Gå til innhold

Pappaer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye deltar pappa til barnet i hverdager, og i helger?

Er det mammaen som har "hovedansvaret"? Må dere spørre faren når dere trenger hjelp?

Anonymous poster hash: 9cb43...5b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bor ikke med far til barnet mitt, noe som dermed betyr at annenhver uke har han alt ansvar, og annenhver uke har jeg det samme.

Da vi bodde sammen delte vi også på alt ansvar, ingen av oss hadde noe mer ansvar enn den andre bortsett fra akkurat de ukene vi hver var i permisjon der det er naturlig at en har litt mer overblikk over det daglige.

Etter barnehagestart delte vi alt av måltider, henting, bringing osv så godt som 50/50.

Skrevet

Etter pappapermen deltar han 100%, og jeg må ikke spørre om noe lenger. Før permen måtte jeg spørre og forklare mer fordi han var ikke vannt til å lese hennes behov så godt. Pappaperm har vært en stor hjelp i vårt forhold.

Anonymous poster hash: 178f0...86f

• Liker 1
Skrevet

Mannen min jobber offshore, og de to ukene han er på jobb gjør jeg alt alene.

Når han er hjemme er han kjempeflink med lillejenta. Husarbeidet er han kanskje ikke så flink å hjelpe til med, og her må jeg fremdeles spørre om hjelp hvis jeg trenger det, men det er vel helst fordi han er mann, ikke pappa.

(vil bare nevne at jeg ikke har noe imot at jeg tar mesteparten av husarbeidet, da vet jeg at det blir gjort skikkelig, ofte nok og slik jeg vil ha det)

Anonymous poster hash: 70a09...378
Skrevet

Nå er vi enda ferske foreldre, men jeg merker at han deltok mye mer i begynnelsen. Da var det ganske 50/50 med ansvaret. Men i løpet av de siste par månedene har det bare blitt mindre og mindre, og nå må jeg gjerne mase for og få han til å gidde. Han mener jo selv at han kjenner sønnen vår like godt som meg, og har et like sterkt forhold til han, men jeg ser at han ikke klarer å se behovene hans. Nå er det bare noen uker igjen til pappapermen, og jeg både gruer og gleder meg. Nå får han jo endelig sjansen til å bli virkelig kjent med gutten vår å lære behovene hans, også tror jeg det er bra at han endelig får innse hvor tøft det egentlig er.

Skrevet

Godt å høre at det ikke bare er mitt barn sin pappa som ikke ser behovene.. Er så lei av å måtte spørre om han kan ta henne når hun gråter og helt klart vil ha kroppskontakt.. Eller når jeg trenger at han tar henne når jeg er opptatt med husarbeid og han er opptatt av telefonen.. Spesielt når vi er ute av huset i helger og han har tatt seg en øl, er alt annet viktigere..

Han reiser også en del, og tar ikke del i de rutinene jeg har i hverdagen.. Rutiner som jeg har fortalt han er kjempeviktig for meg for at hun skal være fornøyd og rolig..

Blir litt sytete innlegg og han har sikkert en helt annen virkelighet, men er litt frustrert i kveld over dette..

Skrevet

Her er det vel noe sånt som 60/40 hvor far tar mest.

Han er skikkelig dedikert far, og skyver meg omtrent unna. Jeg har utvilsomt valgt riktig mann som far til mitt barn :)

Skrevet

Vi er helt likestilt, både med hus og barn :)

Skrevet

Godt å høre at det ikke bare er mitt barn sin pappa som ikke ser behovene.. Er så lei av å måtte spørre om han kan ta henne når hun gråter og helt klart vil ha kroppskontakt.. Eller når jeg trenger at han tar henne når jeg er opptatt med husarbeid og han er opptatt av telefonen.. Spesielt når vi er ute av huset i helger og han har tatt seg en øl, er alt annet viktigere..

Han reiser også en del, og tar ikke del i de rutinene jeg har i hverdagen.. Rutiner som jeg har fortalt han er kjempeviktig for meg for at hun skal være fornøyd og rolig..

Blir litt sytete innlegg og han har sikkert en helt annen virkelighet, men er litt frustrert i kveld over dette..

Er akkurat slik her også, bare at samboer reiser ikke, men han jobber veldig mye og har en del tidskrevende interesser. Vi har nok hatt en del krangler om akkurat dette etter vi ble foreldre, han synes jeg er kontrollerende, men jeg synes rutiner er ekstremt viktig når jeg ser hvor godt lillemann får det. Godt for han, og veldig godt for meg. Han er også av typen som tror at babyer har godt av å gråte litt og at alle babyer sover når de er trøtt, noe lillemann absolutt ikke kan!

Men som sagt så tror jeg dette forandret seg når han går i pappaperm. For all del, han er en fantastisk flink far når han først orker, jeg tror bare han trenger en liten reality check på hvor tøft det egentlig er.

Har far til ditt barn vært i pappaperm? :)

Skrevet

Her deler vi ansvaret likt. I tillegg gjør far i huset mest husarbeid, siden jeg jobber mest utenfor hjemmet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...