Gå til innhold

Pigmentflekker ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste årene har jeg fått masse brune flekker over stortsett hele kroppen :( er det virkelig vanlig å få så mye pigmentflekket fordelt over hele kroppen på så kort tid? Det ser jo ikke akkurat fint ut og jeg er jo bare midt i 20 årene :(

Kan det være noe annet? Går det evt ann å fjerne dem på et vis eller kamuflere dem ? Tørr jo ikke å vise hverken legger eller armer lenger :(

Anonymous poster hash: ee682...cbf

Skrevet

Hmm jeg har akkurat fått resept av legen for krem som skal bleke slike, men jeg har det kun i ansiketet. Henger sammen med hormoner og sol (p-piller og graviditet bl.a). Har aldri hørt om at det er vanlig å få også på kroppen.. ta en tur til legen og få henvisning til hudlege?

Anonymous poster hash: 3a388...c0f
Skrevet

Er det føflekker du mener? Det er da helt normalt?

Kan fjernes/bleknes med eplecidereddik, tho.

Anonymous poster hash: e5012...690
Skrevet

Er det føflekker du mener? Det er da helt normalt?

Kan fjernes/bleknes med eplecidereddik, tho.

jeg oppfatter det som om det er pigmentforandringer, ikke føflekker. Pigmentflekker er store fekker med ujevn hudfarge, ser ut som man har skygger i ansiktet fx

Skrevet

jeg oppfatter det som om det er pigmentforandringer, ikke føflekker. Pigmentflekker er store fekker med ujevn hudfarge, ser ut som man har skygger i ansiktet fx

Sånn type som eldre mennesker ofte har?

I så fall skjønner jeg bedre hva du mener. Takk for oppklaringen :)

Har forøvrig hørt at eplecidereddik kan hjelpe til å lysne slike også. Vet ikke helt om det funker, men jeg bruker det iallfall til å fjerne føflekker, så det er verdt et forsøk? Prøv et lite synlig sted på kroppen først, iallfall (:

Skrevet

Og sørg for å bruke høy solfaktor ettersom pigmentflekker kan komme av å være for mye ute i sola.

Anonymous poster hash: 98a23...bcd

Skrevet

Pigmentflekker og føflekker er ikke det samme.

Skrevet

Jeg har hørt at laser fjerner pigmentflekker og fregner og slikt. Hadde selv en skjønnhetsflekk på overleppa som ble borte da jeg tok laser pga hår på overleppe, og den har aldri kommet tilbake igjen...

Dette er 5 år siden nå.

Anonymous poster hash: 80665...543
Skrevet

Pigmentflekker og føflekker er ikke det samme.

Jepp, pigmentflekker ligger under huden mens føflekker ligger utenpå huden.

Skrevet

Og sørg for å bruke høy solfaktor ettersom pigmentflekker kan komme av å være for mye ute i sola.

Anonymous poster hash: 98a23...bcd

Jeg syns det er så rart, for jeg unngår sol så mye jeg kan, likevel har jeg iår fått pigmentflekker på begge kinn, like under øynene. Har også fått mange fregner og flekker oppover armene, noe jeg aldri har hatt før i år...

Jeg har brukt solkrem også, så ...

Skrevet

Legen kan gi deg resept på en krem som bleker dem.

Anonymous poster hash: 27548...727

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...