AnonymBruker Skrevet 7. september 2013 #1 Skrevet 7. september 2013 Jeg er vel det man kan kalle småtjukk - veier 80 kilo og er 170 cm. Jeg har gått opp ca 10 kilo det siste året pga endel ting som har skjedd i livet, og som igjen har ført til nedprioritering av kosthold og trening, og litt for mye trøstespising. Har ganske lik kropp som hun her. Etter å ha gått opp så mye i vekt har jeg begynt å gjemme vekk kroppen min med store, sorte og posete klær, fordi jeg tenker at det på en måte ikke er "lov" å pynte seg når man er stor, og at ingen vil syns man har grei kropp uansett. Er det bare jeg som har dette inntrykket, eller er det en generell oppfatning av at store bør gjemme bort kroppen sin og kle seg i store klær? Må bruke str L eller XL på butikker som Vero Moda og Bik Bok, og det er bare deprimerende å ikke ha en tiltrekkende kropp. Jeg er jo ikke i nærheten av å ha en bmi på 19-21, som vel er den perfekte kroppen... Anonymous poster hash: 28bc6...a89
AnonymBruker Skrevet 7. september 2013 #2 Skrevet 7. september 2013 Hun på linken er forresten like høy som meg, og veier det samme. Anonymous poster hash: 66f82...6da
AnonymBruker Skrevet 7. september 2013 #3 Skrevet 7. september 2013 Hun på bildet så jo veldig fin ut, ser ikke hvorfor det ikke skulle være "lov" å vise frem kroppen slik hun gjør med den kjolen. Kle deg i det du føler deg vel i, hilsen mann. Anonymous poster hash: 222d7...a01 9
AnonymBruker Skrevet 7. september 2013 #5 Skrevet 7. september 2013 Herregud, du er jo ikke tjukk. Anonymous poster hash: 610c2...73c 7
AnonymBruker Skrevet 7. september 2013 #6 Skrevet 7. september 2013 For det første er du ikke tykk. For det andre synes jeg lubne jenter generelt virker mer jålete enn slankere jenter. Så du ville ikke skilt deg ut i mine øyne. Anonymous poster hash: e86ad...4cb 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2013 #7 Skrevet 7. september 2013 At det går an å bli så usikker på seg selv. Gjør hva du vil ts. Bry deg ikke om hva noen andre vil synes. Anonymous poster hash: 35d99...307 1
Binta Ba Skrevet 7. september 2013 #8 Skrevet 7. september 2013 Pynt deg så mye du vil, kjære deg. Og søk litt på plus size-blogger, så ser du raskt at det fint går an
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 7. september 2013 #9 Skrevet 7. september 2013 Syns du skal pynte deg jeg, om det er det du vil Jeg syns ofte at store jenter som prøver å gjemme kroppen sin i for store og svarte klær ser enda større ut. Forøvrig enig med de andre her, at dersom du ser ut som hun på bildet er du ikke tjukk. 2
Gjest Blondie65 Skrevet 7. september 2013 #10 Skrevet 7. september 2013 Men hvis en ser på utvalget hos Lindex og Kapp Ahl er det ikke rart at trådstarter synes at det virker som at store jenter skal gjemme seg vekk for der er det virkelig bare triste farger og fasonger. Min mening er at man skal kle seg etter den kroppen man har og det betyr å fremheve det positive slik at det mindre flatterende blir dempet av seg selv. Det er mye penere med klær i rett størrelse som sitter som det skal enn store telt som overlater til fantasien å gjette hvor mye som er under.
temolitus Skrevet 7. september 2013 #11 Skrevet 7. september 2013 hvis du virkelig ser ut som hun på bilde burden du virkelig være fornøyd
Gjest Lille-pus Skrevet 7. september 2013 #12 Skrevet 7. september 2013 Pynt deg. Ikke gjem deg bort i sorte, formløse 'sekker', bruk farver, rett nakken og strål! Du er knallfin akkurat slik du er nå! - hun på bildet er nydelig. Fremhev de flotteste delene dine (jeg tipper puppene, halsen og anklene dine er helt fantastiske). Og 'perfekt' kropp først når man har en BMI mellom 19 og 21 ? - den må du lenger ut på 'feil jorde' med altså Den perfekte kroppen er en kropp som fungere, som går med stolte skritt, viser at eieren er stolt av den og er glad. Selvsagt skal du pynte deg. Jeg blir så trist når det oppleves som om bare 'de perfekte', de som ser ut som modeller, skal ha 'lov' til å vise seg som sitt peneste... Jeg er en gammel dame.... og jeg pynter meg alikevel. Det skal du også gjøre. 1
Mermaid Blues Skrevet 7. september 2013 #13 Skrevet 7. september 2013 (endret) Kjære TS, jenta på bildet er rålekker, og det er jeg sikker på at du er også Selvsagt er det greit å pynte seg uansett størrelse, og det er lov (for ikke å snakke om viktig) å være glad i og stolt av kroppen sin samme hvordan den ser ut! Ikke gjem vekk den skjønne jenta du er, fremhev de delene du liker og lær deg å like de delene du kanskje er mindre fornøyd med, det er dine tanker om deg selv som avgjør hvor attraktiv du er, ikke hvilket tall som står på badevekta. Jeg er like høy som deg og har denne mytisk "perfekte" BMI-en, men langtfra en "perfekt" kropp. Jeg har mursteinsfasong, flate guttehofter, skjeve ribbein som står fremover, korte bein ifht overkroppen, fotball-legger og rytterlår, hamsterkinn og en liten mage jeg ikke blir kvitt uansett hva jeg gjør. Det driter jeg imidlertid i, fordi de korte, kraftige beina mine bærer meg dit jeg vil gå, hoftene mine holder beina mine fast i overkroppen, ribbeina mine beskytter lunger og hjerte, hamsterkinnene mine er søte og lette å sminke, og magen min er veldig myk og fin å kose med. For meg er det en super kropp jeg kan være glad i og stolt av, og jeg trenger ikke å havne på forsiden av Vogue for å føle meg vakker Still deg foran speilet, se godt på deg selv og si "jeg velger å være glad i meg slik jeg er nå. Jeg er glad i meg slik jeg er nå" mange nok ganger til at det føles naturlig og ikke påtatt. Ta deretter på deg det antrekket du er mest glad i, som du kanskje føler er for "fint", ta på deg sminke og smykker dersom du liker det (og gå med det DU synes er fint, drit i hva mamma sier), ordne håret slik du liker best, på med favorittskoa, hev blikket og gå deg en tur med strak rygg og se verden rett i øynene. Du er nydelig, du må bare tørre å tro på det Ha en herlig lørdag, TS Endret 7. september 2013 av Mermaid Blues
Silfen Skrevet 7. september 2013 #14 Skrevet 7. september 2013 Hun er ikke feit og da ikke du heller. Prøv å være enda feitere en liten stund, DA er det nemlig ikke lov å pynte seg, haha. Det er så mye gørrstygge klær i feiteavdelingene at det er til å spy av. 1
Erica❤ Skrevet 7. september 2013 #15 Skrevet 7. september 2013 Altså hvis du ser ut som henne er du ikke feit! Pynt deg som du vil:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå