Gå til innhold

Full av promp når jeg jogger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver gang jeg jogger, føles det som om luft i magen blir "ristet løs" og bestemmer seg for å skulle ut. Jogger jeg ute i skogen, så kan jeg jo slippe det ut, men det er ganske mye luft så det lager jo lyd, noe som er litt flaut hvis det plutselig kommer noen bak meg som jeg ikke har sett. Jogger jeg inne eller et sted med mye folk, er det jo utelukket å drive og prompe. Resultatet er at jeg må knipe mens jeg løper, noe som er ubehagelig.

Hva kan jeg gjøre for å unngå dette? Noen som vet? Andre som sliter med det samme?

Anonymous poster hash: 7a8e4...149
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trening skal være bra for fordøyelsen, så det er antakeligvis årsaken. :) Helt normalt!

Skrevet

Du spiser noe dritt du ikke "tåler". Antakeligvis melkeprodukter eller frukt/grønnsaker av noe slag.

Anonymous poster hash: 1e159...37e
  • Liker 1
Skrevet

Du hjelper tarmene ved å bevege deg.

Anonymous poster hash: f5af2...ac4
  • Liker 1
Skrevet

Du spiser noe dritt du ikke "tåler". Antakeligvis melkeprodukter eller frukt/grønnsaker av noe slag.

Akkurat dette problemet har ingenting med kostholdet å gjøre.

• Liker 4
Skrevet

Mmmmh full av promp. ååh deilig

Anonymous poster hash: 4519f...0c0
  • Liker 1
Skrevet

Mmmmh full av promp. ååh deilig

God bedring.

Skrevet

Akkurat dette problemet har ingenting med kostholdet å gjøre.

Mhm. helt sikkert ikke.

Kos deg med å være full av promp du. Det er sikkert romvesener som har flyttet inn i magen din.

• Liker 3
Skrevet

Mhm. helt sikkert ikke.

Kos deg med å være full av promp du. Det er sikkert romvesener som har flyttet inn i magen din.

For et tullete og umodent svar. Å slippe luft er helt normalt.Ellers ville man få forstoppelse.

• Liker 3
Skrevet

Det kan være kostholdet, men det spørs jo litt hva du spiser. Jeg blir kjempeoppblåst av brød og andre kornprodukter, og litt av meieriprodukter.

Ellers er jo trening bra for fordøyelsen, og det er helt normalt at det ristes litt løs når man først begynner å trene. Men hvis det ikke går seg til etterhvert ville jeg tatt et overblikk på kostholdet.

Anonymous poster hash: 89f69...2ce
  • Liker 1
Skrevet

Dette er et typisk løperproblem. Så du han norske kappgangeren som måtte bryte i Russland i sommer? Mageproblemer!

Anonymous poster hash: f71a3...bf6

Skrevet

TS her. Jeg tror ikke det har med kostholdet å gjøre. Jeg er ikke allergisk eller intolerant mot noe, og spiser lite karbohydrater. Dessuten er jo dette kun et problem når jeg løper, ikke ellers. Føler meg ikke oppblåst heller. Men skjønner at dette er et vanlig problem! :)

Gjest Runforit
Skrevet

Her settes alt i gang når jeg jogger så kan skjønne at noen overproduserer gass :P

• Liker 1
Skrevet

TS her. Jeg tror ikke det har med kostholdet å gjøre. Jeg er ikke allergisk eller intolerant mot noe, og spiser lite karbohydrater. Dessuten er jo dette kun et problem når jeg løper, ikke ellers. Føler meg ikke oppblåst heller. Men skjønner at dette er et vanlig problem! :)

Du trenger verken være allergisk, intolerant eller spesiell på noen som helst måte for å reagere på forskjellig typer mat med luft i magen. Kilde: Leger

Skjønner heller ikke hvorfor du nevner "Karbohydrater". Hvis du svelger masse luft når du sluker i deg svære kjøttstykker vil det også bidra til luft i magen.

Jeg tror bare du er ganske tett i skallen, og er for trangsynt til å fortjene å få noen tips. Håper du får så mye promp i magen at du sprenger som en lemen.

• Liker 2
Skrevet

Du trenger verken være allergisk, intolerant eller spesiell på noen som helst måte for å reagere på forskjellig typer mat med luft i magen. Kilde: Leger

Skjønner heller ikke hvorfor du nevner "Karbohydrater". Hvis du svelger masse luft når du sluker i deg svære kjøttstykker vil det også bidra til luft i magen.

Jeg tror bare du er ganske tett i skallen, og er for trangsynt til å fortjene å få noen tips. Håper du får så mye promp i magen at du sprenger som en lemen.

Jeg tror du trenger å dra ut den kaktusen du har i rompa.

Ja, jeg vet at bønner, kål, linser, kikerter, erter og andre belgfrukter produserer gass, men jeg hadde jo ikke spurt her inne hvis jeg trodde det var årsaken. Grunnen til at jeg nevnte karbohydrater er fordi det er en kjent sak at en del karbohydrater kan føre til gassproduksjon, for eksempel hvis man har overvekst av bakterier i tarmen (jfr. irritabel tarmsyndrom).

• Liker 1
Skrevet

Finn deg en mann som liker promp. Ta han med på joggetur i skogen. Når behovet melder seg, legger han seg ned, og du drar av deg klærne og setter deg på ansiktet hans. Deretter slipper du ut all gass. Kjempeide :)

• Liker 1
Skrevet

Du trenger verken være allergisk, intolerant eller spesiell på noen som helst måte for å reagere på forskjellig typer mat med luft i magen. Kilde: Leger Skjønner heller ikke hvorfor du nevner "Karbohydrater". Hvis du svelger masse luft når du sluker i deg svære kjøttstykker vil det også bidra til luft i magen. Jeg tror bare du er ganske tett i skallen, og er for trangsynt til å fortjene å få noen tips. Håper du får så mye promp i magen at du sprenger som en lemen. Anonymous poster hash: 1e159...37e

Ehh, hva feiler deg a?

Anonymous poster hash: 5346a...fd8

Skrevet

Haha, mussikk tel arbe! Der DU bestemmer takten :fnise:

Gjelder å se det positive i det vet du!

• Liker 1
Skrevet

Ehh, hva feiler deg a?

Anonymous poster hash: 5346a...fd8

Ikke noe? Mange menn som elsker fjert i ansiktet. En god, varm og pruttende damepromp som slår mot ansiktet.

Haha, mussikk tel arbe! Der DU bestemmer takten :fnise:

Gjelder å se det positive i det vet du!

Enig! :fnise:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...