AnonymBruker Skrevet 6. september 2013 #1 Skrevet 6. september 2013 Hei Jeg skal hente en liten pus et par timers togtur unna. Tenkte ta tog for å kunne klappe henne hvis hun er redd underveis. Hva bør jeg tenke på og hvordan ordne så hun kan gå på do underveis? Håper at noen kan hjelpe ( anonym for å ikke bli gjenkjent i kombinasjon m andre tråder ) Anonymous poster hash: b807b...e57
ashera Skrevet 7. september 2013 #2 Skrevet 7. september 2013 Du må selvsagt ha henne i bur eller myk transportveske. Når jeg reiser med mine katter (bil) pleier de ikke å tisse, selv under turer på 7 - 8 timer. Men jeg har alltid en isboks med sand til dem i buret om behovet skulle være der. Sannsynligvis vil katten sove underveis.
super-s Skrevet 7. september 2013 #3 Skrevet 7. september 2013 Husk at du antakeligvis må sitte i en vogn hvor det er lov med kjæledyr! Sist jeg tok tog var det en som fikk kjeft av konduktøren fordi han hadde hund i en vanlig vogn. Har ellers lite peiling på katter, så kan ikke svare på det egentlige spørsmålet ditt.
ninuska_ Skrevet 7. september 2013 #4 Skrevet 7. september 2013 (endret) Jeg ville latt pusekatten være i buret hele veien, slik at hun ikke blir redd av alt som foregår rundt henne. Hvis du er ny for henne så vil det antageligvis ikke være noe betryggende å bli klappet på en hel togtur, men et bur hvor hun ikke trenger å se alt som skjer utenfor kan føles litt tryggere. Hvis det er med NSB, så må man vel ringe inn til dem for å bestille billett for å opplyse om at man har med dyr for å få plass på kjæledyr-vogna? Endret 7. september 2013 av ninuska_ 1
Omnivore Skrevet 7. september 2013 #5 Skrevet 7. september 2013 på toget pleier de ikke bry seg med dyr i bur på feil vogn så lenge det ikke er tjåka med passasjerer. Uansett så tror jeg katta har det best i en bil og ikke på et tog med masse folk og lyder osv. Kanskje du skal få noen til å kjøre for deg så du kan passe på katta? 1
Othelia Skrevet 7. september 2013 #6 Skrevet 7. september 2013 Jeg har tatt tog med to forskjellige kattunger ved flere anledninger, det har alltid gått helt greit. Den ene katten fikk bare sitte på fanget med bånd, men da var det bare snakk om en 10 minutters togreise. Du kommer til å få overraskende mye oppmerksomhet om det er mye folk på toget! Ellers er jeg enig med ninuska_. Og det skal gå an å kjøpe plass på dyreavdeling på nettet nå, eller ihvertfall på automat. Har aldri stresset med å ringe NSB for spesielle dyreplasser, har bare bestilt vanlig billett og prata med konduktøren om det når jeg er vel på plass i toget. Lykke til, kattunger er helskjønne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå