Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå må jeg gi lyd om Burts Bees mama bee nourishing oil, som har vært det ene botemiddelet som har gitt en rimelig umiddelbar effekt på mine håpløse kinn nå de siste to ukene. Hurra!

Jeg har alltid hatt litt kviser, sånn en eller to her eller der. Og det har jeg kunnet leve med. Det siste halvåret har jeg hatt småkviser i kinnene, type nupper, noe som aldri har eksistert hos meg før- ikke engang da jeg var fjortis. I begynnelsen tenkte jeg at det kom til å gå over av seg selv og det var ikke så farlig, men ettersom det aldri gikk over holdt jeg på å bli helt gal av det. Det ble jo bare fler av de. Når de nesten var borte, kom det en ny runde. Ja, kostholdet har vært dårligere, mer stress og dårligere inneklima/arbeidsmiljø. Det er liksom mange faktorer som kan spille inn her, og jeg tipper spesielt stress spiller en rolle. Hormonkviser? Røyke mer enn ellers gjorde jeg også.

Kutta ut røyk, kaffe, melkeprodukter, renset huden godt med mild ansiktsvask hver kveld (som før, men endra rutinene litt), vaska alle sminkekoster, prøvde å å gå helt uten sminke et par uker, men ikke noe av dette ga noen spesiell effekt.

Så har jeg brukt et par produkter som er sånn man bruker direkte på outbreaks for å tørke de ut over natten. En gele fra henholdsvis garnier og dermalogica, begge har samme effekt. Det funker ganske greit, men som regel fungerer det mest på overflaten og ikke i dybden. Og så blir jo huden så tørr. Veldig tørr. Såklart. Så i min frustrasjon tok jeg på oljen her en kveld. Og for en forskjell dagen etterpå! Det ble ikke hundre prosent bra med en gang naturligvis, men på god vei. Fuktighet var svaret! Jeg har jo prøvd med dagkrem og noen ansiktskremer underveis i eksperimenteringen min, men jeg har liksom aldri vært glad i å bruke fuktighetskrem fordi jeg føler at det ligger igjen noe på huden og opplever av og til mer uren hud av det (de blir for fete, uansett hvor lette de er).

Nå har jeg BARE prøvd dette på nuppene i kinnene. Så det er ikke sagt at det funker på alle slags kviser. Men det er tydelig at jeg trengte fuktighet, og at denne oljen er perfekt for hudtypen min. Jeg ser jo også at den inneholder vitamin E, som er kjent for å funke? Og så er jo hele Burts Bees-serien "naturprodukt", ikke noe kunstig i de produktene.

Tenkte jeg skulle nevne det, hvis det er noen andre som sliter med det samme og ønsker å teste. Men jeg er jo også nysjerrig på hva som skjer med andre hvis det er noen som prøver det. Om det funker for flere.

Jeg er jo også ikke helt sikker på akkurat hvilken effekt denne oljen kommer til å ha over tid, kanskje noen vet det? Er det dumt av meg å begynne med denne, kan huden bli avhengig av å få tilført så masse fukt og at jeg ender opp med sprukken og tørr hud i ansiktet de periodene jeg ikke bruker den? Er det noe annet jeg kan bruke? Tips til ansiktskrem til ei som ikke er glad i å bruke produkter på huden? Nå er jeg 28 og begynner å få ganske voksen hud. Endringene i huden kan jo komme av det. Men føler jeg begynner å bli godt kjent med den nå etter dette eviglange eksperimentet, og har lyst til å finne ut akkurat hvorfor denne oljen fungerte, og om det da er andre produkter i samme kategori som kanskje til og med vil fungere enda bedre. Jeg er jo ganske positivt overrasket at noe som jeg ser på som så fett ikke tettet igjen alle porer og ga meg enda mer trøbbel.

Her er en link til oljen.

Dette er innholdet i den:

Inneholder KUN naturlige ingredienser;

•Ingen parabener, sulfater eller petrokjemikalier
•Mandel- og sitronolje mykgjør og gir næring til tørr hud
•Vitamin E gir fukt og holder huden myk
Ingredients:
prunus amygdalus dulcis (sweet almond) oil, citrus medica limonum (lemon) oil, triticum vulgare (wheat) germ oil, tocopherol, glycine soja (soybean) oil, canola oil (huile de colza), rosmarinus officinalis (rosemary) leaf extract, citronellal, limonene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...