AnonymBruker Skrevet 6. september 2013 #1 Skrevet 6. september 2013 Jeg lurer sånn på hvorfor noen sklir igjennom livet og får til ting så mye lettere, mens andre strever mer og henger etter og får sjelden til noe i livet? Noen bare møter noen, også er de sammen, også gifter de seg, kjøper hus, blir ferdig med utdannselsen og får barn og hund, katt og hytte. Mens andre er single hele livet og sliter med å gå ut av hybelen de fortsatt leier som 35-åring, og snur på hver krone fordi man er under NAV på AAP. Anonymous poster hash: 086e7...5ec 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2013 #2 Skrevet 6. september 2013 Hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm. Godt spørsmål! Anonymous poster hash: 7b323...6f9
Mr.Omg Skrevet 6. september 2013 #4 Skrevet 6. september 2013 Noen har flaks, mens andre har uflaks 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2013 #5 Skrevet 6. september 2013 det er ingen tvil om at man får utdelt ulike kort her i livet. Det gjelder å tenke at ting kan endre seg til det bedre, ved små skritt av gangen. Hilsen en som var under aap i mange år, hadde angst og depresjoner og leide hybel til jeg var 32, i dag er jeg leilighetseier, i jobb og på vei videre. Ikke gi opp, bygg livet ditt opp igjen stein for stein Anonymous poster hash: 3de34...182 13
Amarinda Skrevet 6. september 2013 #6 Skrevet 6. september 2013 Arv og miljø, ganske enkelt i grunn. Og tilfeldigheter da. 1
Gjest pilldorf Skrevet 6. september 2013 #7 Skrevet 6. september 2013 Definitivt arv og miljø. Og mest arv gjerne.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2013 #8 Skrevet 6. september 2013 Men om foreldrene gjør som folk flest, og lever normale liv, har det med arv å gjøre da? Eller har foreldrene feilet helt? Anonymous poster hash: 086e7...5ec 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2013 #9 Skrevet 6. september 2013 Arv kan gå langt tilbake. Mange tusen år. Og da blir det bare tilfeldigheter egentlig. Anonymous poster hash: 7b323...6f9
Gjest singeldame Skrevet 6. september 2013 #10 Skrevet 6. september 2013 Ja, tenker det samme, jeg tenker : hvorfor må jeg slite så innmari for å finne en mann som setter pris på meg... Mens andre sitter å forteller om sin fantastiske mann som dukket opp enkelt og greit og alt er bare enkelt. Jeg tror det har med at noen er bare heldigere enn andre. Og de forstår gjerne heller ikke hvor tøfft vi andre har det. Altså vi som strever for å oppnå det de lett oppnådde. Men er gjerne mange som ser heldige ut, har alt men føler seg ulykkelig og... Så selv om en har lite så er man gjerne ikke så uheldig som en tror....
AnonymBruker Skrevet 6. september 2013 #11 Skrevet 6. september 2013 Arv og miljø - rart å se søsken som tilsynelatende har hatt samme oppvekst, kan allikevel være så forskjellige, ikke bare i personlighet, men hvem i søskenflokken som bare flyter gjennom livet, og hvem som er streveren. Anonymous poster hash: 16a1b...d06 3
Steinar40 Skrevet 6. september 2013 #12 Skrevet 6. september 2013 Det kalles for tilfeldighetenes spill. Livet er urettferdig. 3
Polly Ester Skrevet 6. september 2013 #13 Skrevet 6. september 2013 Tror ikke på tilfeldigheter, jeg. Tror heller litt mer på den: Det er ikke hvordan du har det, men hvordan du tar det! Noen forventer å streve og forventer å være alene og forventer at livet er vanskelig - og da blir det sånn. Hvis man våkner og stuker tåa og så er dagen ødelagt, ja så er dagen ødelagt og da blir det sånn at "en ulykke kommer sjelden alene", og ting bare baller på seg. Tror det er sånn ellers i livet også. Jeg tror miljø har veldig mye å si - for omgir man seg med den type mennesker som er negative så blir man gjerne det selv - og omvendt. Jeg tror ikke at noen er heldig mens andre er uheldig heller, jeg tror man er sin egen lykkes smed. (Nå ble det fryktelig masse klisjeer og ordtak her, men jeg tror det er noe i mange av dem) 8
Gjest Wanderlust Skrevet 6. september 2013 #14 Skrevet 6. september 2013 Hjelper ikke å sitte og syte. Man kan i stor grad påvirke sin egen situasjon og gjøre den bedre. 2
Steinar40 Skrevet 6. september 2013 #15 Skrevet 6. september 2013 Tror ikke på tilfeldigheter, jeg. Tror heller litt mer på den: Det er ikke hvordan du har det, men hvordan du tar det! Noen forventer å streve og forventer å være alene og forventer at livet er vanskelig - og da blir det sånn. Hvis man våkner og stuker tåa og så er dagen ødelagt, ja så er dagen ødelagt og da blir det sånn at "en ulykke kommer sjelden alene", og ting bare baller på seg. Tror det er sånn ellers i livet også. Jeg tror miljø har veldig mye å si - for omgir man seg med den type mennesker som er negative så blir man gjerne det selv - og omvendt. Jeg tror ikke at noen er heldig mens andre er uheldig heller, jeg tror man er sin egen lykkes smed. (Nå ble det fryktelig masse klisjeer og ordtak her, men jeg tror det er noe i mange av dem) Og du tror da på at folk selv velger å vokse opp i et dårlig miljø også? Nei, så enkelt er det faktisk ikke; selv om du liker å innbille deg selv det. 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2013 #16 Skrevet 6. september 2013 Sin egen lykkes smed blir litt for enkelt. Alle har ikke samme forutsetninger, noen har det lettere enn andre. Blessed are the ignorant sier jeg, oftest de som flyter gjennom livet. Anonymous poster hash: 16a1b...d06 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2013 #17 Skrevet 6. september 2013 helt enig, det er for lettvint med det der "hvordan du tar det". når folk feks vokser opp i voldelige hjem eller i slummen handler det ikke om hvordan man tar det Anonymous poster hash: 3de34...182 6
AnonymBruker Skrevet 6. september 2013 #18 Skrevet 6. september 2013 Det finnes hjelp. Anonymous poster hash: 7b323...6f9 1
Polly Ester Skrevet 6. september 2013 #19 Skrevet 6. september 2013 Og du tror da på at folk selv velger å vokse opp i et dårlig miljø også? Nei, så enkelt er det faktisk ikke; selv om du liker å innbille deg selv det. Jeg tror at det går an å velge å forlate et dårlig miljø når man er gammel nok til å gjøre det. Som barn er man prisgitt det dårlige miljøet man er i, men det trenger ikke være sånn når man er voksen. 3
Gjest pilldorf Skrevet 6. september 2013 #20 Skrevet 6. september 2013 Jeg tror at det går an å velge å forlate et dårlig miljø når man er gammel nok til å gjøre det. Som barn er man prisgitt det dårlige miljøet man er i, men det trenger ikke være sånn når man er voksen. Men miljøet påvirker i stor grad og. Uten at en får gjort noe med det. Før en er eldre. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå