Gjest 1111 Skrevet 26. april 2004 #1 Skrevet 26. april 2004 I helgen var jeg på Mother India og før maten ble servert fikk vi en type "flatbrød" med to typer dip til. disse "flatbrødene" var veldig tynne, sprø og hadde en hvitløksmak i seg.. noen som vet hva jeg snakker om? I alle fall, jeg spurte etter navnet på dette, og fikk en lapp hvor det sto "papperdums", i håp om at dette kanskje er noe jeg kan lage hjemme. det var jo så godt Men jeg har ikke funnet noen oppskrift, derfor lurte jeg på om noen der ute kunne hjelpe meg?
Nilma Skrevet 26. april 2004 #2 Skrevet 26. april 2004 Jeg har dessverre ingen oppskrift, men jeg tror det skrives "poppadums", så det er kanskje mulig å finne hvis du søker på det ordet. Dessuten kan du få kjøpt ferdige poppadums på innvandrerbutikker. Noen kan tilberedes i mikro, noen bør friteres. Jeg har bare laget dem i mikro, og de smaker i hvert fall helt fint, så det kan jo være et alternativ dersom du ikke finner en oppskrift. Poppadums er kjempegodt!
Gjest 1111 Skrevet 26. april 2004 #3 Skrevet 26. april 2004 Takk :-) Det forklarer jo alt, han stavet det feil Men jeg har fortsatt ikke funnet noen oppskrift.. noen andre som kan hjelpe meg?
Gjest Jamila Skrevet 26. april 2004 #4 Skrevet 26. april 2004 ... og andre steder staves det pappadam. Jeg har ingen oppskrift, men mener de er lagd av et slags linsemel, og kan krydres på forskjellige vis: spisskummin, pepper, chili og "plain" er vanlige varianter. Selv indiske husmødre kjøper disse ferdig i butikken (i en pakke med 5 eller ti) De koster omtrent ingen ting, fås kjøpt i innvandrerbutikker. Bruk heller tid på å lage en god raita eller chutney til; mynte eller mango, eller en mynteraita.
Gjest 1111 Skrevet 29. april 2004 #6 Skrevet 29. april 2004 Var i byen idag og fikk tak i dem :-) kjøpte med meg tre smaker, grønn chili, rød chili og hvitløk. morsomt å se hvordan de bobler og krymper i micron! også smakte de sååååå godt da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå