Gå til innhold

hva skjer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minstegutt koser seg på overnatting hos besteforeldre og hos BF.

Meeen, før BF henter el jeg leverer så blir han urolig, dette forsvinner etterhvert og barnet har det bra hos faren. Når han da kommer til meg igjen så går det ei lita stund og om jeg da setter poden i vippestolen og står på kjøkkenet så jamrer han fælt. Griner og skriker. Plukker jeg han opp så klamrer han seg fast, blir rolig og alt er ok. Setter han ned, bort til kjøkkenet og på an igjen. Han er urolig og gråter slik som dette så og si etter hvert samvær med BF, noen ganger etter besteforeldre.

Hvor lenge det varer varierer etter hvor lenge han har vært borte. Det roer seg ned, men gutten kan være urolig i dagesvis.

Hvorfor?

Anonymous poster hash: e807e...919

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er barnet? Sannsynligvis er barnet urolig for at du skal bli borte igjen.

Skrevet

Hvor gammel er han og hvor lenge er han borte om gangen?

Anonymous poster hash: 57c6e...fbf

Skrevet

Han er over året.

Er samvær på dagsbasis, med noe overnatting. Opptrapping, alt fra en natt til en hel helg.

Har vært slik nå i et par mnd... har han feks samvær en hel helg så kan uroen sitte i gutten nesten en uke :(

Men skjønner ikke helt hvorfor det er slik når jeg vet at han koser seg på samvær når han først har "glemt" meg?

Hva gjør vi med situasjonen?

Skrevet

Det er vanskelig å si hvorfor barnet reagerer på den måten? Kanskje barnet ikke er klar for lange samvær enda. Er barnet i barnehagen?

Skrevet

Hm...ja, tenkte den tanken selv. Men BF mener alt ordner seg om vi bare tvinger samværet. Ikke helt gira på det i det hele tatt.

Trodde først det var meg han ville bort fra, men da ville han vel grini mer når jeg trøstet han enn å roe seg ned.

Er fælt å se han være så urolig på netter, småting som når jeg står på kjøkkenet, men så blir det bra og varer helt frem til samvær igjen.

Skjer av og til det samme om mine foreldre har han, så noe sier meg at han blir "utrygg" fordi jeg blir "borte", men at den frykten kommer frem ved leveranse og henting i motsetning for de som gråter under samvær.

Er dette en mulighet? Helsesøster har kanskje noe input på slike ting?

Frustrert. Er ikke noe godt å se barnet slik...

Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Det vil bedre seg når han skjønner at du ikke er borte for alltid. Problemet vil bare bli større dersom ungen ikke skal være borte fra deg.

Skrevet

Barnet vil forstå etterhvert at du kommer tilbake - men ville kanskje ventet litt med mer enn en overnatting om det er så traumatisk for barnet.

Skrevet

Se litt på circle of security. Kanskje dere kan finne tips. Går på å gjøre barn trygge

Skrevet

Hei.

Han er liten, det er derfor !

MÅ han ligge over ved samvær ?

Skrevet

Ja, tenker å ta en prat om å redusere overnatting, for en periode. Se om det gjør noe forskjell. I såfall ha det redusert en stund til barnet blir tryggere.

Nei, for min del så MÅ han ikke overnatte, men i følge far så er det "bedre" å tvinge til det går over. Har ikke hatt lyst å sende på overnatting de siste to mnd, men blir evig store krangler med BF så har gått med på det til nå, men når det fremdeles er slik med barnet så har jeg ikke det godt med å se barnet reagere slik.

Får ta en prat med far uansett...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...