn the witch!!!!

Amen!!!

Anonymous poster hash: e1572...bdd

• Liker 2
Skrevet

Du tenker på et annet menneske 234,836,178,976 ganger om dagen. Nei

Du gir foreldre med et skrikende barn et “Jeg kjenner følelsen”-blikk fremfor et “Kan dere ikke få den der til å tie stille”-blikk. Ja

De tingene du ofret for å få barn virker ikke lenger som offer. Nei

Der du før trodde du var fryktløs, oppdager du nå at du er redd. Nei

Du respekterer kroppen din …omsider. Eh ... den forskjellen har ingenting med barn å gjøre

Du mister kontakten med de folkene du burde ha kvittet deg med i livet ditt for lenge siden. Nei

Du oppdager at smerten til barnet ditt føles mye verre enn din egen. Nei

Du tror igjen på de tingene du trodde på da du var barn. Nei

Hjertet ditt knuser mye lettere Nei

Hver dag er en overraskelse. Nei

Du ser på babyen din istedenfor deg selv når du ser i speilet. nei

Du blir et A-menneske. Hell no!

Du kjøper heller en plastikk trehjulssykkel enn de fine skoene du har ønsket deg. Bortsett fra plastikk ... Ja

Du lærer at å dusje om morgenen er en luksus. Nei

Du begynner å se på Barne TV igjen. Tja, innimellom

De første månedene må du slutte å se på nyhetene fordi du ser alle historiene fra foreldrenes synspunkt og blir derfor altfor emosjonell. Har vært gjeldende ved store katastrofer når jeg har vært høygravid, både 9.11 og tsunamien

Du oppdager hvorfor du egentlig har pupper. Nei

Du oppdager at du kan ha en superfin samtale selv om den bare består av vokallyder som oooh og aaah. Nei. Å snakke babyspråk er understimulerende for baby

Du oppdager at hunden din, som pleide å være babyen din – bare er en hund. Har ikke dyr

Du får lyst til å gjøre verden til et bedre sted. Ikke mer enn før

Så vel, for min del er den listen altså stort sett bullshit. Å få barn fører, for min del, ikke til selvoppfostrelse og forandring av personlighet.

Skrevet

Alt stemmer for meg, bortsett fra at jeg aldri sa oooh og aah til datteren min når hun var baby.

Skrevet

Det hele stemmer for meg. Bytt ut hund med katt, så er det 100%. :)

Skrevet

Du tenker på et annet menneske 234,836,178,976 ganger om dagen. - Tja, ikke så mange da..

Du gir foreldre med et skrikende barn et “Jeg kjenner følelsen”-blikk fremfor et “Kan dere ikke få den der til å tie stille”-blikk. - Tja, kommer an på situasjonen.

De tingene du ofret for å få barn virker ikke lenger som offer. - Nei

Der du før trodde du var fryktløs, oppdager du nå at du er redd. - Tja

Du respekterer kroppen din …omsider. - Har ikke noe forandret syn på den.

Du mister kontakten med de folkene du burde ha kvittet deg med i livet ditt for lenge siden. - Tja.

Du oppdager at smerten til barnet ditt føles mye verre enn din egen. - Ja.

Du tror igjen på de tingene du trodde på da du var barn. - Nei.

Hjertet ditt knuser mye lettere - Tja.

Hver dag er en overraskelse. - Nei.

Du ser på babyen din istedenfor deg selv når du ser i speilet. -Tja.

Du blir et A-menneske. -Ufrivillig ;)

Du kjøper heller en plastikk trehjulssykkel enn de fine skoene du har ønsket deg. - Tja, kommer vel ofte hjem med ting til ungen i stedet for meg selv, når jeg egentlig skulle shoppe til meg ;)

Du lærer at å dusje om morgenen er en luksus. - Nei.

Du begynner å se på Barne TV igjen. - Ja ;)

De første månedene må du slutte å se på nyhetene fordi du ser alle historiene fra foreldrenes synspunkt og blir derfor altfor emosjonell. -Nei.

Du oppdager hvorfor du egentlig har pupper. -Nei.

Du oppdager at du kan ha en superfin samtale selv om den bare består av vokallyder som oooh og aaah. -Nei.

Du oppdager at hunden din, som pleide å være babyen din – bare er en hund. -Nei.

Du får lyst til å gjøre verden til et bedre sted. - Tja.

Anonymous poster hash: 2a0ed...8e8

Skrevet

Du tenker på et annet menneske 234,836,178,976 ganger om dagen. Nei, jeg har ikke mye tid til å tenke
Du gir foreldre med et skrikende barn et “Jeg kjenner følelsen”-blikk fremfor et “Kan dere ikke få den der til å tie stille”-blikk. Ja
De tingene du ofret for å få barn virker ikke lenger som offer. Når de sover sin søteste søvn, så virker det ikke som noe offer.
Der du før trodde du var fryktløs, oppdager du nå at du er redd. Jepp
Du respekterer kroppen din …omsider. Farlig mindre vil jeg heller si
Du mister kontakten med de folkene du burde ha kvittet deg med i livet ditt for lenge siden. Ja
Du oppdager at smerten til barnet ditt føles mye verre enn din egen. Ja
Du tror igjen på de tingene du trodde på da du var barn. Nei
Hjertet ditt knuser mye lettere Så absolutt
Hver dag er en overraskelse. Ja
Du ser på babyen din istedenfor deg selv når du ser i speilet. Ja
Du blir et A-menneske. Veien er fremdeles lang...
Du kjøper heller en plastikk trehjulssykkel enn de fine skoene du har ønsket deg. Plastikk? Men ja, jeg kjøper heller til dem en til meg
Du lærer at å dusje om morgenen er en luksus. JA!
Du begynner å se på Barne TV igjen. :laugh:
De første månedene må du slutte å se på nyhetene fordi du ser alle historiene fra foreldrenes synspunkt og blir derfor altfor emosjonell. De første månedene, og den dag idag
Du oppdager hvorfor du egentlig har pupper. Oppdager og oppdager fru Blomm
Du oppdager at du kan ha en superfin samtale selv om den bare består av vokallyder som oooh og aaah. Ohhh og Aaaah er en yterst flott respons til mine monologer
Du oppdager at hunden din, som pleide å være babyen din – bare er en hund. Hunden min har da alltid vært en hund
Du får lyst til å gjøre verden til et bedre sted. Ja

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...