Gå til innhold

Deiligst!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Nå begynner jeg å få nok av sexfikseringen!

Datteren min har lagt ut bilde av seg på www.deiligst.no, utfordrende kledd i ei seng. Og det finnes hundrevis av andre fjortiser som har lagt ut tilsvarende.

De får poeng fra andre deltakere etter hvor sexy de er osv, og disse kan også skrive kommentarer til dem. Jeg ser at det ofte spørres etter e-post og om de har msn. Ofte er det mye eldre menn som kommenterer.

Det gjør meg rett og slett kvalm....og sint!

Hvorfor er det tillatt med slike sider på nettet, hvor de blir bedømt med poeng etter hvor sexy de er? Og når ble det ok at menn i 30-årsalderen kan komme med slibrige kommentarer til 14-15-åringer, og dessuten prøve å komme i kontakt med dem?

Som foreldre har en liten mulighet til å begrense ungene på nettet. Om en greier det hjemme, har de jo fortsatt mulighet på skolen osv.

Fortvilt og lei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest StoreSky

Høres da helt forferdelig.. Håper datteren din er klar over at hun ikke må møte folk i RL. Det kan jo være helt andre enn de utgir seg for.

JEG hadde forøvrig nektet henne å legge ut bilder av seg selv, det kan hun gjøre når hun blir myndig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

men hvofor får du ikke bildet fjernet, jeg regner med at du ikke har sagt det er ok at hun har lagt ut bildet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Oppdaget det først i dag, men det er klart bildet skal fjernes!

Tok en prat med datteren på tlf også, og hun så ikke noe galt i det. Sa også at lærerne visste at de var inne på den sida på skolen, og at hun også hadde fått en lærer til å stemme på seg!

Hun er forresten ikke mindreårig, hun er 16. Likevel er det ikke greit for meg!

Ringer til rektor nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Det er det alle rektorer elsker - telefoner fra hysteriske mødre.

Så du mener det er greit at lærere stemmer på elevene på slike sider?

Sier ikke det litt om lærerne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne læreren ville jeg tatt for meg etter noter hvis det var min datter dette handlet om :evil: og ta kontakt med deiligst.no for å få slettet profilen hennes.

Hold også nøye oppsyn med internettbruken hennes heretter inntil hun viser seg tilliten verdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Hun er uansett mindreårig i juridisk forstand, siden hun ikke er fylt 18, og dermed ikke er myndig.

Slike sider er heslige, synes jeg, og enda verre er det at lærere støtter opp under det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

hjelper neppe å ringe rektor eller å ta kontakt med deiligst.no. Det eneste som hjelper er å prøve å snakke din datter til fornuft. Blir profilen hennes slettet lager hun bare en ny side garantert og gå bak din rygg. Da er det bedre at du lar hun få lov til å ha bilder på nettet slik at du kan sjekke bildene hennes (da du vet hva nicket hennes er. Men som du ikke vet hvis hun lager nytt nick/profil).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor la du ut den linken her, da? Hadde aldri hørt om den siden før jeg så linken din. Var ikke det unødvendig, siden du er så kritisk til siden selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fighter

Kanskje det egentlig er reklame, hvor de bruker omvendt psykoligi. Hvis siden blir omtalt får den oppmerksomhet, vekker nysgjerrighet o.s.v.

Oppdaget det først i dag

Hvordan oppdager man noe sånt uten å være på siden selv eller at datteren har fortalt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

1. Det er 16 års grense for å bli medlem på deligst.no. Etter loven har man da lov til å ha sex... Uten at foreldre eller andre kan blande seg inn.

2. Det er du som forelder som bestemmer hva din datter får lov til å surfe på når hun er hjemme. Påbud er sjelden løsningen. Hva med å snakke med henne, uten å være fordømmende? Inngå kompromi?

3. Få henne til å forstå at hun ikke skal legge igjen msn adr, tlf nr, navn eller adresse. Lite farlig skjer på et nettsted om disse reglene følges.

4. Er det verre at 16 åringer legger ut utfordrende bilder på nettet enn at foreldre lar seg presse til å handle inn g streng truser fra de er 12 - 13 år? Eller at man kjøper hoftebukser, navletopper etc? Mange mindreårige i dag får faktisk utfordende klær av sine foreldre fordi "alle" har det. Hvilke signaler gir det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Butterflygirl

Jeg synes ikke det var noe alright at en lærer skulle stemme på en elev?!? :klø: Synes du burde gjøre noe med det.

Jeg har selv sett denne siden og kjenner til mange som er der daglig, og det finnes til og med en "datterside" av den med samme konsept. *skal ikke legge ut linken jeg* Jeg jobber til daglig på en ungdomskole og jeg ser at de ungene er inne på de sidene ofte. Det er vanskelig å gjøre noe med sånne ting, egentlig. For selvbildet til unge jenter er snudd opp ned. Jenter er, spes. unge jenter, er veldig opptatt av hvordan de ser ut og de vil gjerne at andre skal kommentere det.

Jeg synes du burde sitte ned å snakke med henne. Men for all del ikke skrik eller kjeft på henne. For ungdommer får det ikke inn i seg hvis man bruker stemme. Du burde kanskje forklare henne farene ved å legge ut avslørende bilder av seg selv. Kanskje skremme henne litt? :roll: Så hun skjønner at det kan være farlig for henne å tiltrekke gutter og menn,som kanskje tror hun har en helt annen message isteden for den hun tror hun sender ut.

Det var ikke så lenge siden jeg selv var 16. Og ofte så er det foreldrene sier inn det ene øret og ut det andre.

Håper det ordner seg da. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har store vansker med å tro på at en lærer faktisk har stemt på denne jenta som Gjest forteller. Tror dette bare er nok en Gjest som finner på ting for å skape en diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor la du ut den linken her' date=' da? Hadde aldri hørt om den siden før jeg så linken din. Var ikke det unødvendig, siden du er så kritisk til siden selv?[/quote']

Da følger du ikke særlig godt med i media, det har vært diskusjoner om denne siden mange ganger før, bla jenter som har opplevd at andre har lagt ut bilde av dem der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Fighter
Jeg har store vansker med å tro på at en lærer faktisk har stemt på denne jenta som Gjest forteller. Tror dette bare er nok en Gjest som finner på ting for å skape en diskusjon.

Da er vi to. Hele historien høres litt for suspekt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi to. Hele historien høres litt for suspekt ut.

Det er så utrolig irriternde at folk ikke har respekt for de forskjellige forumene.

:evil:

Som feks. den berømte Gjest sine mange og forskjellige inlegg vedr. utroskap. Profil bør være et must!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hovedinnlegger igjen

Joda, det høres kanskje suspekt ut, jeg reagerte også på det med læreren. Da jeg snakket med henne senere, sa hun at akkurat det var noe hun hadde funnet på. (Heldigvis hadde jeg ikke ringt til rektor enda, ville vente til jeg visste med sikkerhet.) Likevel tillater lærerne at elevene er inne på disse sidene når de er til stede, så de vet jo om det.

Jeg er fast bruker her, men valgte å være anonym på dette. Det er det jo flere som gjør av og til.

Å snakke med henne om slike ting har jeg prøvd før. Det hjelper en stund, men så glir det ut. Hun ser ikke noe galt i det, som sagt. Vi har i fellesskap slettet profilen hennes der nå. Vil ikke at hun skal ha den, selv om enkelte synes det er smart, så jeg kan følge med. Hun må forstå at dette er uakseptabelt, og jeg gir ikke akkurat inntrykk av det hvis hun fortsatt får ha den.

Jeg la ikke ut linken for å gi gratis reklame, men for å gjøre oppmerksom på hvor kvalmt dette er.....for det synes jeg at det er når en skal premieres med poeng etter hvor sexy andre synes en er!

Har snakket med henne, men ikke skreket og kjeftet. Håper det hjelper!

Har ikke vært fordømmende, men forklart hva dette kan føre til.

Og gjest, jeg synes det er verre å legge ut slike bilder av seg selv på nettet, enn at tolvåringer bruker stringtruser! Men akkurat det er kanskje et symptom på hva som kan komme senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fighter

Hvis det ikke er reklame; hvorfor legge ved link, og hvorfor legge tråden på seksualitet? Hvis dette er et reelt problem hører den vel hjemme på barn og familie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...