ini Skrevet 7. september 2013 #1 Skrevet 7. september 2013 En "bekjent" av meg var idiot nok til å kjøre bil mens han var ruset på kokain. HELDIGVIS ble han tatt for dette, og han har fått midlertidig inndratt førerkortet for 3 uker. Regner med at det kommer noe mer straff når saken er "kommet opp", men er det noen som vet hva han kan regne med? Han har et barn som bor fast med mor, men som han har hatt noe samvær med, ca 12 timer i måneden. Noen tanker om hvorvidt han kan få inndratt denne samværsretten?
Silfen Skrevet 7. september 2013 #2 Skrevet 7. september 2013 En jeg vet om ble tatt i amfetaminrus for et par dager siden og har allerede mistet både jobb og førerkort for to år, samt at barnevernet er på banen.
tøydokka Skrevet 7. september 2013 #3 Skrevet 7. september 2013 det kommer an på hvor mye kokain han har tatt. Graden av beruselse har betydning for straffen.
ini Skrevet 7. september 2013 Forfatter #4 Skrevet 7. september 2013 det kommer an på hvor mye kokain han har tatt. Graden av beruselse har betydning for straffen. Såvidt jeg forstod er det nulltoleranse for narkotiske stoffer, siden de i utgangspunktet er forbudt i alle mengder. Kanskje jeg bare misforstod (stranger things have happened..).
Vulcan Skrevet 13. september 2013 #5 Skrevet 13. september 2013 Det burde blitt innført en straff som f.eks "forsøk på uaktsomt drap" for folk som gjør slikt. Hvis du med overlegg prøver å drepe noen, men misslykkes er det "forsøk på drap". Hvis du kjører i rus og dreper noen er det "uaktsomt drap". Så hvis du med overlegg setter deg inn i en bil/kjøretøy i rus uten at det står om livet synes jeg det burde blitt kalt "forsøk på uaktsom drap" eller blitt gitt hardere straffer. Det er bare et spørsmål om tid før personen kjører på noen hvis dette gjøres gjentatte ganger. 1
Bjørn88 Skrevet 13. september 2013 #6 Skrevet 13. september 2013 Burde vært tap av førerrett til etthvert kjøretøy for evig en 5-6 månedslønner i bot og ett år bak murene eller med samfunnstjeneste for fylle/ruspåvirket kjøring
AnonymBruker Skrevet 13. september 2013 #7 Skrevet 13. september 2013 Såvidt jeg forstod er det nulltoleranse for narkotiske stoffer, siden de i utgangspunktet er forbudt i alle mengder. Kanskje jeg bare misforstod (stranger things have happened..). Tror nok poenget var at straffeutmålingen påvirkes av hvor mye man har tatt, ikke hvorvidt man finnes skyldig eller ikke. Om du har tatt lite vil du jo slippe billigere unna enn hvis du er veldig ruset og overhodet ikke vet hva du gjør, selv om du dømmes i begge tilfeller.Anonymous poster hash: 2e408...7d7
ini Skrevet 13. september 2013 Forfatter #8 Skrevet 13. september 2013 Burde vært tap av førerrett til etthvert kjøretøy for evig en 5-6 månedslønner i bot og ett år bak murene eller med samfunnstjeneste for fylle/ruspåvirket kjøring Jeg er ikke uenig. Har overhodet ingenting til overs for folk som kjører i beruset tilstand.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå