RetroGirl Skrevet 7. september 2013 #1 Skrevet 7. september 2013 Ikveld har jeg planer om å se dårlige filmer,og bare nyte mitt eget selskap,og skal da derfor lage meg noe god mat.. Men... Jeg er drittlei alt egentlig.. Vil ikke spise taco,pizza eller salat ikveld Så,har dere noen gode tips og komme med? Eller hva skal du lage deg ikveld?
AnonymBruker Skrevet 7. september 2013 #2 Skrevet 7. september 2013 http://www.matprat.no/oppskrifter/sunne-oppskrifter-god-samvittighet/biff-med-scampi Denne koser jeg meg med.Anonymous poster hash: 07b8b...0c4
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 7. september 2013 #3 Skrevet 7. september 2013 Når jeg er alene på kvelden pleier jeg å spise noe enkelt ganske tidlig, sånn at det er plass til alt godset jeg skal spise senere Liker du pitabrød? Oppi der kan man jo putte alt mulig rart. Eller hva med å bake en potet og ha masse godt tilbehør til?
Notisblokk Skrevet 7. september 2013 #4 Skrevet 7. september 2013 Jeg skal også være alene i kveld med film og noe godt å spise. Jeg tenker på å lage hjemmelaget pizza, kjøtt og løk pai eller kansje kyllingfilet med pomesfrites. En kald pils og litt popcorn må jeg også ha utpå kvelden! 1
RetroGirl Skrevet 7. september 2013 Forfatter #5 Skrevet 7. september 2013 Når jeg er alene på kvelden pleier jeg å spise noe enkelt ganske tidlig, sånn at det er plass til alt godset jeg skal spise senere Liker du pitabrød? Oppi der kan man jo putte alt mulig rart. Eller hva med å bake en potet og ha masse godt tilbehør til? Pitabrød liker jeg Noen gode forslag til fyll da? (Er helt tom for ideer for tiden skjønner du..) Bakt potet er jo bestandig ett sikkerstikk,men det er ikke lenge siden jeg spsite,så jeg er ikke så giret på det akkurat nå,men tusen takk for tipsene :D
RetroGirl Skrevet 7. september 2013 Forfatter #6 Skrevet 7. september 2013 Jeg skal også være alene i kveld med film og noe godt å spise. Jeg tenker på å lage hjemmelaget pizza, kjøtt og løk pai eller kansje kyllingfilet med pomesfrites. En kald pils og litt popcorn må jeg også ha utpå kvelden! Pai har jeg aldri laget.. Kanskje fordi jeg har for meg at jeg ikke liker paibunnen.. Selv om jeg tror jeg vil like den når jeg først lager det da Kylling har kanskje ikke vært dumt.. Det er jo godt 1
Lady Skrevet 7. september 2013 #7 Skrevet 7. september 2013 (endret) Pasta Carbonara? Enkel og god kosemat! Endret 7. september 2013 av Lady
RetroGirl Skrevet 7. september 2013 Forfatter #8 Skrevet 7. september 2013 Pasta Carbonara? Enkel og god kosemat! Synes det blir litt tamt jeg.. Det er godt,men vil ha noe med litt mere smak om du skjønner
AnonymBruker Skrevet 7. september 2013 #9 Skrevet 7. september 2013 Det er krabbesesong, så jeg ville gått for linguine med krabbe, chili, hvitløk, persille og sitron: http://www.deliciousmagazine.co.uk/recipes/crab-linguine-with-chilli-lemon-garlic-and-parsley For å gjøre det enkelt kan man bruke et ferdig krabbeskall. Og essensielt med en god hvitvin til. Anonymous poster hash: 608d0...f56
Notisblokk Skrevet 7. september 2013 #10 Skrevet 7. september 2013 Pai har jeg aldri laget.. Kanskje fordi jeg har for meg at jeg ikke liker paibunnen.. Selv om jeg tror jeg vil like den når jeg først lager det da Kylling har kanskje ikke vært dumt.. Det er jo godt Jeg kjøper NÅ paibunn på butikken som du bare ruller ut. Synes den er god! Du kan jo prøve? Søk på løkpai med kjøttdeig på matprat. Den er utrolig god! Synes pai er godt å varme opp igjen også. Husk salat til!
LoneWolf Skrevet 7. september 2013 #11 Skrevet 7. september 2013 (endret) Spaghetti Carbonara? Pasta med masse fløte og bacon blir enkelt og greit ikke feil :3 Å sitte om mumse det på sofaen med en god film på er ikke feil Edit: Så akkurat at det ble foreslått mens jeg skrev Endret 7. september 2013 av LoneWolf 1
Lady Skrevet 7. september 2013 #12 Skrevet 7. september 2013 Synes det blir litt tamt jeg.. Det er godt,men vil ha noe med litt mere smak om du skjønner Ja ok Har du prøvd salmalaks med matfløte og soyasaus? Det er veldig godt, og enkelt. Du steker laksen i ovnen, så heller du litt matfløte og soyasaus i på slutten av steketiden. Godt med poteter og grønnsaker til 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2013 #13 Skrevet 7. september 2013 Pomes frites og løvbiff! Anonymous poster hash: 49acc...9a1
Rosewood Skrevet 7. september 2013 #14 Skrevet 7. september 2013 biff med pommes noisettes :D elsker noisettes. det er sånne små potetkuler man har i stekeovnen. NAM indisk, som f.eks tikka masala eller tandoori. bruker enten kylling eller strimelt svinekjøtt. med nan-brød til, viktig.. Wok med kylling/svinekjøtt, grønnsaker du liker (jeg bruker brokkoli, gulrot, asparges og av og til squash), nudler og sånn wok krydder man kjøper i butikken. 1
Ike Skrevet 7. september 2013 #15 Skrevet 7. september 2013 Pitabrød liker jeg Noen gode forslag til fyll da? (Er helt tom for ideer for tiden skjønner du..) Bakt potet er jo bestandig ett sikkerstikk,men det er ikke lenge siden jeg spsite,så jeg er ikke så giret på det akkurat nå,men tusen takk for tipsene :D Strimlet svinekjøtt eller kylling med kebabkrydder, salat og hvitløksdressing!
AnonymBruker Skrevet 7. september 2013 #16 Skrevet 7. september 2013 Ovnsbakt bacon-surret kyllingfilét - også ris og soppsaus med fløte. Eller tomatsalat med feta og oliven. Bare surrer lange baconskiver rundt kyllingfilet sånn at den er helt dekt, og steker i langpanne i ovnen. Blir utrolig saftig og god kylling! Soppsausen så kjøper jeg enten fersk sjampinjong eller frosset soppblanding og steker i panna, med salt og pepper. Så tømmer jeg over fløte og lar det koke inn. Blir mektige greier, men sååå godt For sunnere dager tar jeg en tomatsalat med tomat, rødløk, litt hvitløk, sjølmekka balsamico-dressing, feta og oliven Anonymous poster hash: bab6e...151
RetroGirl Skrevet 7. september 2013 Forfatter #17 Skrevet 7. september 2013 Dere har jo så mange gode tips! :D
AnonymBruker Skrevet 7. september 2013 #18 Skrevet 7. september 2013 Dere har jo så mange gode tips! :D Har du bestemt deg for hva det blir? :D Anonymous poster hash: 49acc...9a1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2013 #19 Skrevet 7. september 2013 - Pitabrød med svinekjøtt/kylling eller laks. Og med mye god salat og grønnsaker i:-) - Pitapizza - Bakt potet med bacon/kjøttdeig/kryddersmør og en frisk salat til. - Pommes frites og pølse - Løvstek og potetbåter - Laks med maiskolbe, poteter og agurksalat - Kylling med pommes frites og salat Ble sulten jeg nå.... Anonymous poster hash: 53478...6d4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2013 #20 Skrevet 7. september 2013 Løvbiff og pomfri eller gratinert fransk løksuppe Anonymous poster hash: ae8eb...b2f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå