Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei

Hva er en bra dåpsgave/navnefestgave?

Hvilke gaver har dere/barna, gitt/fått som ble mest brukt? Den beste? Har dere vært i en fest hvor noen bare ga en fantastisk flott og omtenksom gave? Noen som fikk noe personlig og rørende?
Hva fikk dere som var helt bortkastet?

Bare litt spørsmål for å trigge hukomelsen og fantasien. Håper på mange innspill :D

Tusen takk på forhånd alle

(Ps: dere som eier en bunad, bruker dere alltid denne eller har dere gått i annet? Kjole?)

Anonymous poster hash: 97f51...270
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De gavene som ble mest brukt hos oss var:

* Den store barnesangboka

* Den store eventyrboka

* Barnebestikk

* Kopp og tallerken

* Fleece-dress (Helly Hansen)

Anonymous poster hash: 34c90...af2
Skrevet

Røros tweed barneullteppe - fantastisk gave til en vinterbaby :)

Anonymous poster hash: a1916...7ee
Skrevet

Gullsmykke som kan brukes også i voksen alder?

Skrevet

Noe som varer og kan brukes i voksen alder = noe fra gullsmeden.

Bunad, selvfølgelig.

Anonymous poster hash: 07024...eae
Skrevet

Hadde ønsket meg barnesangbok i alle fall, og sånne barnekopper (mummitrollet og sånt). Bare fordi de er så fine! :laugh:

Skrevet

Bøker, stort sett. Alt fra gullsmed er tull.

Gjest Magdalene
Skrevet

Bøker, stort sett. Alt fra gullsmed er tull.

Syns du... Mens vi ønsket oss masse fra gullsmed, og som vi jo selvsagt ikke syns er tull.

Skrevet

Jeg har forelsket meg helt i et album fra gullsmeden som er lagt opp som en slags historiebok om barnet. Og så hadde de et sett med perlekjede og armbånd som siden kan settes sammen og brukes i voksen alder.

Men tinntallerkner og sånt synes ikke jeg er noe fint.

Vi har gitt eventyrbøker og nydelige, håndlagde lammeskinnstøfler til niesene våre. Det har vært veldig velkomment :)

Skrevet

Her var eventyrbøker noe vi virkelig satte pris på da sønnen vår hadde navnefest. Jeg gleder meg til han blir stor nok slik at vi kan ta fatt på mange hyggelige lesestunder. Gullsmed-greier er ikke så farlig her.

Fikk også Røros-pledd. Helt fantastisk!! :)

Skrevet

Syns du... Mens vi ønsket oss masse fra gullsmed, og som vi jo selvsagt ikke syns er tull.

Selvsagt syns JEG det. Jeg har da ikke sagt en dritt om at det er allmenngyldig, har jeg?

• Liker 2
Skrevet

Gullsmedgreier som i klassiske sølvrammer, sølvbestikk, smykke, sølje o.l er flott!

"Min første hårlokk", "min første tann", sølvholder til dåpsattesten etc er bare bortkastet pjus i mine øyne.

Vi ble veldig glad for Fjällräven barnesekk, barneservise, den store barnesangboka, treleker, ullpledd fra Berger ull, tripp trapp stol, medlemskap i boligbyggelag frem til 18 år m.m.

Skrevet

Her hos oss får alle budad til konfirmasjonen. Så den beste gaven datteren vår fikk til dåpen var bunadsølv til bunad for voksen. Hun mangler kun mansjettknapper. Alt det andre fikk hun til dåpen og det var ikke fordi vi ønsket det, det kom helt overraskende.

Og jeg bruker alltid bunad i konfirmasjon, dåp og 17. mai.

Anonymous poster hash: e082a...297

• Liker 1
Skrevet

Vi har bestilt små barnestoler fra tusserogtroll.no til flere av våre fadderbarn, og det ser ut til å ha vært stor suksess. Ser iallefall at barne bruker stolene jevnlig. Dattera vår fikk det samme fra oss som sin første julegave, og har stortsett brukt den hver dag siden. Er jo litt smak og behag, men vi synes de er søte. Koster litt da, så spørs hvor nære du er dåpsbarnet.

Anonymous poster hash: e5ce8...f16
Skrevet

Penger på bok

Skrevet

Jeg kjøpte en krakk i dåpsgave til sønnen til venninna mi. Den var fra home & cottage, skikkelig gammeldags og flott. Hun sa i ettertid at det var en av de beste gavene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...