Eliza Skrevet 26. april 2004 #1 Skrevet 26. april 2004 Sukk... Er litt lei meg om dagen. Pusen vår, en 9 mnd. gammel hankatt, har vært ute i snart 4 døgn nå... Det lengste han har vært ute tidligere er 1 døgn. Han er ikke kastrert enda, så det kan jo være noe av årsaken til at han streifer litt. Det var min mor som slapp ham ut når hun var på besøk i forrige uke, og derfor ble ikke halsbåndet hans satt på heller... Noen som har erfaring med hvor lenge guttepuser kan være ute før de blir sultne og kommer hjem til matmor igjen? Har bare hatt hunkatter før, og de har ikke vært ute i mer enn noen timer i slengen...
Arkana Skrevet 26. april 2004 #2 Skrevet 26. april 2004 Det er vår i luften, sneen er nettopp borte, alle slags merkelige fascinerende småkryp kommer fram, for ikke å snakke om de lekre nabokattene, det er rett og slett et eldorado for en liten pus. Vent litt til, han kommer nok, og mat er det mer enn nok av ute i naturen.
Soul Skrevet 26. april 2004 #3 Skrevet 26. april 2004 Enig med Arkana, særlig hannkatter kan være mange dager borte. Har bekymret meg for pusene våre mange ganger jeg og, men de har alltid kommet tilbake. Skjønner at du bekymrer deg litt ekstra når han ikke er fullvoksen. men mest sannsynlig går det veldig bra. Håper pusegutten dukker opp snart da
cappocino Skrevet 26. april 2004 #4 Skrevet 26. april 2004 Jeg tror heller ikke at du skal bekymre deg . Vår pus er gjerne borte en uke av gangen hver vår.... mange lukter og "berter" som skal utforskes En 9 mnd gammel hannkatt opplever dette for første gang.. Han kommer snart tilbake
Gjest gjest1 Skrevet 26. april 2004 #5 Skrevet 26. april 2004 Når han kommer tilbake bør du kastrere han så raskt som mulig. Da hindrer du slik uønsket adferd.
Eliza Skrevet 26. april 2004 Forfatter #6 Skrevet 26. april 2004 Ja, han skal kastreres når han kommer hjem. Hadde faktisk tenkt å gjøre det i løpet av mai nå. Må bare få revaksinert ham først, for jeg regner ikke med at de vil gjøre det i samme slengen som han blir kastrert. Og vaksinasjon kommer foran kastrering... Vi får vel bare smøre oss med tålmodighet og håpe at han dukker opp igjen snart!
breece Skrevet 26. april 2004 #7 Skrevet 26. april 2004 Han dukker nok opp! Har ikke tall på alle de gangene jeg har tittet engstelig ut av vinduet etter mine 3 katter! Hankatten min var borte i 4 uker, da satte vi opp lapper i mellomtiden og ble oppringt av en dame som hadde han sittende på trappen sin (Hun hadde en vakker rød pusejente som han tydeligvis likte godt ) Så hvis han blir lengre borte, er det lurt å henge opp lapper! Hannkatter har en tendens til å glemme litt hvor de egentlig bor!!
Padmee Skrevet 26. april 2004 #8 Skrevet 26. april 2004 Da jeg hadde hannkatt var det helt vanlig at den var vekke hele sommeren, altså et par måneder i slengen. Fikk rapporter fra folk som hadde sett han rundt om kring. Må få legge til da at dette var på et lite sted ute på landet, så det er helt vanlig at kattene vandrer fritt rundt på egen hånd. De drar når de vil og kommer tilbake igjen når de vil. I mellomtiden har de kanskje vært rundt i hele bydgen. :-)
Eliza Skrevet 26. april 2004 Forfatter #9 Skrevet 26. april 2004 Vi bor også ganske så landlig til, med både gårder og skog i nærheten. Er et par staller rett ved der vi bor, og jeg har en mistanke om at det er der kattene i nabolaget holder til. Bare så rart at han ikke kommer hjemom en tur for å spise i det minste...
Padmee Skrevet 27. april 2004 #10 Skrevet 27. april 2004 Katter skaffer seg mat på egen hånd de, enten ved å fange mus/småfugl eller ved å tigge mat av andre. De er ikke så kresne på hvem som gir de mat og hvor den kommer fra så lenge de får mat. Når hannkatten min var borte i mange uker kom han ikke hjem får å spise, han fanget det han ville ha eller ble matet av andre. Katter har ofte flere "adoptivfamilier" som mater de litt i den tro at de enten er katter som er blitt forlatt eller fordi de ser på det som en lettvint måte å få seg et kjæledyr uten alt det ansvaret som følger med. Har selv hatt en "adoptivkatt" fordi jeg da fikk en katt å kose med når jeg ikke har anledning til å ha katt selv. Dette var en katt som adopterte nesten hele nabolaget og gikk fra hus til hus får å få kos og mat. På ettermiddagen/kvelden gikk den hjem til huset sitt for mat og kos der. Katter er utspekulerte sånn, så ikke vær redd for at pusen din ikke får mat. Han kommer hjem igjen hvis han blir sulten. :-)
Gjest Hulderjenta Skrevet 27. april 2004 #11 Skrevet 27. april 2004 Da min pus (han lever ikke lenger... *snufs*) var ung hannkatt, var han borte i et par uker. Vi ropte og leitet hver dag og fant ham heldigvis igjen. Da var han 9-10 mnd, samme alder som din katt, Eliza. I den alderen har de skikkelig "oppdager-trang", og spesielt hannkattene. Pusen vår hadde tatt seg en skikkelig tur, blitt oppholdt undervegs og ikke funnet veien hjem igjen. Vi fant ham i et boligområde et godt stykke fra der mine foreldre bor. Snakket med folk der vi fant ham, og han hadde holdt seg i området der en stund, og fått mat av noen. Han var som sagt en 9-10 mnd, og da vi fikk ham trygt i hus igjen, ble han kastrert og øremerket. Kastreringen var planlagt (man skal vente til den alderen), men øremerkingen ble anbefalt av dyrlegen som hjelpemiddel hvis han skulle stikke av igjen. Øremerkingen fikk vi aldri mer bruk for Etter kastreringen holdt han seg alltid i nærheten, og var aldri borte mer enn en dag i slengen. :D Håper pusen din kommer hjem igjen, Eliza!
Eliza Skrevet 28. april 2004 Forfatter #12 Skrevet 28. april 2004 Takk for trøstende ord, Hulderjenta! Pusen vår har ikke kommet hjem enda, og nå er han borte på 6.døgnet. Men vi har ikke gitt opp håpet om at han skal komme snart. I kveld skal vi ta en leterunde i nabolaget, og hvis han ikke kommer i løpet av helga så tror jeg vi skal henge opp noen lapper på butikkene i nærheten. Kan jo være noen som har forbarmet seg over ham og gitt ham mat, og så har han glemt hvor han bor...
Gjest Hulderjenta Skrevet 28. april 2004 #13 Skrevet 28. april 2004 Er nok lurt å ta en leterunde ja, og spørre folk om de har sett den. Folk forbarmer seg over katter som har gått seg bort, gir dem mat og husly, og når det er unge katter så tror de kanskje at de er herreløse og vil ta dem til seg. Så sjansene er store for at pusen har det bra og at du finner den igjen! Håper "malemaskinen" din kommer hjem snart! Lykke til!
Gjest min pus også borte... Skrevet 9. oktober 2004 #15 Skrevet 9. oktober 2004 Kom pusen din hjem igjen?
Gjest gjest1 Skrevet 9. oktober 2004 #16 Skrevet 9. oktober 2004 Håper han har kommet tilbake... Katten min kom løpende hvis jeg ristet litt med en pakke med Whiskas kattegodteri. Kjempepraktisk Slik fikk jeg også hilst på alle kattene i nabolaget..hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå