Gjest TS Skrevet 7. september 2013 #1 Skrevet 7. september 2013 Har vært singel i over 7 år nå. Ingen spesiell grunn til det, har ikke vært mangel på tilbud om jeg kan være så freidig å si det... Men man blir jo som kjent ganske kresen etter så lang tid på det åpne markedet... Jeg møtte en mann tidlig i sommer, og jeg skal være så ærlig å si at jeg har nok fallt for han. Og dette er etter alt å dømme gjensidig.. Etter 7 år har man hatt mer enn nok av tid til å danne "den perfekte partner" i tankene, og kravlista blir jo ikke akkurat kortere gjennom en lang periode som singel. Jeg vet også at jeg selv kan være vanskelig på flere områder, da jeg er et ganske så brent barn og sliter med å få tillitt til andre (spesielt menn). Er overhode ikke perfekt selv, så det er nok for mye forlangt å kreve at andre skal være det. Spørsmålet mitt her er vel om dere så på deres nåværende samboer/ektemake som perfekt helt i starten...? Var det ting (bagateller eller større ting) dere mislikte som dere valgte å overse? Evt hvilke? Som overskriften tilsier er jeg usikker på om jeg skal velge etter hjertet eller hodet.. Er bare redd for at hodet er for kravstort.....!
Gjest Skrevet 7. september 2013 #2 Skrevet 7. september 2013 Jeg lyttet til magefølelsen - hodet mitt sa nei, magen sa ja. Vært sammen i 6 år nå og er gift. Angrer ikke et sekund- 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2013 #3 Skrevet 7. september 2013 Enig med hun over - følg magefølelsen. er ikke den bra, er det som regel en grunn til det. Anonymous poster hash: 39127...8ba 1
Miss moneypenny Skrevet 7. september 2013 #4 Skrevet 7. september 2013 Fulgte hjertet, vært sammen i 11 år, 2 barn 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2013 #5 Skrevet 7. september 2013 Velg med fitten om du vil! Hva er poenget med å lure seg selv til å aldri få ut fingern fordi det liksom er et så stort valg?Anonymous poster hash: 0cfe2...99f 1
Hapa Skrevet 7. september 2013 #6 Skrevet 7. september 2013 Følg magefølelsen din, TS, den har som regel rett i slike situasjoner. Magefølelsen tar i betraktning både hjertet og fornuften. Et litt ekstremt eksempel blir: Hjertet kan bli glad i en rusmisbruker, men fornuften sier at det er dumt å involvere seg fordi det kan bli mye trøbbel...
AnonymBruker Skrevet 7. september 2013 #7 Skrevet 7. september 2013 Hehey ! Fullstendig oppegående og hyggelig. ^^ Anonymous poster hash: 0cfe2...99f
Gorgonzola Skrevet 7. september 2013 #8 Skrevet 7. september 2013 Etter 7 år har man hatt mer enn nok av tid til å danne "den perfekte partner" i tankene, og kravlista blir jo ikke akkurat kortere gjennom en lang periode som singel. Jeg vet også at jeg selv kan være vanskelig på flere områder, da jeg er et ganske så brent barn og sliter med å få tillitt til andre (spesielt menn). Er bare redd for at hodet er for kravstort.....! Du kommer til å bli skuffet gang på gang.....
Gjest TS Skrevet 7. september 2013 #9 Skrevet 7. september 2013 Velg med fitten om du vil! Hva er poenget med å lure seg selv til å aldri få ut fingern fordi det liksom er et så stort valg?Anonymous poster hash: 0cfe2...99f Fordi jeg har et barn som allerede har mistet en far. Redd for å la henne knytte seg til enda en mann bare fordi jeg skal "prøve å se hvordan det går". Jeg må tenke langsiktig, derfor et stort valg for meg.
tom1986 Skrevet 7. september 2013 #10 Skrevet 7. september 2013 Enig med hun over - følg magefølelsen. er ikke den bra, er det som regel en grunn til det. Anonymous poster hash: 39127...8ba Beviselig feil. Magefølelsen, eller instinkt, gjør enkle og raske, men ofte gale vurderinger av situasjoner.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2013 #11 Skrevet 7. september 2013 Ville alltid følgt hjerte. Anonymous poster hash: 22513...915 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2013 #12 Skrevet 7. september 2013 Fordi jeg har et barn som allerede har mistet en far. Redd for å la henne knytte seg til enda en mann bare fordi jeg skal "prøve å se hvordan det går". Jeg må tenke langsiktig, derfor et stort valg for meg. Men du kan da prøve og se hvordan det går, uten å inkludere barnet? Kjæresten min og jeg var sammen i nærmere et halvt år før barna våre ble inkludert i det hele tatt. Det til tross for at jeg har 100% omsorg for mitt. Anonymous poster hash: f105a...96f
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2013 #13 Skrevet 7. september 2013 Beviselig feil. Magefølelsen, eller instinkt, gjør enkle og raske, men ofte gale vurderinger av situasjoner. Så gi meg bevisa ;-) Jeg har fulgt hjertet fremfor fornuft i flere år nå, hele tiden har jeg innerst inne hatt en magefølelse på at dette ikke er rett. Og jeg skal love deg at når det til syvende og sist har gått opp for meg hvor mye jeg har ødelagt for meg selv, forstår jeg jo at det var noe i meg som prøvde å advare meg mot at dette ikke var riktig. Kall det hva du vil, men jeg tror alle har noe i seg som "sier" om det er riktig eller ei. Det handler kun om hva som som styrer oss.
Steinar40 Skrevet 8. september 2013 #14 Skrevet 8. september 2013 (endret) Så gi meg bevisa ;-) Jeg har fulgt hjertet fremfor fornuft i flere år nå, hele tiden har jeg innerst inne hatt en magefølelse på at dette ikke er rett. Og jeg skal love deg at når det til syvende og sist har gått opp for meg hvor mye jeg har ødelagt for meg selv, forstår jeg jo at det var noe i meg som prøvde å advare meg mot at dette ikke var riktig. Kall det hva du vil, men jeg tror alle har noe i seg som "sier" om det er riktig eller ei. Det handler kun om hva som som styrer oss. Magefølelsen er kombinasjonen av hjertet (følelsene) og sunn fornuft. Og derfor er det best å høre på magefølelsen. Endret 8. september 2013 av Steinar40
Steinar40 Skrevet 8. september 2013 #15 Skrevet 8. september 2013 Beviselig feil. Magefølelsen, eller instinkt, gjør enkle og raske, men ofte gale vurderinger av situasjoner. Der har du feil. Magefølelsen er noe som bygger seg opp over tid. 1
tom1986 Skrevet 8. september 2013 #16 Skrevet 8. september 2013 Der har du feil. Magefølelsen er noe som bygger seg opp over tid. tull. les daniel kahnemans "think fast, think slow". der viser han i detalj hvordan magefølelsen er notorisk upålitelig og jo mindre intelligent man er, jo mer tilbøyelig er man til å følge magefølelsen...
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2013 #17 Skrevet 8. september 2013 Fulgte hodet (og gikk etter lommeboka hans), gift 50 år 4 unger, 16 barnebarn, 8 tippolderbarn
Steinar40 Skrevet 8. september 2013 #18 Skrevet 8. september 2013 tull. les daniel kahnemans "think fast, think slow". der viser han i detalj hvordan magefølelsen er notorisk upålitelig og jo mindre intelligent man er, jo mer tilbøyelig er man til å følge magefølelsen... Har noen sagt noe annet enn at magefølelsen ikke er noen fasit? Det finnes nemlig aldri noen fasit i denne sammenheng. Det er altfor mange ukjente variabler som vil påvirke utfallet over tid. En sånn ukjent variabel er da f,eks sykdom.
Steinar40 Skrevet 8. september 2013 #19 Skrevet 8. september 2013 Fulgte hodet (og gikk etter lommeboka hans), gift 50 år 4 unger, 16 barnebarn, 8 tippolderbarn Det eneste det betyr er faktisk at du hadde flaks og at du sannsynligvis var villig til å tilpasse deg etter mannen.
tom1986 Skrevet 8. september 2013 #20 Skrevet 8. september 2013 Har noen sagt noe annet enn at magefølelsen ikke er noen fasit? Det finnes nemlig aldri noen fasit i denne sammenheng. Det er altfor mange ukjente variabler som vil påvirke utfallet over tid. En sånn ukjent variabel er da f,eks sykdom. Det finnes en rekke studier som viser styrker og svakheter ved "magefølelsen": Du burde sette deg inn i noe av dette, før du i det hele tatt uttaler deg. Kun dumme mennesker uttaler seg om noe de ikke vet noe om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå