Gå til innhold

Trenger råd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger råd om hva jeg kan kjøpe for å freshe opp stilen min litt. Har passert 40, og ønsker å kle meg fint, men ikke desperat forsøke-å-se-ung-ut, om dere skjønner hva jeg mener.

Stilen min er nok ganske damete og klassisk i utgangspunktet, elsker enkle ting som jeans, fine, enkle singleter med kardigan over, eller enkle skjorter eller bluser. Går mye med converse, eller høyhælte støvletter, "pensko" eller sandaler. Fine vesker, elsker Mulberry. Ok, da har dere et par stikkord om stilen min, men jeg trenger litt råd om hva jeg kan freshe garderoben min opp med. Fargene jeg bruker er sort, grått, blått og beige. Kler sort, har forholdsvis mørke farger selv.

Og idag da jeg så på et par kjoler, kjøpte først denne http://www.inwear.com/dk/item/beate-leopard-print-dress-c51359002/

men byttet til denne

http://www.inwear.com/dk/item/bagulio-fitted-dress-c41411018/?t_type=src&t_type=cat

Skjønner dere, eller? Ender ofte opp med noe som er ørlite mer damete enn jeg føler meg. :forvirret: Trenger stylingtips fra ungdommen, men vil absolutt ikke se desperat ut. :fnise: Kunne ønske folk tenke "Smashing lady, ikke desperat ung, men akkurat passe kul" når de så stilen min.

Eh, noe sånt. Får dere det til?

Anonymous poster hash: ac3f0...0ed
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?! :grine:

Kom gjerne med linker til spesifikke antrekk dere liker å se på en fresh førti-åring. :)

Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Finn et par litt grovere støvletter, så blir kjolen mindre feminin, men samtidig flott.

Personlig synes jeg dyreprint gjør at damer ser eldre ut.

Jeg er over 40 og mine nono er:

- dyreprint

- skjørt/kjoler som er kortere enn mellom midt på låre og knærne

- fleecejakker

- skinnyjeans

- tights med kort topp til

- plagg med paljetter

Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Jeg er veldig glad i fine bluser, da.

Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Hvor er Wonders når vi trenger henne?

Hun har fantastisk fine collager med bilder. Husker ikke hvor hun henter dem.

Skrevet

Jeg er 23 år, og har nok tilnærmet samme klesstil som deg, TS. Den kjolen du endte opp med å kjøpe var nydelig, og etter min mening mye penere enn den andre.

Hva med å kombinere kjolen du kjøpte med noen grove støvletter, slik Gresshoppesang foreslår? Eller et litt iøyenfallende statementsmykke i halsen? En litt røff cardigan eller en kort jakke?

Hadde jeg sett deg på gata i den kjolen hadde jeg iallefall ikke tenkt "kjerring", men antageligvis lurt på hvor du hadde kjøpt den. Så lenge du passer på å kjøpe ting som er fine i snittet og litt figursydd, skal det mye til at du blir kjerring etter min mening ;)

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Hmmm....

Ok... jeg er litt eldre enn deg... men kan prøve litt, selv om jeg ikke kan skryte på meg å tilhøre undommen ;)

Men... hvorfor vil du ha stylingtips fra ungdommen når du ønsker å ha en 'smashing Lady' stil og være en absolutt fabelaktig sexy 40 åring ? :klo:

Som for alle aldre tenker jeg at 'for mye av alt' er nogo... ben eller clevage, ikke begge deler.

Liv... hofter... skuldre..

Skjørt... jeg elsker jo skjørt..

Ville kvittet meg med Converse'ne.

Edit: Den kjolen du endte med var smashing ! Et bredt belte og høye støvletter i matchende farve som beltet...

Endret av Lille-pus
  • Liker 1
Skrevet

Hva med noen fine blazere i forskjellige farger? Ser de finnes i mange forskjellige farger nå.

Og så vil jeg kommentere nono'sene til gresshoppesang. Man kan bruke f.eks. dyreprint og paljetter når man har passert 40, men da skal man gjerne bare ha noen små detaljer med det. Ikke en hel paljettkjole, men en liten detalje med paljetter på plagget eller tilbehøret, og samme med dyreprint. Ikke en hel leopardkjole, men kanskje et skjerf eller lignende. Altså, dette er jo helt opp til en selv da, vil man ha en leopardkjole skal man få lov til å ha det, det finnes jo ingen lover om hva som er lov og ikke. Men det er dette jeg har hørt/lest på forskjellige tv-program og i forskjellige blader, så det er kanskje en liten pekepinn.

Ellers synes jeg det er litt vanskelig å komme med råd uten å kjenne deg. Jeg driter egentlig litt i mote, jeg går med det jeg vil gå med, men selvfølgelig er det noen trender jeg bruker (ofte uten at jeg er klar over det da..).

Lykke til =)

Skrevet

Finn et par litt grovere støvletter, så blir kjolen mindre feminin, men samtidig flott.

Personlig synes jeg dyreprint gjør at damer ser eldre ut.

Jeg er over 40 og mine nono er:

- dyreprint

- skjørt/kjoler som er kortere enn mellom midt på låre og knærne

- fleecejakker

- skinnyjeans

- tights med kort topp til

- plagg med paljetter

Enig i de aller fleste av nono'ene dine. :) Går imidlertid med fleecejakke når jeg skal trene eller er på hytta. Paljetter kan forekomme, men bare detaljer. Skinnyjeans, hmmm, alle jeansene jeg har er tettsittende, men ikke skinny.

Kjolen skal matches med et par kule Laura Bellariva-støvletter idag, vi har nok til syvende og sist ganske lik smak. :) Thanks, Gresshoppesang. :blomst:

Jeg er 23 år, og har nok tilnærmet samme klesstil som deg, TS. Den kjolen du endte opp med å kjøpe var nydelig, og etter min mening mye penere enn den andre.

Hva med å kombinere kjolen du kjøpte med noen grove støvletter, slik Gresshoppesang foreslår? Eller et litt iøyenfallende statementsmykke i halsen? En litt røff cardigan eller en kort jakke?

Hadde jeg sett deg på gata i den kjolen hadde jeg iallefall ikke tenkt "kjerring", men antageligvis lurt på hvor du hadde kjøpt den. Så lenge du passer på å kjøpe ting som er fine i snittet og litt figursydd, skal det mye til at du blir kjerring etter min mening ;)

Tusen takk! Jeg elsker også den kjolen, og "kjerring" var kanskje et litt galt uttrykk. Heller litt for "damete", om du skjønner. Men tror altså jeg kommer langt med de støvlettene. Smykker kan jeg også grave frem, har masse D/K liggende.

Hmmm....

Ok... jeg er litt eldre enn deg... men kan prøve litt, selv om jeg ikke kan skryte på meg å tilhøre undommen ;)

Men... hvorfor vil du ha stylingtips fra ungdommen når du ønsker å ha en 'smashing Lady' stil og være en absolutt fabelaktig sexy 40 åring ? :klo:

Som for alle aldre tenker jeg at 'for mye av alt' er nogo... ben eller clevage, ikke begge deler.

Liv... hofter... skuldre..

Skjørt... jeg elsker jo skjørt..

Ville kvittet meg med Converse'ne.

Edit: Den kjolen du endte med var smashing ! Et bredt belte og høye støvletter i matchende farve som beltet...

Hehe, det var vel egentlig for å få en ungdoms syn på hvordan ting er. Og for all del, det finnes jo absolutt utrolig mange flotte voksne damer som ikke har gått i "lag-på-lag"-fella. Og hva er det med KK Bli ny? :klo: Alle blir jo like der!

Enig i "for mye av alt" - vet om alt for mange stilige damer som ødelegger for seg selv fordi de ble seende tacky ut.

Converse. :grine: Jeg elsker jo conversa mine! Men ikke til pent. :opplyser:

Hva med noen fine blazere i forskjellige farger? Ser de finnes i mange forskjellige farger nå.

Og så vil jeg kommentere nono'sene til gresshoppesang. Man kan bruke f.eks. dyreprint og paljetter når man har passert 40, men da skal man gjerne bare ha noen små detaljer med det. Ikke en hel paljettkjole, men en liten detalje med paljetter på plagget eller tilbehøret, og samme med dyreprint. Ikke en hel leopardkjole, men kanskje et skjerf eller lignende. Altså, dette er jo helt opp til en selv da, vil man ha en leopardkjole skal man få lov til å ha det, det finnes jo ingen lover om hva som er lov og ikke. Men det er dette jeg har hørt/lest på forskjellige tv-program og i forskjellige blader, så det er kanskje en liten pekepinn.

Ellers synes jeg det er litt vanskelig å komme med råd uten å kjenne deg. Jeg driter egentlig litt i mote, jeg går med det jeg vil gå med, men selvfølgelig er det noen trender jeg bruker (ofte uten at jeg er klar over det da..).

Lykke til =)

Elsker blazere, og har mange. Men bruker det sjelden sammen med matchende bukse eller skjørt, synes det blir litt for formelt. Har ikke jobb hvor det er påkrevet heller. Ellers takk for tips! :)

Takk for link, skal titte på denne.

Jeg må på shopping. I dag!

Synes eller at Edith&Ella har mye fint: http://edith-ella.com/da/8-kjoler

Elsker Edith&Ella! (Men aner ikke hvor jeg får tak i det i Norge. Noen som vet?)

Skrevet

Elsker blazere, og har mange. Men bruker det sjelden sammen med matchende bukse eller skjørt, synes det blir litt for formelt. Har ikke jobb hvor det er påkrevet heller. Ellers takk for tips! :)

Det er finest uten machende bukse! Jeg synes det er fint sammen med jeans!

Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Enig i de aller fleste av nono'ene dine. :) Går imidlertid med fleecejakke når jeg skal trene eller er på hytta. Paljetter kan forekomme, men bare detaljer. Skinnyjeans, hmmm, alle jeansene jeg har er tettsittende, men ikke skinny.

Kjolen skal matches med et par kule Laura Bellariva-støvletter idag, vi har nok til syvende og sist ganske lik smak. :)

Elsker Edith&Ella! (Men aner ikke hvor jeg får tak i det i Norge. Noen som vet?)

Jeg tenkte på hele plagg med paljetter, ikke detaljer som mansjetter, krager osv. Og skinnyjeans er skinnyjeans. Ikke vanlig tettsittende, men sånne som det ser ut som man skal poppes ut av hvert øyeblikk.

Fleece er selvsagt tillatt på tur og trening. ;) Det er jo det fleece er laget til?

Få se bilde av støvlettene da!

Norske forhandlere:

http://edith-ella.com/da/content/49-norge

Gjest Lille-pus
Skrevet

En blazer kan være så mye... Kommer litt ann på hva man mener når man sier 'blazer' :)

En draktjakke passer som regel aller best sammen med det skjørtet eller den buksen den hører sammen med.

En fasongsydd tweed blazer er nydelig til både jeans og ensfarvede dressbukser i matchende farve.

Skrevet

Først og fremst: kutt ut Conversa dine, det er mange som går i slike sjølv om dei er godt vaksne, alle ser teite ut. Men, eg kan ikkje heilt sjå kva som er for lite kult med stilen din, eg - det er aldri gamalmodig å kle seg pent!

Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Converse går helt fint til jeans, selv om man har passert 40.

Skrevet

Få se bilde av støvlettene da!

De er flere år gamle, så fant ikke bilde. De er ikke ulike disse, bare høye, og remmen går rundt leggen. http://www.funkyballerina.no/products/laura-bellariva-ankelboots-mellombrun

På lørdag endte jeg opp med denne kjolen, tette sorte strømper, en Malene Birger-blazer i samme brune farge som støvlettene (enkelspent med sorte sømmer). Rappa mannens burberryskjerf. Litt store dinglete øredobber med sølvblader og en sort clutch med flettemønster.

Følte meg faktisk veldig fin og ikke kjerring. :ler:

Og forresten, conversa får dere aldri. :lur:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...