Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke mitt barn, men jeg irriterer meg sånn på Antons vegne...:P For det er nemlig tydeligvis mange som tror det heter AntÅNN! Helt ukjent for meg!:P

Så nå lurer jeg: hva sier du?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

AntOn.

Anonymous poster hash: 30fa4...402
  • Liker 4
Skrevet

Jeg sier også Anton, har aldri hørt om Antån. Nå har jeg ikke hørt om så mange som heter Anton heller da, bortsett fra fetteren til Donald og han i Lønneberget.

Anonymous poster hash: 56902...8b0
  • Liker 2
Skrevet

Seriøst, det er Antån.

Anonymous poster hash: 9e803...626
  • Liker 12
Skrevet

Det skrives jo så klart med 'o' men på min dialekt blir det uttalt med 'å'. Finns navn som har værre dialektforskjeller enn det navnet der...Erlend for eksempel...grøss...

• Liker 1
Skrevet

Det skrives jo så klart med 'o' men på min dialekt blir det uttalt med 'å'. Finns navn som har værre dialektforskjeller enn det navnet der...Erlend for eksempel...grøss...

Erlend eller.. Erlend?? :klo: Er det skarre-r du sikter til?

Anonymous poster hash: a84f8...6b7

Skrevet

On topic: Jeg sier AntOn. Snakker Østlandsdialekt

• Liker 2
Skrevet

Erlend eller.. Erlend?? :klo: Er det skarre-r du sikter til?

Vet ikke hva Tordensky sikter til, men jeg har lagt merke til at mange har begynt å si "Ærln". Altså at de helt dropper både e og nd på slutten av navnet. Jeg uttaler det Ærlend, men tydelig e og d.

• Liker 1
Skrevet

Jeg sier med O-lyd, er trønder om man skal se på dialektforskjeller.

Skrevet

Jeg sier AntOn og er fra Finnmark

Anonymous poster hash: c8551...470
Skrevet

Vet ikke hva Tordensky sikter til, men jeg har lagt merke til at mange har begynt å si "Ærln". Altså at de helt dropper både e og nd på slutten av navnet. Jeg uttaler det Ærlend, men tydelig e og d.

Var det jeg siktet til ja.

Skrevet

Jeg uttaler det slik: Ælen

Og Anton uttaler jeg antån.

Så mulig ingen av disse navnene fungerer spesielt godt på min (ikke-)dialekt :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Ælenn og Antonn,,, hvis det er fonetisk nok? :fnise:

• Liker 4
Skrevet

Antånn på min dialekt. (Sørvestlandet)

• Liker 4
Skrevet

Jeg sier Anton. Spørs hva Anton selv foretrekker å bli kalt da...

Kjenner flere John. De fleste sier selv John, mens et par av dem vil bli kalt Jåhn.

Kjenner en Nikos. Kalte han Nikos før jeg registrerte at det faktisk uttales Nikås.

Jeg får forresten fnatt av noens uttale av navnet Sofie: Sofie i stedet for Såfie er ikke lekkert!

Anonymous poster hash: ed783...bf5
Skrevet

Det er ikke noe "mange har begynt å si", men en versjon av navnet som har eksistert siden dialekter med den uttalen begynte å ta navnet i bruk.

For å svare på temaet sier jeg Anton med "o".

Anonymous poster hash: e213f...12c

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg får forresten fnatt av noens uttale av navnet Sofie: Sofie i stedet for Såfie er ikke lekkert!

Anonymous poster hash: ed783...bf5

Oi, jeg ville sagt omvendt, jeg! Såfie blir for meg litt parodisk, litt Flettfrid-inspirert.

For å svare på topic: Jeg ville sagt AntOn. Østlandsdialekt.

Endret av Frøken Smilla
  • Liker 5
Gjest Raindrops
Skrevet

Det er ikke noe "mange har begynt å si", men en versjon av navnet som har eksistert siden dialekter med den uttalen begynte å ta navnet i bruk.

For å svare på temaet sier jeg Anton med "o".

Anonymous poster hash: e213f...12c

Hilsen Raindrops som ikke vet hva som skjedde...

Skrevet

Jeg sier AntOn og er fra Finnmark

Og Erlend uttales Ærlenn her

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...