Gå til innhold

Deodorant for sensitiv hud

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min får rød og sprukken hud under armene av selv de mildeste deodoranter. Er det noen som har forslag til noen merker han kan prøve?

Han har allerede prøvd følgende fra apoteket (alle parfymefrie selvsagt):

Sans

Dermica

Cosmica

Neutral fra dagligvarebutikken er ikke like ille som de ovennevnte, men han får hudreaksjoner av den også.

Og er det noen som har opplevd det samme? Kan det rett og slett være aluminiumkloriden han ikke tåler?

Anonymous poster hash: 4dd38...789
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt sånn " stein " fra helsekost. Funket fint på mine armhuler. Men den er ikke antiperspirant, så du svetter , men lukter ikke.

Skrevet

Stop 24 fra apoteket - Den sprayvarianten!

Anonymous poster hash: cc68d...e1e
Skrevet

Aloe Ever Shield fra Forever Living er veldig skånsom. Den kan jeg bruke rett etter shaving, noe som ikke har gått med andre deodoranter jeg har prøvd. Eneste minuset er at det er sånn homeparty-opplegg. Mulig det kan bestilles på nettet?

• 1 år senere...
Skrevet

Aloe Ever Shield fra Forever Living er veldig skånsom. Den kan jeg bruke rett etter shaving, noe som ikke har gått med andre deodoranter jeg har prøvd. Eneste minuset er at det er sånn homeparty-opplegg. Mulig det kan bestilles på nettet?

Man bestiller fra en forhandler. Jeg kan bestille for deg om du er interessert :)

Skrevet

Barberer han armhulene? Kan det være at bladet begynner å bli slitt? Men ja, prøv noe aliminiumsfritt.

Dersom det er mulig ville jeg prøvd å la huden hvile uten å smøre på noe som helst til den ikke er rød og irritert lenger.

Personlig ville jeg prøvd en 100% "hippie" deodorant ala sånne som man får kjøpt på Kinsarvik eller andre økologisk-aktige butikker. Er sikkert ikke alle som er like effektive, men jeg tror de vil være mindre sannsynlig hudirritanter. Jeg har ikke handlet her og har ikke erfaring med akkurat denne, men det er denne typen greier jeg tenker på http://www.greenpeople.no/okologisk-miljovennlig-uten-duft-noytral-parfyme-fri-produkter/neutral-scent-free-deodorant.html

Anonymous poster hash: c405a...9ce
Skrevet

Jeg bruker Deoleen Sensitive nå i mange år allerede og det er en av de beste deodoranter jeg har brukt.

Anonymous poster hash: 8d463...3b8
Skrevet

nøytral anti-persiparant (den inneholder alumminium da...)

Skrevet (endret)

Bruker denne:

roll-ion-cotton-dry_tcm117-319273.jpg

Den er forøvrig fri for parfyme, da huden min ikke tåler produkter med parfyme i seg.

Endret av Jolene
Skrevet

Det kan godt være aluminiumet som er synderen. I så fall er det mulig at han vil reagere på krystalldeodorant som LittDiva nevner også, det er nemlig aluminium i dem selv om det er små mengder. Den fra Green People som AB #7 lenket til eller en aluminium- og parfymefri deodorant fra helsekosten er nok det tryggeste å forsøke. Da vil han måtte leve med at svetten får renne, men den vil ikke lukte, i hvert fall ikke særlig mye.

Hvis det er like ille etter en periode med aluminiumfri deodorant bør han gå til legen for å få utredet ordentlig hva det er han reagerer på. Reagerer han forresten på parfyme ellers, i håndsåpe og dusjsåpe for eksempel?

Anonymous poster hash: 9abf2...edb
Skrevet

Jeg bruker Crystal stein fra Helsekostforretning når jeg har sår hud i armhulene.

Den er genial, og inneholder ingen lumske ingredienser. Verdt ett forsøk :)

Skrevet

Biotherm!

Anonymous poster hash: d9b8e...2b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...