Gå til innhold

Shampoo og balsam (kur?) til irritert hår/hodebunn uten silikon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er på jakt etter en ny hårpleierutine. Jeg har i ca et år slitt med diffus alopecia (hårtap) som jeg tilsynelatende klarer å holde noenlunde i sjakk med behandling med recrea forte. Dessverre har denne behandlingen noen bivirkninger, blant annet at hodebunnen blir svært irritert og flassete. Jeg kan ikke bruke hårprodukter som tetter igjen hodebunnen (ødelegger for behandlingen). Det vil si at alt som er silikon og liknende er absolutt forbudt.

Har noen noen gode tips på produkter jeg kan prøve? Pris er egentlig ganske uvesentlig, jeg er lei av å gå rundt med tørr og sint hodebunn hele tiden....

Anonymous poster hash: 964bb...04b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk ut merket Acure Organics på iherb.com :)

Gjest Offensive Pie
Skrevet

Har du prøvd å bruke vanlig olivenolje? Jeg har også problemer med sensitiv hodebunn, og dette er noe av det som fungerer best for meg.

Skrevet

First Price sjampo og balsam. Og nei, jeg kødder ikke, First Price sin sjampo og balsam er uten silikoner, parabener og SLS.

Aldri hatt så fin hodebunn eller hår. Jeg har eczema, er hudsykdom som gjør huden min 40% tørrere enn normalhud og hodebunnen/huden reagerer på omtrent alt.

Anonymous poster hash: 8bb81...fa9
  • Liker 2
Skrevet

Nisim ? :) Vet den skal hjelpe mot hårtap

• Liker 1
Skrevet

First Price sjampo og balsam. Og nei, jeg kødder ikke, First Price sin sjampo og balsam er uten silikoner, parabener og SLS.

Aldri hatt så fin hodebunn eller hår. Jeg har eczema, er hudsykdom som gjør huden min 40% tørrere enn normalhud og hodebunnen/huden reagerer på omtrent alt.

Anonymous poster hash: 8bb81...fa9

Nei? Det stemmer at de er uten silikoner, men ikke sulfater.

Skrevet

Nisim ? :) Vet den skal hjelpe mot hårtap

Nisim inneholder dessverre silikoner, og går dermed ut over effekten av legemiddelet jeg tar (som funker). Sjekket på apoteket. Tusen takk for tipset likevel :)

Anonymous poster hash: 964bb...04b

Skrevet

Johns Master Organics. Bruker Evening Primrose i shampoo og Lavender and Avocado i balsam og det funker utrolig bra på irritert hodebunn + slitt hår. Ikke inneholder det silikoner eller andre fy-fy ingredienser heller (ingrediensene er økologiske og produktene er ikke testet på dyr, for de som interesserer seg for slikt). Disse er ihvertfall produkter jeg alltid vender tilbake til (er av den nysgjerrige typen når det gjelder kosmetikk) :)

Skrevet

Svart afrikansk såpe fra oyemam.no

Skrevet

Jeg bruker balsamkuren, og anbefaler deg å lage deg profil på http://www.lockig.se/ Der har de lister over hvilke produkter som er uten silikon i hvert fall :)

• 4 måneder senere...
Skrevet

Jeg bruker balsamkuren, og anbefaler deg å lage deg profil på http://www.lockig.se/ Der har de lister over hvilke produkter som er uten silikon i hvert fall :)

Hva er "balsamkuren" ?

Anonymous poster hash: 1569f...fd3

Skrevet

Alterna Bamboo sine Shampo og balsam syns jeg er super.

Kombinert med John Masters Organics Deep Scalp Follicle Treatment & volumizer for Thinning Hair.

Jeg kombinerer det med Alterna Bamboo Smooth Pure Kendi Treatment Oil.

Disse produktene har virkelig endret håret mitt. Jeg hadde fyldig, langt hår før.

Så begynte jeg å få eksem, flass og relativt slitt hår. Før ble håret aldri slitt.

Prøvde ut mye, ingenting fungerte..før jeg kom over disse produktene.

Hår og hodebunn er som nytt, og jippi, ingen eksem lenger.

Hårkur jeg bruker er Moroccan Oil sin proteinkur en gang annenhver uke og Redken Allsoft en gang i uken.

Denne rutinen har totalt endret mitt hår.

Skrevet

Hva med å prøve ut balsammetoden, som nevnt litt over her? :) Jeg har aldri hatt så fin og rolig hudebunn (og hår!) som etter jeg sluttet med sjampo, og bare vasker håret i godkjent balsam:) Anbefaler virkelig www.lockig.se der du kan lese deg opp å se om det er noe du har lyst å prøve ut:)

Skrevet

Hva med å prøve ut balsammetoden, som nevnt litt over her? :) Jeg har aldri hatt så fin og rolig hudebunn (og hår!) som etter jeg sluttet med sjampo, og bare vasker håret i godkjent balsam:) Anbefaler virkelig www.lockig.se der du kan lese deg opp å se om det er noe du har lyst å prøve ut:)

Hva er balsammetoden og balsamkuren?

Anonymous poster hash: 1569f...fd3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...