AnonymBruker Skrevet 6. september 2013 #1 Skrevet 6. september 2013 Hei! Hvor mye bruker dere på kjæresten i jul og/ eller bursdagsgave? Jeg tenker rundt 1000 kroner med oss da med tanke på at vi er fattige studenter. Jeg strikker også skjerf til han, så om det er fint så vil han få det. Anonymous poster hash: ee766...715
AnonymBruker Skrevet 6. september 2013 #2 Skrevet 6. september 2013 Nå mens jeg tjener greit gir jeg gave for ca 1000 kr (ble dyrere i fjor da jeg ga ham en miniPC). Han fikk ikke så dyr gave mens jeg hadde dårlig råd, da var prisen nærmere 500 kr. Han legger seg på samme linja han også, alt ettersom hvor god råd han har. Ellers kjøper vi ting til hverandre ellers i året også, som god mat eller at jeg kjøper klær til ham fordi han hater å gjøre det selv. Pris er ikke så viktig som det å finne noe som betyr noe. Anonymous poster hash: 910e3...72c
AnonymBruker Skrevet 6. september 2013 #3 Skrevet 6. september 2013 Vi bruker ca 1000 på hverandre, og det synes vi er nok med mindre det er stor-dag, da kan vi gi for litt mer. Men kjæresten min maser høl i huet på meg om å få kjøpe ny mobil til meg, men jeg synes er for dyrt å gi i gave, selv om min nåværende er fra 2003 Anonymous poster hash: e65e8...d01 Anonymous poster hash: e65e8...d01 2
Gjest LadyAntebellum Skrevet 7. september 2013 #4 Skrevet 7. september 2013 1000, men vi hae begge bursdag i november så vi slår sammen jul og bursdag så vi kan kjøpe større ting hvis vi vil:) så 2000 blir det da, men hører stadig vekk om folk som bruker helt enorme summer på hverandre, fatter det ikke - men hadde sikkert gjort det selv om økonomien tillot det:)
Gjest pilldorf Skrevet 7. september 2013 #5 Skrevet 7. september 2013 Ca 1000 høres bra ut det da. Med mindre det er noe ekstra ordinært burde man jo ikke heller bruke alt for mye penger. Det må jo finnes unntak.
Lucid Skrevet 7. september 2013 #6 Skrevet 7. september 2013 Kommer an på hva han vil ha det.. Til jul i fjor brukte jeg 500 kr, og i bursdagsgave i år brukte jeg 2000 kr. Fokuserer ikke så mye på prisen, det varierer jeg etter lommeboka. Hvis jeg finner en gave som jeg vet at han blir glad for så er det ikke så veldig nøye om det koster 100kr eller 1000? (aok, hvis jeg kjøper en ting til 100 kr, så supplerer jeg gjerne ved å kjøpe fler gaver. Så pris betyr nok litt.. Men det jeg vil frem til er at jeg ikke har en fast pris. MÅ ikke kjøpe noe som koster 1000 kr for at det skal være "bra nok") 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2013 #7 Skrevet 7. september 2013 Josh. Uavhengig av pris, så er det jo tanken som teller. Man kan til og med lage gaven selv noen ganger. Anonymous poster hash: 2ea02...615
Gjest Chloe87 Skrevet 7. september 2013 #8 Skrevet 7. september 2013 Det varierer. I år tror jeg at jeg ligger på rundt 2000 kr, han får noen smågaver pluss en gave som ligger på rundt 1000 kr.
Gjest Chloe87 Skrevet 7. september 2013 #9 Skrevet 7. september 2013 Vi bruker ca 1000 på hverandre, og det synes vi er nok med mindre det er stor-dag, da kan vi gi for litt mer. Men kjæresten min maser høl i huet på meg om å få kjøpe ny mobil til meg, men jeg synes er for dyrt å gi i gave, selv om min nåværende er fra 2003 Anonymous poster hash: e65e8...d01 Anonymous poster hash: e65e8...d01 Fra 2003 og funker fremdeles?? Hva slags mobil er det?
AnonymBruker Skrevet 7. september 2013 #10 Skrevet 7. september 2013 Fra 2003 og funker fremdeles?? Hva slags mobil er det? Definer "funker" Den slår seg av innimellom når folk ringer, samt når jeg skal ringe, slår opp i telefonboka og trykker "ring" for fort:P Tekst forsvinner litt her og der(så skriver meldinger i blinde titt og ofte), skjermen blir blank, eller med krusiduller, farger... så er bra jeg kan alle menyene utenat... Har kjørt over den med bil en gang også Det er en LG, husker ikke åssen modell, men er en sånn som du flipper opp og ned:P Skulle være en av de siste som ikke hadde kamera, de første kameramobilene kom like etterpå. ... Holy crap nå følte jeg meg gammel Anonymous poster hash: e65e8...d01 9
AnonymBruker Skrevet 7. september 2013 #11 Skrevet 7. september 2013 Kommer an på hva han vil ha det.. Til jul i fjor brukte jeg 500 kr, og i bursdagsgave i år brukte jeg 2000 kr. Fokuserer ikke så mye på prisen, det varierer jeg etter lommeboka. Hvis jeg finner en gave som jeg vet at han blir glad for så er det ikke så veldig nøye om det koster 100kr eller 1000? (aok, hvis jeg kjøper en ting til 100 kr, så supplerer jeg gjerne ved å kjøpe fler gaver. Så pris betyr nok litt.. Men det jeg vil frem til er at jeg ikke har en fast pris. MÅ ikke kjøpe noe som koster 1000 kr for at det skal være "bra nok") Det er jeg enig i da. Men det er sånn at jeg tenker jeg kommer til å ligge på rundt 1000 kroner siden jeg skal kjøpe han noen gensere og skjorter til jul, og det blir fort litt. Men jeg hadde blitt like glad om han hadde kjøpt meg ett smykke til 200 kroner om det hadde betydd noe for han. Jeg vil bare at gaven skal være gjennomtenkt eller noe som betyr noe Det er tanken som teller og jeg blir egentlig glad uansett. -TS Anonymous poster hash: ee766...715
Badeand Skrevet 8. september 2013 #12 Skrevet 8. september 2013 Bruker som regel mellom 500-2000, avhengig av hva han ønsker seg/hva jeg har lyst å gi ham. En jul strikket jeg genser, og en annen ga jeg flybilletter til valgfritt sted. Jeg går ikke helt etter pris, men hva jeg har lyst å gi. Kjæresten er den som får størst gave, ingen andre som er i nærheten av å få for samme sum
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #13 Skrevet 8. september 2013 Det er helt greit det. Jeg synes ikke penger betyr noe når vi kjøper til hverandre. Anonymous poster hash: 16747...31b
Gjest Fluttershy Skrevet 8. september 2013 #14 Skrevet 8. september 2013 Fra 500-2000,- bruker det å ligge på her også. I år blir det nok ikke store beløpet pga økonomi, men det betyr ikke at det blir noe ræl. Man kan fint finne kjekke gjennomtenkte gaver til en billig penge også heldigvis. Jeg skjønner ikke dem som måler gaver etter prisen.
Surriball Skrevet 8. september 2013 #16 Skrevet 8. september 2013 Jeg har pleid å ligge rundt 500, men siden vi har bedre råd i år kan det godt hende at jeg glimter til å kjøper noe litt dyrere. For øvrig synes jeg ikke at det er prisen som bestemmer kvaliteten på gaven, men om det er noe den som får gaven liker/har ønsket seg!
Fantomina Skrevet 8. september 2013 #17 Skrevet 8. september 2013 (endret) . Endret 2. oktober 2015 av Fantomina
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #18 Skrevet 8. september 2013 Det varierer. Så langt i forholdet har jeg gitt fra 300-2000. Prisen har ikke så altfor mye å si, det viktigste er at jeg gir han noe som vil falle i smak Anonymous poster hash: 105be...994
maab Skrevet 9. september 2013 #19 Skrevet 9. september 2013 Samboeren og jeg gir vel egentlig alt for dyre gaver til hverandre - men vi syntes det er greit da det kun er to ganger i året Vi er ikke slik at vi kjøper gaver til hverandre i hytt og pine og finner heller noe vi har ønsket oss lenge som da gjerne er dyre gaver som vi ikke har brukt penger på selv :-) Snakker vel om ca 6-8 000 Og jeg syntes det er helt ok! Vi er absolutt ikke bortskjemte med hverandre men vi har fokus på kvalitet og noe som kan brukes/ være til nytte i lang tid :-) 1
Lucid Skrevet 9. september 2013 #20 Skrevet 9. september 2013 Ikke for å kuppe tråden, men sånn siden vi allerede er inne på det; Når dere kjøper dyre gaver, er det "enklere" å kjøpe dyre ting som dere kan bruke "sammen" eller fokuserer dere utelukkende på gaver som bare partneren kan bruke? Hva legger dere vekt på når dere kjøper gave til kjæresten? F.eks jeg kjøpte telt til kjæresten. Telt er jo VELDIG dyrt i utgangspunktet, og når man har dårlig råd så svir sånne kostnader litt ekstra i lommeboka. Og det første spørsmålet jeg fikk når han åpna gaven var "*stort glis, hoppe litt av glede, og så lande på jorda* hvordan har du RÅD til det her!?" Men jeg tenkte som så at dette teltet er noe vi kan bruke sammen, og jeg vet også at han får bruk for det når jeg ikke er med også fordi han er et friluftsmenneske. Så når jeg vurderte for og i mot når jeg skulle kjøpe gaven så var det det faktum at vi kan bruke det sammen, og at vi hadde bruk for det som veide tyngst når jeg kjøpte det. Eller er det en veldig egoistisk tankegang?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå