Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest tuppesjura
Skrevet

Endelig noen som er like tidlig ute og kanskje glad i julen som meg! :D Mannen blir nesten bare sur når jeg snakker om julegaver hjemme. Vi har i år ca 50(!!!) gaver å kjøpe med stort og smått. Det innebærer gaver til egne barn, familie, noen venner, ungenes nærmeste venner + at jeg kjøper gaver til ungene fra 2 oldemødre. Jeg tror jeg har i underkant av 20 gaver igjen.

Ungene mine har jeg ikke helt oversikten hva de skal få enda, men yngste ender vel antakelig opp på ipad mini. Ganske kostbart, men det får så være. Ipader blir brukt daglig hjemme, og det er i grunn likegreit om alle har hver sin. Om det mot formodning ikke skulle bli det, så blir det nok noe lego. Han elsker lego!

Eldste aner jeg ikke hva skal få. Hadde tenkt å gi henne billett til Justin Bieber konsert, men foreløbig er det jo ikke kommet ut noe vedr. konsert for neste år, så det er vel sikkert ikke noe konsert da. Så da blir det antakelig noe klær eller noe.

Foreldrene mine får en dolce gusto cirocolo. De hadde denne på tilbud på nettsiden til 399 om man kjøpte kaffe samtidig. Genialt! :)

Svigers aner jeg ikke hva skal få. Kjempevanskelig!!

Brodern med fru blir antakelig nye kjøkkenglass. De ønsket gavekort for å kunne kjøpe seg nye, men jeg hater gavekort, for summen blir så synlig, så da tror jeg heller jeg finner noen fine glass istedet. :)

Eldste sønn til broren min får en genser + at jeg tror jeg kjøper en speiderkniv.

Yngste sønnen får et kopp/skål-sett med knerten på. Funnet på tilbud til 60kr! :))

Svigersøster med mann får gavekort på Ting.

Eldste deres får body butter + noe annet

Nestemann blir antakelig votter/hansker og en speiderkniv, og kanskje en hodelykt om jeg finner en rimelig en.

Nest yngste får pennal og memospill.

Yngste får et duplo sett fra amazon.com

Svigerbror med fru får et sett med kasseroller.

Deres sønn får en radiostyrt bil.

Lillesøsteren min får body butter og en kopp fra bodrum

Besteforeldre - 3 stk - får innrammet bilde enten av ungene eller av oss alle sammen.

Onkler, tanter og en del vennepar får vin kjøpt på duty free! God vin til en rimelig penge!! Me like! :DD

3 søskenbarn til mannen får hver sin camelbak flaske - kjøpt på ebay til halv pris av norsk pris! 3 flasker på 0.75l til 300 kr inkl frakt.

Datteren min sine venner får justin bieber ting. Kjøpt itl 70% på en eller annen nettbutikk!

Sønnen min sine venner får stort sett små lego-esker, kjøpt fra amazon.com.

Tror jeg har fått med det meste her. Mulig det ble litt rotete. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nevø 12: bok

Niese 11: bok

Nevø 9: vet ikke

Niese 8: vet ikke

Niese 7: smykketre

Nevø 7: Bok+ noe (spill?)

Niese 5: vet ikke

Mamma: bok?

Pappa: vet ikke

tante: tekopp+tesil

besteforeldre: vet ikke

Bror+svigerinne: vet ikke

Søster+svoger: vet ikke

Venninne 1: dr. who ting

Venninne 2: shotglass kjøpt på ebay

Venninne 3: aner ikke

Kompis: aner ikke

Anonymous poster hash: 81d22...8f6
Skrevet

Har ikke kommer så langt, men dette er det jeg har funnet ut:

Min mor: privat vinkurs med vinkjenner sammen med fire venninner hvor han tar med fem stk viner som de skal smake på, lære om og få mattips om.

Samboer: guttetur til Manchester på fotballkamp (han vet ikke om det, planlagt med gutta en stund)

Tre bestevenninner: hjemmelagede karameller i cellofan (heter det det?) på norgesglass, samt et reisesett med Maroccoan Oil (shampoo, balsam, olje, hårkur osv).

Venninne 2: konsertbillett og tur til Oslo sammen med meg for å besøke vår felles bestekamerat.

Svigermor: tror det blir massasje-time / spabehandling.

I fjor kjøpte jeg kinobilletter (sånne gavebilletter) som jeg sendte til besteforeldrene mine i nord (langt vekk), og det synes de var helt topp. Samtidig sende jeg bestefar en blomsterbukett som han fikk beskjed om å gi min bestemor den dagen de skulle på kino, slik at det ble en date utav det. I år vet jeg ikke helt hva jeg skal finne på, så forslag mottas med takk..!

Gleder meg til jul :)

Skrevet

Jeg vil ikke skrive hva kjæresten min får fordi han er medlem her inne.

Foreldrene mine: 1000 kr.

Tanten min: Bur med dverghamster. For, sagmugg og bomull i tillegg. (Til buret selvfølgelig).

Søsteren min og mannen hennes: To hjerteglober med bilde av dem inni, ene bildet er fra bryllupet deres.

Også skal jeg kjøpe noe til ei venninne, men vet ikke hva enda.

Skrevet

Søsken og foreldre får treningstøy/fritidsklær.

Nevø på 13 får gavekort på Elkjøp.

Svigermor får kosmetikk. Svigerfar får treningstøy.

Barna får hobbysaker.

Mannen får gavekort på klær.

Skrevet

Jeg har faktisk vært flink og handlet en del julegaver da vi var på ferie i år. Billig, og ikke minst slapp jeg følelsen av at jeg -måtte- finne noe, deilig. Så langt har jeg kjøpt følgende:

To t-skjorter til broren min, skal også kjøpe en parfyme og et par DVD-er

Reise til samboeren - planlegger også Playstation og noen smågaver fra dyrene våre

To nydelige silkesjal til mamma, men tenker å kjøpe en bok i tillegg

Søtt Alice i eventyrland-krus til to venninner (de digger filmen)

Gavekort på spa (spleiser med tre venninner) til en venninne

Det som gjenstår er gave til ei venninne (kusine), pappa og en liten oppmerksomhet til moren til samboeren min. Stresser mest med pappa, det andre tror jeg går veldig greit.

Ja, også har broren min bursdag to dager før julaften, så jeg må egentlig finne en liten tilleggsgreie til ham. Han er 21, og kanskje spesiell når det gjelder klær, hobbyer og ting han liker.

Gjest Fluttershy
Skrevet

Søtt Alice i eventyrland-krus til to venninner (de digger filmen).

Kan jeg spørr hvor du får kjøpt slike? :)

Skrevet

Kan jeg spørr hvor du får kjøpt slike? :)

Jeg kjøpte dem på en butikk/café som heter Alices´ Teacup i NYC. :)

Skrevet

Barna mine:

Jente 13- mascara sett fra Mac, en helt nydelig strikkegenser fra Acne, gavekort på VS

Gutt 15- deodorant fra gant, klokke fra marc jacobs, gavekort på XXL.

Gutt 17- ralph raulen skjorte og genser, gavekort på Treningsenter

Gutt 19- reise for han og kjæresten til Madeleine, gavekort på Jean Paul

Nieser 13-15- iPod nano

Nevøer 14-17- iPod nan ok orker ikke å skrive mer

Skrevet

Barna mine:

Jente 13- mascara sett fra Mac, en helt nydelig strikkegenser fra Acne, gavekort på VS

Gutt 15- deodorant fra gant, klokke fra marc jacobs, gavekort på XXL.

Gutt 17- ralph raulen skjorte og genser, gavekort på Treningsenter

Gutt 19- reise for han og kjæresten til Madeleine, gavekort på Jean Paul

Nieser 13-15- iPod nano

Nevøer 14-17- iPod nan ok orker ikke å skrive mer

Det er virkelig ikke meningen å være negativ eller ødelegge eller noe, men jeg må bare spørre sånn i tilfelle: Hvilket maskarasett fra MAC? Et ferdig et eller setter du sammen selv? Jeg er nemlig ganske sikker på at MAC ikke har noe maskarasett, og håper bare du ikke har kjøpt noe falskt fordi det kan være skumle ting i det :/

Skrevet

Det er virkelig ikke meningen å være negativ eller ødelegge eller noe, men jeg må bare spørre sånn i tilfelle: Hvilket maskarasett fra MAC? Et ferdig et eller setter du sammen selv? Jeg er nemlig ganske sikker på at MAC ikke har noe maskarasett, og håper bare du ikke har kjøpt noe falskt fordi det kan være skumle ting i det :/

Hvilke skumle ting?

Skrevet

Hvilke skumle ting?

Skrevet

Hvilke skumle ting?

Altså, "skumle ting" var en dum formulering, men kosmetikk som er forfalsket har veldig sjeldent korrekte ingredienslister, og da kan det være mye man ikke har godt av i dem. Man vet heller ikke noe om hvordan det har blitt oppbevart (jeg sier ikke at man nødvendigvis gjør det når det gjelder ordentlige eksemplarer heller, men generelt er visst produksjonsforholdene for kopier dårligere) og man kan risikere å få produkter som er harske, ødelagte eller bare rett og slett ikke av den kvaliteten man forventer.

Skrevet

Med mascara sett mener jeg ett jeg setter sammen selv, 2 mascarar og en øyensminkefjerner fra MAC. Ja der stemmer MAC har ikke noen sett som jeg har funnet i hvertfall. Men takk for at du sier i fra jeg har sett noen falske på ebay og lignende:/

Skrevet

Med mascara sett mener jeg ett jeg setter sammen selv, 2 mascarar og en øyensminkefjerner fra MAC. Ja der stemmer MAC har ikke noen sett som jeg har funnet i hvertfall. Men takk for at du sier i fra jeg har sett noen falske på ebay og lignende:/

Så bra! Mente ikke å virke belærende, er bare greit å si fra ja :) Hun blir nok kjempefornøyd!

• Liker 1
Skrevet

Mamma og pappa får kurv med godt pålegg og diverse delikatesser. Pappa skal også få en del til en gammel lampe han holder på å pusse opp, om jeg finner den på ebay før den tid da ;)

Mannen får barbermaskin med noe laserfunksjoner.

Jah, så langt har jeg kommet på planleggingslista.. Gaver til 9 tantebarn og en lillesøster gjenstår!

Skrevet
Brodern med fru blir antakelig nye kjøkkenglass. De ønsket gavekort for å kunne kjøpe seg nye, men jeg hater gavekort, for summen blir så synlig, så da tror jeg heller jeg finner noen fine glass istedet. :)

Dårlig idé! Når de ønsker seg gavekort så er det sikkrt fordi de vil finne noen de selv ønsker seg og ikke ende opp med ørten ulike kjøkkenglass. hvorfor ikke gi dem det de faktisk ønsker seg???

Anonymous poster hash: fe560...4a4

• Liker 7
Skrevet

Mamma - Nattbordslampe fra Ikea (ønske) + mummikopp

Pappa - Nattbordslampe fra Ikea (ønske) + termos formet som en Patron (jaktinteressert)

Lillebror - Hettegenser fra Adidas, t-skjorte fra Burton, ullvangsokker, 2x stort drikkeglass, skal få tak i en pappeske og fylle den med potetgull, brus, energidrikk, sjokolade osv.

Mormor - Klær, englefigur

Tidligere vertsforeldre i USA - Norsk sjokolade, 3pk glassengler fra Steninge Slott (blå), servietter med "norskt" motiv

Venninne i USA - SpendOn-gavekort, øredobber, norsk sjokolade

Venninner - de som ønsker seg noe får det (for eksempel muffinsformbrett, kjøkkenutstyr, gavekort på vinmonopolet, vin ol) og bruker å gi øredobber i tillegg (kjøper fine men billige på salg iløpet av året, har alltid 10+ par på lager).

Kjæreste - Får adventskalender (bruker ca 2000 på denne) og tenker å lage flere "små" gaver på julaften i tillegg(tskjorte, ullvangsokker, bok om jakt, spill fra kondomeriet).

Jeg er en person som elsker lister, planlegging, gavekjøp (finne ting man vet personen blir glad for, som er personlig osv) så har egentlig julegaver og bursdagsgaver i bakhodet til enhver tid, og kjøper egentlig julegaver hele året. Har i tillegg et lite lager av ting som jeg kjøper på salg iløpet av året. I år er lageret på øredobber (som alltid), små scanpankniver i ulike farger, små annheng i ulike farger for å henge på vinglasset (slik at man vet hvilket glass man har drukket av), bøker og drikkeflasker fra Stelton :)

Bruker ofte å handle på salg på nettet, spesielt på bokklubben, der man som medlem får gavekort på ulike beløp (opp til 1000 kr), og på butikker som Christiania GlasMagasin der det jevnt over er MYE salg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...