AnonymBruker Skrevet 6. september 2013 #1 Skrevet 6. september 2013 Noen som sier at den "nye" loven er slik at fra barnet er fylt 1 år, så skal barnet være fast hos BF 10 dager i mnd med overnatting. Er det ikke normalt med opptrapping, ta ting i barnets tempo ol? Og dette kan ta alt fra barnet er 7 mnd, til 3 år for alt vi foreldre vet... Kjenner jeg blir stresset om dette er fakta, det og MÅTTE sende barnet på 10 overnattinger i det barnet fyller 1. Hva om det ikke er behovet til barnet... Anonymous poster hash: c6a93...da2
Rotemor Skrevet 6. september 2013 #2 Skrevet 6. september 2013 Aner ikke hvor du har det der fra....? 4
AnonymBruker Skrevet 6. september 2013 #3 Skrevet 6. september 2013 Aner ikke hvor du har det der fra....? Barnefar som stresser med samvær. Han er livredd for at jeg skal forhindre barnet det han har krav på, som er samvær mest mulig ut fra det som går. Har sagt til han og forsøkt og roe han ned med å si at jeg har ingen intensjoner om å frata barnet sin rett til samvær med far, MEN at det blir samvær ut fra behov, helheten av alt, hva som passer, hva som er best, og at jeg ikke går med på å gi far det samværet HAN vil ha kun fordi han ønsker det. Jeg nevnte at jeg ikke føler meg vel med å gi far det samværet han ønsker, om jeg ikke syns det er det beste for barnet, og etter jeg sa dette så fikk jeg nå en telefon om at loven sier at fra barnet er fylt 1 år så har han krav på 10 faste dager i mnd, uansett. Målet er 10 dager i mnd, mer samvær er utenkelig pga mye, men at det skal trappes opp til 10 dager, slik at vi alle er trygge, og ting er stabile. Dette er tydeligvis ikke noe BF er fornøyd med. Anonymous poster hash: cf11c...a1f
Britt Banditt Skrevet 6. september 2013 #4 Skrevet 6. september 2013 Hæ? Hvem har du fått beskjed om dette fra? Jeg skjønte ikke. Er det faren som har sagt det? I så fall er det bare tull. 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2013 #5 Skrevet 6. september 2013 Hæ? Hvem har du fått beskjed om dette fra? Jeg skjønte ikke. Er det faren som har sagt det? I så fall er det bare tull. Hehe, ja det er faren som sa dette nå. At jeg har feil i det jeg sier. Har vært mye krangel, og lite samarbeid, så jeg har fått time hos familievern kontoret som vi skal på, og har fortalt BF at de råder til opptrapping, og at det blir ikke samvær utfra hva en av oss ønsker, men faktisk helheten og barnets behov. Han er også enig i 10 dager samvær til syvende og sist, men han sier at loven gir han rett til å få disse 10 dagene den dagen barnet er fylt 1 år uansett hva. Og det kan jo umulig være rett. Samvær går jo på tilknytning, stabilitet, nærmiljø, hvordan barnet er som barn (ting han krever, hvor han er trygg, om han tåler mye samvær, barn er forskjellige når det kommer til behov), ol. Det er ikke KUN samvær så gjør et barn lykkelig, og det er det jeg føler BF tror, at så lenge barnet har samvær med begge foreldre så er alt ok, og det trengs ikke å ta hensyn til annet. Ja, jeg stresser nok litt, for jeg merker at jeg som mor tenker mer enn kun samvær. Ser liksom helheten i alt, at det er mye som spiller inn i et lykkelig barn, og når BF uttrykker annet så blir jeg helt varm innvendig. Føler jo at det er helt feil, og at han har misforstått, men så ble jeg litt i tvil, for det har vært så mye styr fra hannes side til nå. Så måtte nesten høre om noen visste Anonymous poster hash: cf11c...a1f
allie Skrevet 6. september 2013 #6 Skrevet 6. september 2013 Her er hva loven sier om barns ( ikke foreldres) rett til samvær: http://www.lovdata.no/all/tl-19810408-007-007.html#42 Det står ikke noe der om hvor mange dager samvær man må ha når barnet er 1 år. Når det er sagt så ser jeg ikke helt hvorfor det skal være et stort problem at barnet er hos sin far 10 dager i måneden, forutsatt at barnet kjenner sin far og er trygg. Jeg ville nok forsøkt å tilrette legge best mulig for at dette var mulig å oppnå. 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2013 #7 Skrevet 6. september 2013 Her er hva loven sier om barns ( ikke foreldres) rett til samvær: http://www.lovdata.no/all/tl-19810408-007-007.html#42 Det står ikke noe der om hvor mange dager samvær man må ha når barnet er 1 år. Når det er sagt så ser jeg ikke helt hvorfor det skal være et stort problem at barnet er hos sin far 10 dager i måneden, forutsatt at barnet kjenner sin far og er trygg. Jeg ville nok forsøkt å tilrette legge best mulig for at dette var mulig å oppnå. Som nevnt i forrige innlegg: målet ER 10 dager, og det er det vi skal ha, MEN at jeg ikke føler meg komfortabel med å ha 10 overnattinger rett på fra den dagen barnet fyller 1 år, om ikke alt er helt topp. Det skal være stabilt, trygt, etc, og trappet opp til 10 overnattinger før det blir fast. Så problemet var ikke hvor mange dager, jeg lurte bare på om det faktisk var en lov som sa at barnet SKAL ha 10 dager fra fylte 1 år Anonymous poster hash: cf11c...a1f
Gjest Violetta Skrevet 6. september 2013 #8 Skrevet 6. september 2013 Som nevnt i forrige innlegg: målet ER 10 dager, og det er det vi skal ha, MEN at jeg ikke føler meg komfortabel med å ha 10 overnattinger rett på fra den dagen barnet fyller 1 år, om ikke alt er helt topp. Det skal være stabilt, trygt, etc, og trappet opp til 10 overnattinger før det blir fast. Så problemet var ikke hvor mange dager, jeg lurte bare på om det faktisk var en lov som sa at barnet SKAL ha 10 dager fra fylte 1 år Anonymous poster hash: cf11c...a1f Så begynn med opptrapping før barnet fyller år da. Hva er problemet? 1
Dagoberta Skrevet 6. september 2013 #9 Skrevet 6. september 2013 Det er bra du har bestilt time hos familievernet, det kan være godt for alle parter å få sortert litt sammen med en fornuftig person utenfra som bare representerer barnet og barnets behov og kan se objektivt på saken, jeg håper dere får lagt en god plan der 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå