AnonymBruker Skrevet 6. september 2013 #1 Skrevet 6. september 2013 Jeg har alltid hatt fine, hvite og rett tenner. Perler på en snor. Det siste året var jeg så uheldig å få skade på tennene ... på begge fortennene. Det har falt av en bit på hver fortann slik at det ble hakk på hver tann helt nederst. I tillegg så våknet jeg opp med en grå flekk på hver fortann ... Jeg gikk til tannlegen og fikk slipt bort de grå flekkene, men det syns jo likevel for det er en annen hvitfarge nå enn resten av tannen... Og hakkene er slipt ned, men ikke helt, så det syns litt enda.. Jeg er så lei meg. Har en strålende tannhygiene ellers, men fortennen er jo tennene som syns hele tiden, og føler at jeg kommer til å skremme bort alle menn nå ... Anonymous poster hash: 65507...553
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2013 #2 Skrevet 6. september 2013 Jeg har alltid hatt fine, hvite og rett tenner. Perler på en snor. Det siste året var jeg så uheldig å få skade på tennene ... på begge fortennene. Det har falt av en bit på hver fortann slik at det ble hakk på hver tann helt nederst. I tillegg så våknet jeg opp med en grå flekk på hver fortann ... Jeg gikk til tannlegen og fikk slipt bort de grå flekkene, men det syns jo likevel for det er en annen hvitfarge nå enn resten av tannen... Og hakkene er slipt ned, men ikke helt, så det syns litt enda.. Jeg er så lei meg. Har en strålende tannhygiene ellers, men fortennen er jo tennene som syns hele tiden, og føler at jeg kommer til å skremme bort alle menn nå ... Anonymous poster hash: 65507...553 Det er trolig bare du som legger merke til dette. Folk flest ser detaljer i sitt eget ansikt svært godt, og det viser seg at andre folk ikke legger merke til slikt hos andre. Jeg snakker av erfaring, og jeg har også spurt folk, og det gjelder bl.a. arr, og de hadde ikke lagt merke til de.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2013 #3 Skrevet 6. september 2013 Kanskje du kan snakke med tannlegen om kompositt? Det er plast(?) man kan sette på for å bygge på tenner bl.a. Legge et tynt lag med kompositt over, tror jeg hadde vært en god ide. I tillegg er det ikke superdyrt. Anonymous poster hash: e8b0b...850 2
Gjest Ironically me Skrevet 6. september 2013 #4 Skrevet 6. september 2013 Jeg tror du merker dette på en mye sterkere måte, enn de som ser deg. Hadde selv skade på fortennene og ble nødt til å sette på kroner, da de ikke lot seg slipe eller reparere. Jeg ville vente i det lengste med å slipe ned/ få på kroner, men hør med noen du kjenner og få deres mening! Komposit varer 2-3 uker - min erfaring.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2013 #5 Skrevet 6. september 2013 Jeg tror du merker dette på en mye sterkere måte, enn de som ser deg. Hadde selv skade på fortennene og ble nødt til å sette på kroner, da de ikke lot seg slipe eller reparere. Jeg ville vente i det lengste med å slipe ned/ få på kroner, men hør med noen du kjenner og få deres mening! Komposit varer 2-3 uker - min erfaring. Da må du ha fått veldig dårlig kompositt. Jeg har fått bygd på tennene mine, da noen av tennene mine var litt små i forhold til resten. Resultatet ble superfint og naturlig, og jeg har ikke mistet noe av det siden jeg fikk det for 4 år siden. Kompositt skal vare i noen år, individuelt. Anonymous poster hash: e8b0b...850 5
Gjest Daty Skrevet 6. september 2013 #6 Skrevet 6. september 2013 Tviler på at dèt er avgjørende for om menn synes du er attraktiv! Mange menn legger ikke merke til diverse detaljer. Over ett år etter at jeg ble kjent med en mann, la han merke til piercinghull jeg hadde i ansiktet. Han hadde ikke sett det før. Dette var ikke en jeg hadde noe på gang med, og var "oppi ansiktet til", men uansett..
Gjest JegHeterIngenting Skrevet 6. september 2013 #7 Skrevet 6. september 2013 Man merker som oftest slike småfeil på seg selv mye bedre enn andre gjør. For min del hadde det ikke hatt noen betydning. 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2013 #8 Skrevet 6. september 2013 På bilder og på litt avstand syns det ikke. Men om man står helt inntil meg ser man det ... tennene er jo hvite, men der de grå flekkene var, er det slipt slik at hvitfargen ikke er så hvit som tennene mine... Jeg er så lei meg, og er veldig frustrert fordi jeg alltid har hatt så fine tenner og fint smil. Itillegg til hakkene som er slipt ned. Heldigvis hadde jeg lange fortenner, så de er fortsatt litt lenger enn resten av tennene. Men de er uten hakk. Det er bare en liten bulk, fordi det ikke ble slipt ordentelig. Hva er kompositt? Og noen som vet hva disse grå flekkene var? Pusset tennene mine som vanlig, og de var helt hvite og fine. Og neste morgen, da jeg stod opp, var det grå flekker der ... de kom over natta, liksom... Anonymous poster hash: 65507...553
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2013 #9 Skrevet 7. september 2013 Kanskje du kan snakke med tannlegen om kompositt? Det er plast(?) man kan sette på for å bygge på tenner bl.a. Legge et tynt lag med kompositt over, tror jeg hadde vært en god ide. I tillegg er det ikke superdyrt. Anonymous poster hash: e8b0b...850 Slik plast har vanskelig for få feste på så lite skade. Den plasten blir også svært fort misfsrget og kantene vil etterhvert bli gulbrune og må byttes regelmessig som igjen blir dyrt i lengden. Jeg fikk satt fasetter på mine. Litt dyrt men verd det. Slipper å tenke på sat plasten skal falle av eller bli misfarga
Teethgrinding Skrevet 7. september 2013 #10 Skrevet 7. september 2013 Det går an å sette på falsetter. Det er en tynn sak man limer på rundt selve tannen. Det blir jo helt perfekt egentlig.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2013 #11 Skrevet 7. september 2013 Jeg har alltid hatt en greie for tenner, vet ikke hvorfor, men helt fra jeg var liten har jeg alltid vært veldig opphengt i hvordan andre sine tenner har sett ut, og har alltid sittet å studert tennene til folk når jeg har snakket med dem. (ikke åpenlyst altså). Har alltid passet veldig godt på tennene mine også, pusset de 3 ganger om dagen, ikke pusse etter noe syrlig, ikke drikke kaffe etc. Tanntråd osv. Kjæresten min har brukket begge fortennene, har en har kant der, og fake tenner ytterst som har en annen farge enn resten av tannen, syntes ganske godt. jeg har ikke brydd meg en eneste gang, selv jeg som er så opphengt i tenner og deres estetikk Så det går nok bra skal du se. Anonymous poster hash: c05f1...06d
AnonymBruker Skrevet 7. september 2013 #12 Skrevet 7. september 2013 Det går an å sette på falsetter. Det er en tynn sak man limer på rundt selve tannen. Det blir jo helt perfekt egentlig. Det heter fasetter. Ikke falsetter. Anonymous poster hash: e8b0b...850 2
Teethgrinding Skrevet 7. september 2013 #13 Skrevet 7. september 2013 Det heter fasetter. Ikke falsetter. Anonymous poster hash: e8b0b...850 Haha, selvsagt gjør det det! :D Haha.. tidlig på morgenen http://www.youtube.com/watch?v=I_izvAbhExY
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2013 #14 Skrevet 7. september 2013 Får virkelig håpe du ikke får noen skikkelige skavanker noen gang. Høres aldeles unormalt ut å bli helt oppløst pga en bagatell som dette. Og det er garantert bare du selv som tenker over noe så smått. Du er sikkert en sånn som står med fjeset klint inn i speilet for å granske deg selv for en hver liten detalj, for så å bli helt knekt over en linje eller en prikk. Kjenner jeg blir helt overgitt over at noen kan bli helt knust pga noe sånn. Om du f.eks hadde fått reelle helseproblemer, tenker jeg du hadde fått litt perspektiv.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2013 #15 Skrevet 9. september 2013 Får virkelig håpe du ikke får noen skikkelige skavanker noen gang. Høres aldeles unormalt ut å bli helt oppløst pga en bagatell som dette. Og det er garantert bare du selv som tenker over noe så smått. Du er sikkert en sånn som står med fjeset klint inn i speilet for å granske deg selv for en hver liten detalj, for så å bli helt knekt over en linje eller en prikk. Kjenner jeg blir helt overgitt over at noen kan bli helt knust pga noe sånn. Om du f.eks hadde fått reelle helseproblemer, tenker jeg du hadde fått litt perspektiv. Jeg har masse problemer, både fysisk og psykisk. Tennene var det eneste jeg hadde, som jeg var stolt av ... derfor er jeg helt oppløst nå... Hvordan kan jeg smile til en mann nå? Anonymous poster hash: 65507...553
Gjest Krone Skrevet 9. september 2013 #16 Skrevet 9. september 2013 Jeg har masse problemer, både fysisk og psykisk. Tennene var det eneste jeg hadde, som jeg var stolt av ... derfor er jeg helt oppløst nå... Hvordan kan jeg smile til en mann nå? Anonymous poster hash: 65507...553 Bare smil og vis tenna dine. En ekte mann vil se forbi de skadene du har. Selv har jeg fått ødelagt alle tennene i front, og jeg skal finne ei dame. Det blir ikke lett, men jeg må smile å tørre å være meg selv, det tror jeg er redningen. Veldig mange menn er omtenksomme, og viser hensyn. Lev, le og smil. :-)
Red-Ruby Skrevet 9. september 2013 #17 Skrevet 9. september 2013 hva enn du gjør,ikke pek det ut selv. Hver gang folk har pekt det ut har vært den første gangen jeg har merket noe sånt ihvertfall!
AnonymBruker Skrevet 9. september 2013 #18 Skrevet 9. september 2013 hva enn du gjør,ikke pek det ut selv. Hver gang folk har pekt det ut har vært den første gangen jeg har merket noe sånt ihvertfall! nei, jeg sier det ikke til noen. Prøver å late som ingenting. Anonymous poster hash: 65507...553
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå