Gå til innhold

hvordan spise normalt? jeg spiser bare godteri

Anbefalte innlegg

Skrevet

I et års tid har jeg kun spist godteri, potetgull og annen dritt"mat". Jeg klarer rett og slett spise normalt. Jeg er student og bor alene, så ingen passer på hva jeg spiser. Hjemme hos foreldrene mine i ferier spiser jeg normal mat, men da får jeg også servert middag;)

Jeg starter dagen med å si til meg selv at NÅ starter det nye livet, kun normal sunn mat! Starter med frokost, og så sprekker jeg.. Godteri resten av dagen, jeg blir kvalm, og lover meg selv å aldri spise godteri igjen. Neste dag er det på'n igjen.

Så, hvordan skal jeg klare dette?

(jeg har en BMI på 21, så sliter ikke med overvekt, men det er jo ikke sunt for kroppen å holde på sånn uansett. Jeg burde ha veid 200 kg mtp det jeg spiser)

Anonymous poster hash: d6660...d0d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det første jeg ville gjort var å slutte å kjøpe godteri. Når du står i butikken og har lyst på absolutt alt, så si til deg selv "trenger jeg dette? Må jeg ha dette? Jeg må jo ikke".

Så ville jeg vert flink å kjøpt mange grønnsaker. Du kan kjøpe både ferske og fryste. Kansje du kan ha grønnsaker og kylling til middag? Kjøp det og kryddre kyllingen selv.

Når du kommer hjem så tenk at du skal spare penger, du må spise det du har. Og det du har er grønnsaker og annet godt og sunt.

Når jeg sluttet med godteri ble jeg helt gal :P fikk humørsvingninger og MÅTTE ha noe i munnen hele tiden. Det som hjalp meg var tyggis og alltid å ha ett glass vann forran meg. Hvis jeg sprakk så tok jeg meg en riskake (eller 4).

Kansje du kan prøve dette? Det hjalp meg! :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg er på slankekur og prøver å unngå godteri helt. Det jeg gjør er at jeg spiser masse frukt hvis jeg får lyst på noe søtt. Vannmelon, mango, honningmelon - deilig og forfriskende og man føler seg mye bedre etterpå :)

Ellers passer jeg på å ha planlagt middagen hver dag slik at jeg ikke ender opp med å bare spise noe usunt.

Skrevet

Takk for tips! Må virkelig skjerpe meg.

I går skulle jeg liksom være flink. Spiste frokost og lunsj. Lagde sunn middag, og spiste 1 kg plommer til dessert. Da burde jeg jo bare ha vært fornøyd med det, men neida! Jeg gikk på butikken og kjøpte 650 kg smågodt og en potetgullpose, og spiste ALT. Er det mulig!!

• Liker 1
Skrevet

Hemmeligheten er å ikke ha det i huset, ikke kjøp det inn rett og slett. Hvis du står i døren på vei til å kjøpe godteri, må du ta deg sammen og snu. Lag en kopp te i stedet og start med noe håndarbeid - holder du hendene i aktivitet, er det vanskeligere å stappe i seg mat. Begynn også å mosjonere litt hver dag. Spis regelmessige måltider som inneholder protein og fett, det gjør at blodsukkeret blir mer stabilt og kan hjelpe på sukkerhunger. Begrens også fruktinntaket ditt - mye søt frukt kan trigge søthunger hos en del.

Anonymous poster hash: f308e...183
  • Liker 1
Skrevet

Prøv å begrens godteri spisingen til kun en dag i uka, sukkersuget gir seg etterhvert når man spiser mindre godteri, det gjør det hvertfall for meg. :)

Skrevet

Takk for tips! Må virkelig skjerpe meg.

I går skulle jeg liksom være flink. Spiste frokost og lunsj. Lagde sunn middag, og spiste 1 kg plommer til dessert. Da burde jeg jo bare ha vært fornøyd med det, men neida! Jeg gikk på butikken og kjøpte 650 kg smågodt og en potetgullpose, og spiste ALT. Er det mulig!!

650 kg?! O_o

Du må bare pine deg gjennom et par uker uten, så blir det lettere. Men uansett hvor lett det blir, så må du huske at dette er en vane du lett kan falle tilbake i.

Anonymous poster hash: ac996...d0b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...