AnonymBruker Skrevet 7. september 2013 #1 Skrevet 7. september 2013 Jeg er utenlandsstudent og har fått forventet behandlingstid for studielånet mitt til slutten av September. Problemet er imidlertid at jeg trenger penger nå. Først og fremst for å betale skolepenger - de bør betales innen en uke. Sekundært trenger jeg penger til å dekke leie (for å gjøre en lang historie kort, boligen ble solgt fra en eier til en annen, leien ble skrudd opp og jeg kunne ikke få flyttet midt i et semester. Jeg har sagt den opp men har kontrakt ut Oktober. I utgangspunktet sa eieren at jeg kunne gjøre opp resten i slutten av måneden og flytte ut tidlig men han har ombestemt seg og vil ha alt med en gang). Jeg har lest at noen ganger kan man få et kortsiktig lån hos DNB (der jeg har konto) til å dekke slikt. Jeg sendte en melding i nettbanken men selvsagt er det helg og jeg er nervøs for hvordan det går. Har noen andre fått et kortsiktig lån før? Var det vanskelig? Til informasjon så eier jeg en bolig som er verdt 4.700.000 og jeg har litt over 1 mill i boliglån. Jeg har leieinntekter men disse regnes ikke som "inntekt" ift. lån og jeg får ikke forbrukslån. Nervøs for hvordan dette går Noen med erfaringer? Anonymous poster hash: 13f4b...9c9
AnonymBruker Skrevet 7. september 2013 #2 Skrevet 7. september 2013 Noen? Anonymous poster hash: 13f4b...9c9
AnonymBruker Skrevet 7. september 2013 #3 Skrevet 7. september 2013 Jeg søkte om forbrukslån i DNB, fikk det godkjent med en gang og pengene på konto dagen etter. Du fylte ut i nettbanken eller? Var der jeg gjorde det iafall. Anonymous poster hash: fb077...36f
AnonymBruker Skrevet 7. september 2013 #4 Skrevet 7. september 2013 Jeg søkte om forbrukslån i DNB, fikk det godkjent med en gang og pengene på konto dagen etter. Du fylte ut i nettbanken eller? Var der jeg gjorde det iafall. Anonymous poster hash: fb077...36f Nei, jeg sendte melding fra nettbanken, var det kundebehandler sa jeg skulle gjøre. Det er ikke som et vanlig lån. Ang. forbrukslån - da går jeg utifra at du har en fast inntekt (dvs. jobb ikke leieinntekt)? Anonymous poster hash: 13f4b...9c9
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #5 Skrevet 8. september 2013 Noen andre som har funnet alternative løsninger når de er studenter/kun har leieinntekter? Anonymous poster hash: 13f4b...9c9
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #6 Skrevet 8. september 2013 Jeg frykter at jeg ikke får det kortsiktige lånet fra DNB - er nødt til å betale utleier veldig snart. Noen som vet om løsninger for studenter med kun leieinntekter? Anonymous poster hash: 13f4b...9c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå