Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber rundt 180% for en periode for å spare penger. Kjæresten min har ikke jobb for tiden, men er i gang med å skrive søknader - noe han gjør hver dag ca.

Problemet er at det alltid ser jævlig ut i leiligheten vår, jeg må alltid rydde og vaske og gjør dette når jeg ikke jobber eller sover. Han gjør aldri noe. Jeg jobber fra 8-22 mange dager i uken, har egentlig kun fri på søndager og da må jeg rydde, skifte sengetøy, støvsuge, vaske, vaske klær og alt som hører med. Kjæresten min gjør aldri noe med mindre han merker jeg blir irritert når jeg begynner med ryddingen, da hjelper han litt til.

Når han var borte to uker i sommer shina jeg hele leiligheten til han kom hjem for å glede han siden han var så sliten.

Er så drittlei av å ha tre jobber! Har tatt det opp med han og han klikker og blir jævlig sur og kjefter nesten på meg om at han har et liv han også, at han skriver søknader og at han IKKE er en vaskedame og aldri kommer til å bli det heller.

Altså, vi skal være to om rydding og vasking etc, men jeg mener at når jeg jobber nesten hver dag fra 8-22 og han ikke har jobb så kan han faktisk være litt mer aktiv på ryddingen! Er så sinnsykt lei av å komme hjem til en svinesti. Han sover til 13, så skriver han et par søknader og henger med venner. Blir så irritert på han og synes han er LAT.

Han er ekstremt aggressiv for tiden og klikker hvis jeg sier noe feil. Jeg tror det har en sammenheng med at han går jobbløs og jeg skjønner hvor frustrerende det er! Men likevel vet han hvor mye jeg jobber og hvor sliten jeg er! Blir så oppgitt :-(

Jeg jobber forresten mye nå fordi jeg sparer penger til EK, vi skal kjøpe. Han har allerede EK pengene sine spart opp så jeg jobber litt ekstra for å komme i mål.

Sorry for rotete innlegg, er irritert (nok en gang kommet hjem til en kaotisk leilighet) og sitter på rommet og er irritert. Han støvsuger faktisk.. Noen som vet hvordan jeg kan gå frem og kanskje ikke irritere meg SÅ mye over dette?? Lei..

Anonymous poster hash: f401d...eaf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette minner om en stund jeg jobbet mye, og typen søkte på jobber.. Jeg ble dritlei av å komme inn døra etter jobb, og se han bare sitte der foran tv/dataen. En sjelden gang laget han middag til jeg kom.. En sjelden gang gjorde han husarbeid..

Tidligere var situasjonen omvendt. Da gjorde jeg det meste av husarbeidet, siden jeg uansett var mye hjemme. Og jeg laget som regel middag.

Når du for en periode jobber noe vanvittig, bør han jo absolutt ta i et tak. Man bør vanligvis gjøre ca 50/50, men når en er helt uten jobb så kan vedkommende gjøre mer.

La fyren overta en av dine jobber? ;)

Anonymous poster hash: 1f806...b86
Skrevet

Husker da jeg drev med jobbsøking selv. Var ganske psykisk slitsomt med mye usikkerhet. Da ble jeg også fortere sinna enn vanlig. Dette er ingen unnskyldning, for han burde bidra litt selv om han har mange bekymringer som opptar han. Han burde også sette pris på at du jobber så mye som du gjør :)

Mitt tips er at han går til Adecco, Proffice etc og får seg en jobb. Ta hva som helst og så kan han bare fortsette å søke på andre jobber mens han har en dritt jobb fra et bemanningsbyrå. Det er mye enklere å få seg jobb når man allerede har en jobb. Får han seg en jobb, så får dere bedre råd og han kommer i bedre humør :)

Skrevet

Og sørg for at han ikke havner i NAV fella. NAV kan ikke skaffe folk arbeid, det er det bemanningsbyråene som kan.

Skrevet

Enig i at han bør stille opp og ta seg av det meste av husarbeidet slik som situasjonen deres er i dag.

Hva er EK?

Hvor lenge har dere vært sammen?

Hvordan er han ellers?

Skrevet

I hvor lang periode har du jobbet 180% og hvor lenge har du tenkt å gjøre det?

Dere får ikke mye tid sammen, og det kan også selvfølgelig tære på forholdet, i tillegg til at det at han er arbeidsledig og at du må gjøre alt husarbeidet også vil kunne tære på forholdet.

Skrevet

Gi ham klar beskjed, "Du er hjemme hele dagen, jeg jobber 3 jobber så du får jaggu i meg ta deg av ryddingen her.".

Greit, kanskje han blir litt aggressiv i utgangspunktet og er irritert. Det er forståelig, men at han ikke ender opp med å gjøre det eller til slutt skjønne at du har rett. Det er for meg helt uforståelig.

Skrevet

Det er ikke hans feil at du har valgt å ha tre jobber. Hvor lenge skal det forresten fortsette? Kanskje han synes det er veldig kjipt at det eneste dere ser av hverandre er et par timer på kvelden?

Og man kan fort bli sløv av å bare gå hjemme og søke jobber.

Han bør ta sin del av husarbeidet, men du bør ikke kreve stort mer.. Han bør selv tenke seg til at han kan ta størst del siden ting er som de er akkurat nå.

Skrevet

Vær konkret og fordel oppgaver.

Ikke si at "du må rydde og vaske", det blir for ullent og uspesifikt. "Du må ta mer ansvar hjemme" betyr ingenting.

Bestem hvem som vasker klær, hvem handler, hvem lager middag, hvem vasker doen osv

Anonymous poster hash: 59dd5...144
  • Liker 1
Skrevet

Med 3 jobber mente jeg inkludert husarbeid, har 2 "ordentlige" jobber :)

Snakket med han isted og han mener at gutter og jenter er forskjellige og at gutter ikke evner å se samme rot, støv etc som jenter. Jeg vet ikke hva jeg skal tro om det..

Vi har sammen ryddet og vasket og nå skal han til en kompis og jeg skal slappe av etter en slitsom uke. Etter å ha brukt nærmere 2 timer på å vaske, rydde og diskutere.. Er det noen som har erfaring med å fordelingslister på rengjøring?

Til de andre spørsmålene: EK er egenkapital, noe man må ha 15% av for å kunne få boliglån. Det er ingen som tvinger meg til å jobbe mye, men jeg er lei av å leie og vil kjøpe noe eget. Jeg vet det tærer noe på forholdet, men tror vi overlever det. Han går ikke på NAV og kommer ikke til å gjøre det noengang. Han tar det han mangler av sparepengene sine. Jeg skjønner at det er krevende å skrive søknader og at det er en fulltidsjobb og psykisk slitsomt, men man har ganske mye tid til å planlegge dagen sin og her mener jeg man f eks kan stå opp 8-9 istedenfor 13-14, skrive søknader i et par timer, rydde og vaske litt (ikke hver dag) og henge med venner / trene. LITT struktur liksom..

Eller er jeg urimelig?

Anonymous poster hash: f401d...eaf

Skrevet

Tror nok det stemmer at mange gutter ikke evner å se rot, støv osv.

Vil man ha det helt shinet må man faktisk bruke en del tid hver dag.

Men når den ene er på jobb hele tiden er det begrenset hvor rotete det blir.

Men at han skifter på senga en gang i uka hvertfall, og drar over gulvet med en tørrmopp i ny og ne, samt tørker litt støv ved badevasken f.eks. kunne han vel gjort.

Jeg og eksen ble enige om noe som funka for oss: Han holdt badet (vasket og klær) og stua i orden (vasking, støvtørking osv), mens jeg holdt kjøkkenet, gangen og soverommet (sengeskift og) i orden.

Han støvsugde gulvene, jeg vasket dem. Jeg henta posten, han gikk ut med søpla. Den ene laget mat, den andre vasket opp. Dette byttet vi på..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...