Gjest Mettan ikke innlogga Skrevet 26. april 2004 #1 Del Skrevet 26. april 2004 Har et lite skrin i tinn som er ganske matt. Har noen av dere gode tips om hvordan jeg kan få dette blankt (eller ihvertfall noenlunde blankt)? Har fått tips om å bruke Zalo, har prøvd dette men synes ikke det hjalp. På forhånd takk! Hilsen Mettan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 27. april 2004 #2 Del Skrevet 27. april 2004 Mamma har ei sånn 'mirakelblanding' som funkar utmerka på messing i alle fall - trur ikkje eg/ho har prøvd det på tinn. Då tek du zalo i ein kopp, og rører inn litt bakepulver. Dette gnir du gjenstanden inn med, let det stå litt, og skyl blandinga av. Messingstakar o.l. vert i alle fall heilt strålande av det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mettan ikke innlogga Skrevet 28. april 2004 #3 Del Skrevet 28. april 2004 Takk for rådet, Pip, det skal prøves! Du vet ikke ca-forholdet mellom Zalo og bakepulver? Mettan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 28. april 2004 #4 Del Skrevet 28. april 2004 Dessverre. (Mamma er sånn 'litt av det og så litt av det - ja, du ser jo kor mykje sånn omtrent som er passe' - person, så ho opererer ikkje med noko nedskrive forhold og sånn... Hehehe.) Men bakepulver reagerer jo sterkt med væske (eser ut), så eg trur eg ville prøvd litt - det skal jo ikkje bli så tjukt at du ikkje får gnidd inn gjenstanden med det heller... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mettan ikke innlogga Skrevet 30. april 2004 #5 Del Skrevet 30. april 2004 Takk, skal prøve meg fram, blir spennende å se om det funker! :-) Mettan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 30. april 2004 #6 Del Skrevet 30. april 2004 Gi rapport om korleis det går då! (Når eg tenkjer meg om, hadde det vel ikkje gjort noko om messinglysestaken vår vart pussa snart... hehehe) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
orakel Skrevet 30. april 2004 #7 Del Skrevet 30. april 2004 Du er klar over at det finnes både matt og blankt tinn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mettan ikke innlogga Skrevet 30. april 2004 #8 Del Skrevet 30. april 2004 Pip: Ja, jeg kommer tilbake med rapport om resultatet! Orakel: Ja, jeg er klar over at det finnes både matt og blankt tinn, mitt skrin tilhører nok den mattere typen, men ser på innsiden av lokket at det en gang har vært blankere på utsiden enn det er nå; det er derfor jeg er litt ivrig etter å få tips :-) GOD HELG! Mettan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå