Kakaoen Skrevet 6. september 2013 #1 Skrevet 6. september 2013 Er bare av ren nysgjerrighet jeg lurer på dette Poden her er bare 9 mnd og jeg føler "alle" spør meg om når vi skal ha nummer 2. Jeg føler det har blitt litt trend i det siste at man skal ha to tette, så føler kanskje det er derfor folk spør (?) Jeg har NULL lyst på en ny baby nå. Jeg har jo en baby Han er ikke noe spesielt krevende av seg, men han sliter meg ut for det om Har ikke overskudd til enda en Så av ren nysgjerrighet, hvor gammel var barn nummer 1 når du fikk lyst til å lage en til?
LilleSnupp Skrevet 6. september 2013 #3 Skrevet 6. september 2013 Ble gravid med nr 2 da nr 1 var 6 mnd - og angrer overhode ikke.
sjøhest Skrevet 6. september 2013 #4 Skrevet 6. september 2013 2,5 år, fikk litt lyst liksom, men ikke sånn superverpesyk 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2013 #5 Skrevet 6. september 2013 Sånn ca. da han var 2,5 år, hadde overhode ikke lyst før det, ble nesten kvalm av tanken. Begynte ikke å prøve før litt senere, måtte få ting litt på plass, men ble gravid rundt 3-års dagen :-) Anonymous poster hash: dbfbf...ddd
Sol79 Skrevet 7. september 2013 #6 Skrevet 7. september 2013 Jeg har tenkt på det en stund nå. Han jeg har fra før er 15 mnd. Mye av grunnen er fordi jeg er 33 år og jeg blir ikke yngre. Hadde jeg vært yngre hadde jeg ventet et år til.
kisskissbangbang Skrevet 7. september 2013 #7 Skrevet 7. september 2013 Jeg fikk akutt lyst på nummer to bokstavelig talt over natten da gutten min akkurat hadde blitt to. Gikk fra "kunne altså ikke tenke meg en til nå!" til "åh, nå er jeg jammen klar for en til!" på timer. Veldig rart!
Bestee Skrevet 7. september 2013 #8 Skrevet 7. september 2013 (endret) Jeg følte først jeg fikk hodet over vannet igjen da hun var to år, begynte å prøve når hun var 3. Er veldig fornøyd med den aldersforskjellen det vil bli, hadde aldri taklet to tette. Endret 7. september 2013 av Bestee 3
Mafalda Skrevet 7. september 2013 #9 Skrevet 7. september 2013 Jeg rakk ikke å få lyst Nummer to kom rekende på en fjøl da eldstebarnet var 16 måneder. Det ble litt hektisk i starten, men gikk veldig fint.
Gjest Little princess Skrevet 7. september 2013 #10 Skrevet 7. september 2013 Jeg har en datter som er litt over 5 mnd gammel nå, og jeg kjenner jeg gleder meg til å begynne å prøve på nummer 2, bli gravid, kjenne på forventningen, fødselen osv nå allerede igjen. MEN hadde jeg blitt overraskende gravid igjen nå så hadde jeg besvimt Vi begynner vel å prøve når vesla er 2-3 tenker jeg 2
dreia Skrevet 7. september 2013 #11 Skrevet 7. september 2013 Eg var veldig verpesjuk då eldstemann var rundt året. Dette gjekk over og kom ikkje tilbake i same styrke. Me ville ikkje ha veldig stor aldersforskjell på barna, så me starta prøvinga rundt 2-årsdagen. Då følte eg meg ikkje særlig klar og kunne helst tenkt meg å venta litt lenger. Eg følte meg heller ikkje heilt klar då andremann blei fødd, men eg er glad det ikkje er større aldersforskjell. Det er i underkant av 3 år mellom barna.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2013 #12 Skrevet 7. september 2013 Husk at du ikke må få nr to fordi du føler at alle andre forventer det av dere!! Anonymous poster hash: b9cd6...b7c 5
AnonymBruker Skrevet 7. september 2013 #13 Skrevet 7. september 2013 Du behøver heller ikke å gi noe ærlig svar til hvorfor og status på slikt til de som spør. Det har de ingenting med! Anonymous poster hash: b9cd6...b7c 1
lykkelige.meg Skrevet 7. september 2013 #14 Skrevet 7. september 2013 Når nummer en var rundt to år. Da kom lysten plutselig, før det gjorde tanken på en til meg fysisk dårlig. Nå er nummer en to år og to måneder, og vi har en lillesøster eller lillebror i magen :-D
Kakaoen Skrevet 7. september 2013 Forfatter #15 Skrevet 7. september 2013 Husk at du ikke må få nr to fordi du føler at alle andre forventer det av dere!! Anonymous poster hash: b9cd6...b7c Du behøver heller ikke å gi noe ærlig svar til hvorfor og status på slikt til de som spør. Det har de ingenting med! Anonymous poster hash: b9cd6...b7c Å nei nei.. Jeg setter kun et barn til til verden fordi mannen og jeg har lyst på et. Hva andre forventer det blåser jeg i. Er jo min kropp, min avgjørelse Og når de spør så pleier jeg svare noe alla dette: Nummer 2?? Allerede nå? Nei jeg tror du er spenna gærn..
Susa Skrevet 7. september 2013 #16 Skrevet 7. september 2013 Nå....Rart det der...Nattavvente lillemann for ei uke sia, (10,5 mnd). Endelig har jeg fått sovet litt, livet ser lysende ut, og da kommer lysten på en til!?!?! Tror vi starter prøvingen på nyåret, må rekke å komme meg i jobb igjen, og ikke minst gå ned de 10 kg jeg ikke har klart å gå ned siden jeg var gravid! Gubben blir 40 neste høst, og vil helst ikke ha babyer etter det, han føler seg gammel....
ara Skrevet 7. september 2013 #17 Skrevet 7. september 2013 Jeg fikk lyst med en gang jeg hadde født førstemann Neida, det var ikke såå ille, men etter sånn 5-6 måneder så begynte lysten på en til å komme. Å få barn er det aller beste jeg har opplevd og hadde jeg hatt råd og god nok plass skulle jeg nok kjørt på med sikkert 4-5 barn! MEN, det kan hende jeg forandrer mening nå som jeg får 2 forholdsvis tette med 18 mnd mellomrom... Time will show Synes uansett det er ganske crazy å spørre alvorlig om man har begynt å tenke på nestemann, når babyen bare er 9 mnd!! De aller fleste er nok fornøyde med i alle fall 2 års sprang i mellom, men hver sin smak selvsagt 1
Selma_ Skrevet 7. september 2013 #18 Skrevet 7. september 2013 Hadde lyst på en til fra første var rundt 6 mnd. Men ville i realiteten vente til hun var rundt 1,5-2 år. Nå er jeg gravid med Nr 2 (en hyggelig overraskelse), og det blir 21 mnd mellom dem.
Teriyaki Skrevet 7. september 2013 #19 Skrevet 7. september 2013 Da han var ett år gammel. Men blir altså ikke før om ett år til at vi skal begynne å prøve.
Dyregod Skrevet 7. september 2013 #20 Skrevet 7. september 2013 Jeg gleder meg allerede til å prøve på en til og jenta mi er 3 måneder Men sånn rent praktisk kommer jeg til å vente til hun er halvannet år siden hun da vil være litt mer selvstendig og kanskje har sluttet med bleie innen nr to kommer. Også er det vel mest graviditet jeg bekymrer meg over siden jeg nesten ikke klarte å gå pga bekkenløsning i svangerskapet. Så jeg vil helst være der for jenta mi en stund nå før det kommer en til. Jeg tenker at man må selv tenke på hva man ønsker og hva som passer inn i sin hverdag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå