Gå til innhold

Bråkete nabo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg flyttet inn i en leilighet for en måned siden, men jeg klarer snart ikke å bo her mer på grunn av støy fra naboen over. Jeg trives godt ellers, så jeg vil jo helst slippe å flytte! Men det er uutholdelig og jeg får ikke til å slappe av og blir veldig stressa med så mye støy hele tiden.

Det er normal støy i grunn, lyder som man lager når man bor i en leilighet. Men problemet er at det er veldig høyt, og hele tiden. Han virker ikke å ta noe hensyn til at det bor folk under han. Jeg er sikker på at jeg ikke høres på samme måte for naboen under meg, jeg prøver å ta hensyn og være ganske stille.

Hva kan jeg gjøre? Jeg får ikke snakket med han, fordi jeg må ha nøkkelkort for å komme inn i gangen hans. Men jeg kan kanskje skrive en lapp. Hva skal jeg i så fall si eller skrive, for å få han til å ta det til seg, og ikke bli irritert? Er redd han kan bli irritert og begynner å bråke mer pga det. Noen med erfaring med bråkete nabo over?

Anonymous poster hash: fe67a...b08
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bump :)

Skrevet

Hva slag støy, og hvor høyt er det? Om det er normal støy kan du i grunn ikke klage.

At du velger å være musestille for naboen din under deg er jo ditt valg, men du kan ikke forvente det samme av andre. Litt Bråk er å forvente når man bor i blokk osv.

Man har rett til å bruke leiligheten sin normalt.

Er det derimot Kjempehøy musikk 24/7 7 dager i uka kan man klage.

Skrevet

Det er normal støy, men høyere enn det som er normalt. Jeg tåler slik støy av og til, og normal støy med vanlig lydnivå tåler jeg også. Men det er ingen av delene, det er hele tiden og han gjør aldri ting stille virker det som.. Hører masse lyd fra han hele tiden, hver dag, frem til sent på natt når han legger seg. Fortsatt støy fra han nå kl 00:17. Jeg er ikke musestille selv, men jeg unngår å lage de lydene han lager, f.eks lukker jeg dørene til rommene i stedet for å slenge den igjen (som han gjør minst 10 ganger om dagen) - bare ett eksempel av mange. Veldig kjipt å høre naboen hele tiden, og aldri få slappe av.

Vet ikke hva jeg skal gjøre, må flytte om det ikke blir bedre, men jeg trives så godt her ellers.

Skrevet

Ingen med erfaring med bråkete nabo og hva man bør gjøre?

Ts

Skrevet

Jeg flyttet inn i en leilighet for en måned siden, men jeg klarer snart ikke å bo her mer på grunn av støy fra naboen over. Jeg trives godt ellers, så jeg vil jo helst slippe å flytte! Men det er uutholdelig og jeg får ikke til å slappe av og blir veldig stressa med så mye støy hele tiden.

Har du flytta inn i min leilighet?

Neida, bare kjente meg igjen i det du skrev. Jeg bor i en gammel bygård som er svært lytt, og jeg syns ikke jeg kan klage når det ikke er høy musikk eller lignende. Det er bare at hvert skritt han tar høres ut som tramping i gulvet. (Eetasjeskiller i betong i blokka.)

Det verste er at forrige nabo kom hjem hver natt i tre-tida, så jeg måtte sove med ørepropper for å få en hel natt søvn. Gleden var derfor stor når hun la ut leiligheten for salg, men hva skjedde. Jo, en ny "natteravn" flyttet inn. :sur:

Jeg skal snart pusse opp leiligheten og da finne noe å prøve å lydisolere taket med.

Anonymous poster hash: 24f93...aaa

Skrevet

Er det selveier leiligheter? Eier du din? Eier hans sin? Har du pratet med han? Altså, bare spør om han opplever mye støy, og litt sånn?
Jeg bor i et borettslag med mange leiligheter og sliter litt med bråk fra tid til annen, det kommer derimot av et nabo f.eks finner ut at han skal ha fest med leilighetsdøren åpen ut i gangen. Klokken 04. På en ukedag. Det er litt enklere å klage til styret med. :P

Skrevet

Det er samme greie her. Hver natt rundt klokken 24 setter naboen over oss i gang med noe. De tramper rundt og vekker oss. HVER natt! holder på å bli gal

Anonymous poster hash: 6767d...1b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...