Gå til innhold

Når gifte seg?  

1. 1. Når gifte seg?

• Når begge vet at de vil gifte seg med hverandre "en gang"
      9
    • Når begge er minst 25 og har god økonomi
      1
    • Når de har vært sammen i minst 4 år
      3

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Når mener du er "det riktige tidspunktet" for et par å gifte seg?

Selv mener jeg at når begge vet at der har funnet den riktige, så er det ingeting mer å vente på..!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel opp til det enkelte par. Det finnes mange

grunner til å gifte seg, uten at man kan si at noens

grunn er riktigere enn andres.

Skrevet
Det er vel opp til det enkelte par. Det finnes mange

grunner til å gifte seg, uten at man kan si at noens

grunn er riktigere enn andres.

Enig.

Gjest gjesta
Skrevet

Det var vel kanskje litt for få svaralternativer også?

Det er jo tusen forskjellige grunner til å gifte seg, og som tidligere sagt så er ingen grunner riktigere enn andre.

Skrevet

Hmmm.. Skulle gjerne krysset av på alle disse.. og flere til..!

Når man skal gifte seg bør man vel både være følelsemessig klar for det, ha noe tid sammen så man kjenner hverandre, ha en viss alder osv?

Forresten, det stod noe om økonomi.. Det mener jeg ikke har noe med saken å gjøre. Det er ikke bedre å ha dårlig råd som kjærestepar enn som ektepar.. .

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja fant vi ikke den RETTE da vi var 20? Mannen i vårt liv? Så ble det slutt og det kom en ny prins. Det var iallefall mannen i livet for meg. Man så for seg leilighet og barn. 2 år var det slutt.

Slik gikk tiden. Til eldre man blir og man modnes så ser man etter andre ting.Man tenker annerledes.

Jeg giftet meg da jeg var 30 og DET var mannen i mitt liv.

Skulle jeg giftet meg de andre gangene jeg mente det var mannen i mitt liv, så hadde jeg vel hatt rekord i bryllup.

Alle andre så at det ikke var mannen i mitt liv, men det måtte jeg finne ut selv.Jeg syns de andre var teite og det som var. Så det gikk ti år før mannen dukket opp.

Gjest Ekteskap=naivt
Skrevet

Jeg synes ikke folk burde gifte seg på liv og død hele tiden. Giftemål florerer jo i samfunnet i dag!

Hva er poenget med det? Det blr jo bare krangel, uenigheter, rutiner, barn, vektøkning, kjedsomhet, irritasjon, utroskap og dårlig/kjedelig sex-liv ut av det likevel. Skrik og mas fra barna og husarbeid i fleng. Hva er poenget med det?

Kjærlighet? Trygghet? Vel...det kan man få seg uansett.

Ekteskap betyr arbeid og ytelser fra kvinnens side for å tilfredstille mannen- som uansett vil klage eller ha seg med andre damer.

Gjest Anonymous
Skrevet
Det blr jo bare krangel, uenigheter, rutiner, barn, vektøkning, kjedsomhet, irritasjon, utroskap og dårlig/kjedelig sex-liv ut av det likevel. Skrik og mas fra barna og husarbeid i fleng. .

Jeg kan ikke forstå hvordan man får mer av noe av dette i et ekteskap enn i et samboerforhold.

Likestilling i et forhold er også fult mulig, bare man krever det!

Gjest Ethereal
Skrevet
Ekteskap betyr arbeid og ytelser fra kvinnens side for å tilfredstille mannen- som uansett vil klage eller ha seg med andre damer.

Tydeligvis en som snakker av egen erfaring, og som IKKE burde ha giftet seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...