Gå til innhold

Han flyttet til utlandet, nå er alt litt usikkert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble kjent med en fyr, en skikkelig bra gutt. Men jeg sleit litt med å godta at han var litt uten ambisjoner og retning, og kjedet seg i livet. Ga aldri uttrykk for dette til han. Vel, man skal være forsiktig med hva man ønsker seg, for han fikk tilbud om skoleplass i England like etter, og måtte reise i løpet av få dager.

Nå har han reist, og har hatt dårlig internettforbindelse siste uken. Hørte fra han på mandag, og da snakket han veldig varmt om at han gledet seg til å møte meg igjen, og at han var bombesikker på at vi kom til å holde kontakten osv. Så har han ikke vært på nett siden mandag, og fikk melding i dag(på face). Bare en kort melding, der han sa at alt var bra, og at han skulle ut å spise med familien(han er og ordner noe i et annet land enn england nå, reiser til england på søndag).

Det som var kjipt var at han ikke sa noe om at han savnet meg, gledet seg til å meg eller at han hadde tenkt på meg. Han bare informerte meg kort, og sa "så vi sees!! :)" etter at han sa at han skulle ut å spise.

Jeg vet at han ikke er noe internettype, og at han bruker lite tid på nett, men jeg synes den siste uken har vært litt skuffende. Han er nok travel, og kommer til å være det framover..

Jeg vet ærlig talt ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg vil holde kontakten med han, men jeg vet ikke hvor mye jeg kan forvente av han, ta kontakt med han eller om jeg kan håpe på noe i det hele tatt. Vi har jo ingenting etablert enda, men begge vil holde kontakt med hverandre. Han har vært veldig "på" fram til nå, men jeg blir redd for at det dabber av nå når han starter på skole nå på mandag. Jeg er redd for at jeg ikke har respondert nok på det han har skrevet før, og at han ikke skjønner hvor godt jeg liker han. Det er litt derfor jeg skriver noe her.

Egentlig har jeg lyst til å sende han noe kort og hyggelig, som at jeg har tenkt på han i det siste, men er redd for å "mase" eller å stille for høye krav ved at jeg er for tilgjengelig. Men så vil jeg jo være ærlig også. Jeg ønsker ikke å spille spill, og det er han som har tatt alt initiativ fram til han reiste. Har bare blitt litt stillere etter dette..

Vil det være for "pushy" å sende melding en av de nærmeste dagene? Har noen noen tanker, forutenom "dump han"? :P

Anonymous poster hash: f2c67...1d4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

syns du skal vente å se om han gir noen form for reaksjoner på det du har sendt til han jeg :) la han ta kontakten neste gang. de fleste vil ta kontakt hvis de er interessert :)

så klart er standard svaret på sånt "dump han" her inne. men overse det :) du må følge magefølelsen din. skulle ønske jeg gjorde det oftere :)

Anonymous poster hash: dc6db...059
Skrevet

syns du skal vente å se om han gir noen form for reaksjoner på det du har sendt til han jeg :) la han ta kontakten neste gang. de fleste vil ta kontakt hvis de er interessert :)

så klart er standard svaret på sånt "dump han" her inne. men overse det :) du må følge magefølelsen din. skulle ønske jeg gjorde det oftere :)

Anonymous poster hash: dc6db...059

Magefølelsen er egentlig god, men så vet jeg også at han kommer til å være opptatt framover. Han kommer hjem i november, og har sagt at han vet det er lenge til, men at han håper at vi kan møtes da. Så det er nok mest det at jeg kanskj er for følsom for å gå inn i noe med én etter så kort tid og så litt sikkerhet.

Han er interessert, det er jeg sikker på, men jeg er redd for at den interessen forsvinner litt i at han nå faktisk skal leve drømmen sin. Noe som er veldig bra og kult, men veldig skummelt for meg også. Redd for å miste han før jeg har hatt han.

Klarte ikke å la være å skrive en liten melding til han. Jeg klarte å skrive "håper det!" som svar på at "vi ses!!", og han hadde ikke sett det og respondert på det. Så jeg skrev at jeg ble litt awkward av å late som at alt var kult og at jeg savnet han litt, men at det var litt kjipt å innrømme når jeg visste at han har så mye på gang framover. Så får jeg se hva han svarer. Om han er negativ, eller noe, så er han jo ikke i utgangspunktet nok interessert. Men han har før skrevet at han kommer til å savne meg utrolig mye, og masse annet fint, så jeg trroooor ikke det er over the top. Da har jeg kanskje ikke respondert som jeg burde, har aldri sagt at jeg kommer til å savne han..

Om bare rasjonaliteten hadde vunnet over irrasjonaliteten innimellom. :P

Skrevet

Er dere kjærester eller "bare" på flørtern? :)

Jeg flytta til UK for å studere for to år siden selv, og de første ukene etter jeg kom hit var alt fullstendig KAOS. Et minimum av nettilgang, mesteparten av tiden ble brukt på å dra på visninger for å finne sted å bo, finne utav kollektivtrafikk, bli kjent i byen og på campus - kort sagt, jeg hadde det enormt travelt og dagene bare fløy. I disse dager begynner fresher's week ved mange universiteter i UK, og da er det enda mer travelt, det er masse man skal være med på av både akademisk og sosialt, og i min fresher's var jeg bare hjemme for å sove og dusje. Ellers hadde jeg det travelt nok med å henge med på introforelesninger, tenniskamper, stand-up, quiz, ridetur, omvisninger, stands og masse bli-kjent-opplegg.

Det var først etter jeg hadde bodd her i fire-fem uker at jeg hadde stabil internettilgang og tid til å sette meg ned på facebook. De eneste som hørte fra meg før den tid var bestevenninna mi og foreldrene mine, som fikk en og annen telefon eller sms slik at de visste at alt var bra.

Så ja. Han har det nok travelt. Masse nye folk, nye inntrykk, mye han må finne utav, etc. Og i tillegg er han med foreldrene sine. Det er neppe vondt ment fra hans side, hvertfall, og jeg synes egentlig han har tatt mye kontakt sammenlignet med hva jeg kunne fått til i den perioden :)

Anonymous poster hash: 9d317...68d
Skrevet

Er dere kjærester eller "bare" på flørtern? :)

Jeg flytta til UK for å studere for to år siden selv, og de første ukene etter jeg kom hit var alt fullstendig KAOS. Et minimum av nettilgang, mesteparten av tiden ble brukt på å dra på visninger for å finne sted å bo, finne utav kollektivtrafikk, bli kjent i byen og på campus - kort sagt, jeg hadde det enormt travelt og dagene bare fløy. I disse dager begynner fresher's week ved mange universiteter i UK, og da er det enda mer travelt, det er masse man skal være med på av både akademisk og sosialt, og i min fresher's var jeg bare hjemme for å sove og dusje. Ellers hadde jeg det travelt nok med å henge med på introforelesninger, tenniskamper, stand-up, quiz, ridetur, omvisninger, stands og masse bli-kjent-opplegg.

Det var først etter jeg hadde bodd her i fire-fem uker at jeg hadde stabil internettilgang og tid til å sette meg ned på facebook. De eneste som hørte fra meg før den tid var bestevenninna mi og foreldrene mine, som fikk en og annen telefon eller sms slik at de visste at alt var bra.

Så ja. Han har det nok travelt. Masse nye folk, nye inntrykk, mye han må finne utav, etc. Og i tillegg er han med foreldrene sine. Det er neppe vondt ment fra hans side, hvertfall, og jeg synes egentlig han har tatt mye kontakt sammenlignet med hva jeg kunne fått til i den perioden :)

Anonymous poster hash: 9d317...68d

Takk for svar! Det var veldig til hjelp! :)

Vi er bare på flørtern, og jeg trooor ikke vi kommer til å bli seriøse på en stund, siden jeg skal ut å reise etter jul. Det er bare så rart at "rollene" ble byttet om, der jeg(som egentlig har masse å gjøre) ble sittende igjen og savne han. Jeg jobber nattevakter for tiden, noe jeg skal slutte med, så jeg har bare altfor mye dødtid. Skal slutte med det nå, men er nok derfor det er litt kjipt nå. Å sitte her i 4-5-6 timer uten å ha noe å gjøre. Lese, se serier og film tar liksom ikke fokuset bort fra han.

Det er nesten betryggende å lese det du skriver, for da vet jeg at jeg ikke skal forvente så mye av han framover. :) Hadde vi vært kjærester så ville det vært litt annerledes, men som bare på "datern", så vet jeg at jeg ikke kan ønske noe mer enn at vi holder kontakten. Han sendte jo en liten oppdatering så fort han hadde sett meldingen min på facebook, så det er jo ikke sånn at han ignorerer meg eller har glemt meg. Han har ikke startet på skolen enda, nå er han med familie for å ordne noe økonomiske greier(mye styr), men jeg regner med at han er rimelig opptatt nå også, og jeg vet at han nesten ikke har nettilgang.

Så da prøver jeg å holde meg i skinnet i ukene framover, og heller håpe at han vil møte meg når han kommer hjem i november. Hadde kanskje tenkt å foreslå at jeg kunne komme på besøk i oktober når det har roet seg litt, men da er det kanskje litt out of the question. Dessverre... Jeg tror bare at alt som skjedde fram til han faktisk reiste på søndagen gjorde at jeg håpet på litt mer fra starten av, men følelsene forsvinner vel ikke helt, selv om de havner i skyggen en stund framover.

Å, hvorfor skulle jeg bli så forbanna betatt av han?

Skrevet

Han svarte: "du er snill:) jeg savner faktisk deg også.", så det er vel positivt vil jeg tro. Nåå skal jeg la det ligge én stund framover, og ta kontakt først på bursdagen hans(er bare drøye 2 uker", så får jeg se om jeg hører noe mer fra han. :)

Kanskje dette er bra, kanskje det er dømt til å feile. I så fall vil han nok alltid være min "what if".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...