Gå til innhold

Thailand i november?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har tidligere vært i Thailand (krabi) i mars, og det var kjempedeilig.

Denne gangen tok vi ferie i november, for vi trodde da at regntiden var over. Så viser det seg at regntiden begynner å gå over i november (altså varer ut november etter det jeg har forstått). Det kan altså fremdeles regne mye..

Det jeg lurer på, er om noen har reist til thailand i regntida? Leser så mye forskjellig på nett; noen synes det er helt fantastisk i regntida med lite turister og ei heftig regnskue her og der, men ellers er det greit.

Leste også en plass at "dersom du er heldig viser sola seg også". Er det som regel ikke sol i det hele tatt i regntida?

Er såå usikker på om vi skal bestille og håpe på godt vær (ei regnskue gjør ingenting, men hadde jo vært greit om det var sol ellers), eller om vi skal drøye ferien til eks. februar?

Noen som har erfaringer?

Anonymous poster hash: 8787e...590

Skrevet

Ingen?

Skrevet

Jeg har reist i thailand fra 20 okt til 27. Nov..... Var i bangkok, koh samui, koh tao, koh lanta, phiphi og phuket.... Vi hadde kanskje 4-5 regnskurer de ukene vi var der.... Og det var bare oppfriskende :) var sol og fint vær.... Lå på ca 30 grader og ikke alt for høy luftfuktighet....for oss var det perfekt

Skrevet

Har vært i Thailand to ganger i november og synes det er en fin tid å dra på. Kan ikke huske at det regnet da vi var i Bangkok i det hele tatt. Har vært på både Krabisiden og på Koh Samui. Begge deler kan anbefales men synes det regnet mer på Koh Samui.

Men regnet er uansett ikke noe problem. Regnskurene kan være kraftige men varer ikke lenge.

Skrevet

Jeg har reist i thailand fra 20 okt til 27. Nov..... Var i bangkok, koh samui, koh tao, koh lanta, phiphi og phuket.... Vi hadde kanskje 4-5 regnskurer de ukene vi var der.... Og det var bare oppfriskende :) var sol og fint vær.... Lå på ca 30 grader og ikke alt for høy luftfuktighet....for oss var det perfekt

Har vært i Thailand to ganger i november og synes det er en fin tid å dra på. Kan ikke huske at det regnet da vi var i Bangkok i det hele tatt. Har vært på både Krabisiden og på Koh Samui. Begge deler kan anbefales men synes det regnet mer på Koh Samui.

Men regnet er uansett ikke noe problem. Regnskurene kan være kraftige men varer ikke lenge.

Takk for svar :)

Men det var altså sol hele dagen utenom regnskurene?

Når vi var i Krabi, pleide vi å ta longtailbåtene ut til øyene, hvordan går dette i regntida? Tenker på bølger og slikt?

Skrevet

Jeg har vært der to uker i oktober, og det var helt fint. Da var regntida på vei ned, dvs at i praksis regnet det om natten, og noen skurer om dagen, ellers var været pent. Temperaturer fra 27-34 grader i skyggen. November vil vel bare bli enda finere.

Anonymous poster hash: 9e29b...008
Skrevet

Skrevet

Å ta båt var ingen problem....vi tok ferger, longtail, speedbåter og bodde tre dager på dykkebåt på similland islands.... Ingen bølger noen av gangene..... En voldsom skur på vei hjem fra simillands....1 time i åpen speedbåt.... ALT var vått hehehe!!

Skrevet

Jeg har vært der to uker i oktober, og det var helt fint. Da var regntida på vei ned, dvs at i praksis regnet det om natten, og noen skurer om dagen, ellers var været pent. Temperaturer fra 27-34 grader i skyggen. November vil vel bare bli enda finere.

Men det var altså sol ellers på dagen?

Skrevet

Å ta båt var ingen problem....vi tok ferger, longtail, speedbåter og bodde tre dager på dykkebåt på similland islands.... Ingen bølger noen av gangene..... En voldsom skur på vei hjem fra simillands....1 time i åpen speedbåt.... ALT var vått hehehe

haha :laugh:

En annen ting, hvordan er strendene i regntiden? Er sanden våt og ekkel?

Skrevet

Men det var altså sol ellers på dagen?

Ja, de hadde bare to vær, sol eller regn.

Skrevet

Ja sol hele tiden..... Kanskje litt disig, men det gjorde absolutt ingenting!! Strendene er helt fine..... Ikke ekle, og de har en helt annen type sand enn her!!! Slutt å bekymre deg og bare bestill tur!!!!!

Skrevet

Ja sol hele tiden..... Kanskje litt disig, men det gjorde absolutt ingenting!! Strendene er helt fine..... Ikke ekle, og de har en helt annen type sand enn her!!! Slutt å bekymre deg og bare bestill tur!!!!!

Jeg er egentlig klar jeg, er sambo som tviler sånn :fnise:

Skrevet

Det er ingenting å bekymre seg for..... Været styrer en ikke uansett!!!! Hvor i thailand har dere tenkt dere??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...