Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Katarina II av Russland
Gjest Rodion Raskolnikov
Skrevet

Det har vært så mange store kvinnelige personligheter igjennom historien at det er nesten umulig og si en. Men om jeg skulle sakt en så ville jeg sakt Hypatia

Skrevet

Historiens største personlighet var hun kanskje ikke, men hun har hatt stor betydning for genforskning har fått alt for lite kreditt for sitt arbeid. Så lite faktisk at mange ikke engang er klar over arbeidet hun gjorde. Kreditten gikk til to av hennes mannlige kollegaer, Watson og Crick, som fikk Nobelprisen for DNAs struktur (noe som ville vært umulig uten Rosalind Franklins arbeid).

Så jeg slår et slag for Rosalind Franklin

• Liker 3
Skrevet

I mine øyne må det være Maryam, profeten Jesus sin mor (måtte Allah tilgi dem begge), for en vakker og ydmyk kvinne med et spesiell liv.

Kvinner som Asma (Faraos kone) og Fatima (Profet Muhammads datter), måtte Allah tilgi dem alle, er også eksemplariske mashaAllah, men Maryam (fvmh) sin historie er min favoritt.

• Liker 1
Skrevet

I mine øyne må det være Maryam, profeten Jesus sin mor (måtte Allah tilgi dem begge), for en vakker og ydmyk kvinne med et spesiell liv.

Kvinner som Asma (Faraos kone) og Fatima (Profet Muhammads datter), måtte Allah tilgi dem alle, er også eksemplariske mashaAllah, men Maryam (fvmh) sin historie er min favoritt.

Tilgi dem for hva?

• Liker 2
Skrevet

Tilgi dem for hva?

For de synder de kan ha gjort. Mange av dem er i praksis eksemplariske og uten synd, men skulle det være noen, ber jeg for at de blir tilgitt. Kan også si 'fred være med dem'. Det passer kanskje bedre.
  • Liker 1
Skrevet

Så utrolig kjedelig....med Muhammad og denne slags...nei...jeg tror det har vært andre personer,enkeltpersoner som har vært langt større, men som ikke nødvendigvis er like kjent for allmenheten. Om jeg skulle nevne en, så er det ikke enkeltstående person, men mer en gruppe av mennesker eller en type menneske. Jeg tenker da i første rekke på Den Gode Mor. Hun som opp gjennom historien har gitt kjærlighet til sine barn. En slik kvinne kan knapt nok undervurderes, for uten henne representerer ikke det gode en reell opsjon.

• Liker 1
Skrevet

Malala Yousafzai er en av dem i hvert fall :)

Anonymous poster hash: 40b85...68d
  • Liker 1
Skrevet

Fra alle gutter gjennom alle tider: Mamma!

Anonymous poster hash: 1a2f0...7c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...