Gå til innhold

Fylleangst...

Fremhevede innlegg

Skrevet

var på fest på lørdag. I forkant av festen var vi på ett vorsespiel der noen sankket om at allergimedisinen "Syrtek" var veldig bra å innta for å forebygge fyllesyke. Jeg er av de som pleier å bli fyllesyk selv om inntaket av alkohol ikke er stort. Så derfor tenkte jeg at dette ikke kunne være dumt å prøve da brettet med piller ble sendt rundt...

Jeg pleier som sagt ikke å drikke så mye selv om jeg i utgangspunktet tåler ganske mye. Men denne gangen her så tålte jeg ingenting, og fikk en rus som var utrolig ekkel.. Jeg følte at jeg stod utenfor meg selv og så og hørte hva jeg sa og gjorde. Svevende på en måte..

Dagen etter våknet jeg og var ikke fysisk fyllesyk. Ikke vondt i hodet eller kvalm. Men hadde så angst til de grader :sjokkert: . Har aldri opplevd noe slikt før. Var kjempeurolig i hele kroppen. Hadde en puls på over 100 hele dagen, den som vanlighvis ligger på 55. Kan dette ha en sammenheng med denne pilla? Jeg har en holdning om at piller og alkohol ikke hører sammen :fy: , men "alle" hadde jo prøvd dette før og ingen snakket om bivirkninger. Og dumme meg spurte jo heller ikke, men svelget denne pilla ned uten bekymringer. En ting er sikkert, dette gjør jeg aldri mer. Er det noen som har opplevd tilsvarende? Synes dette var ytterst ubehagelig, og må bare leve med at jeg også i dag må slite med angsten: Herregud, er det mulig.... :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Zyrtec er selvsagt ikke ment til det bruket som du brukte det til. MEN; jeg har brukt Zyrtec daglig i pollen perioden mot allergi. At jeg har tatt meg en fest eller fem mens jeg har gått på disse pillene er klart. Men de bivirkningene du beskriver har jeg aldri opplevd.

Synes det høres litt ut som hypokondria. Tror ikke din reaksjon hadde noe med stakkars Zyrtec å gjøre. Men jeg er jo ikke lege...

Og uansett, nå kommer du sikkert ikke til å ta medisiner som ikke er ment for deg flere ganger. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...