Gå til innhold

Tore Sagen: - Synd at Carl I. Hagen ikke ble drept i 2009.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så du mener at Hagen, mannen som står bak opposisjonpartiet som er bygget på lettkjøpte poenger, ikke gjør dette som et politisk innspill rett før valget?

Jeg går i så fall ut i fra at Sagen ikke tolket det slik, men tolket det slik jeg tolker det, og rett og slett hadde et irritasjonsutspill fordi en godt voksen mann som burde hatt mer takt og tone så totalt overser følelsene til de som står midt oppe i situasjonen.

Ja , jeg tror ikke dette var øyeblikkets frustrasjon, og ikke noe kalkulert valgkamputspill i det hele tatt. Jeg oppfatter Carl Ivar som mer rappkjeftet og spontan enn gjennomtenkt. Jeg synes Carl Ivar burde ha moderert seg betraktelig, for utspillet hans var ikke bra.

Sagen var også irritert, det er tydelig, og utspillet hans var skikkelig ekkelt.

Skrevet

Og begge har trukket sine utsagn og Sagen har fått smekk på pung fra sin sjef. Så da er vi ferdige da?

Skrevet

Nå tvitret han vel aldri "Det er synd Carl I. Hagen ikke er død". Han tvitret at "Det er synd han ikke døde i 2009, for da ville han ikke bli husket som så kjip". En ytring satt ekstremt på spissen, nærmest i Hagens egen stil. Hovepoenget til Sagen er altså: Hold deg for god for slike ytringer, Hagen. Du skulle tredd fullstendig ut av rampelyset i 2009, da du gikk av. Da ville mitt og fleres minne om deg som politisk figur ikke vært så ille som det er akkurat nå. Med andre ord, hadde Hagen dødd i det han gikk av, ville han blitt husket med sympati - selv av politisk meningsmotstander Sagen. Er det klarere da?

Sagen trakk tweeten, men står nå inne for "hovedbudskapet", i likhet med Hagen selv om sin Facebook-post. Jeg ler ikke så ofte av Sagen, men akkurat denne gangen syntes jeg han presterte til gull!

Det er forskjell på å dø, og å bli drept.

Anonymous poster hash: a216c...1c2

• Liker 1
Skrevet

Og begge har trukket sine utsagn og Sagen har fått smekk på pung fra sin sjef. Så da er vi ferdige da?

Nja, hadde kanskje vært mer rettferdig om Sagen hadde fått sine uttalelser klistret på fremsiden i avisene i ett par dager? For så vidt også morsomt hvordan NRK fraskriver seg uttalelsen med at den var Sagens egen, i og med det var privat-twitteren som ble brukt. Siv ble tatt i tiltale for CIH sine ytringer, selv om hans var private og ikke hadde noe direkte tilkobling til partiet.

(Og nei, er ikke frepper, men synes vinklingen til media er alt for farget)

Anonymous poster hash: c3aff...722

Skrevet

Nja, hadde kanskje vært mer rettferdig om Sagen hadde fått sine uttalelser klistret på fremsiden i avisene i ett par dager? For så vidt også morsomt hvordan NRK fraskriver seg uttalelsen med at den var Sagens egen, i og med det var privat-twitteren som ble brukt. Siv ble tatt i tiltale for CIH sine ytringer, selv om hans var private og ikke hadde noe direkte tilkobling til partiet.

(Og nei, er ikke frepper, men synes vinklingen til media er alt for farget)

Anonymous poster hash: c3aff...722

Hagen er medlem i FRP og sitter for FRP i Oslo sitt bystyre. Han kan vanskelig oppfattes annerledes enn å snakke som partimann når han snakker offentlig.

• Liker 3
Skrevet

For min del ja, men inntrykket av at NRK er i lomma på AP sitter igjen.

NRK-AP-LO har alt for mye makt i Norge, og ingen av de er nøytrale.

Anonymous poster hash: 5f115...1e9

Skrevet

Er du også enig i måten Sagen reagerer på? Han bør miste jobben, mener jeg. Når først han politimannen mister jobben for å kalle Stoltenberg for et krapyl.

For øvrig synes jeg det var usmakelig av Hagen å slå politisk mynt på denne tragedien. Det bør også få konsekvenser.

Hvis du leser litt mer om den saken, så var det ikke at han kalte Stoltenberg for krapyl som gjorde at han mistet jobben. Det var en av flere uttalelser og handlinger som ikke er forenlig med å være politi.

Anonymous poster hash: b5f09...7d7

• Liker 2
Skrevet

NRK burde ha avskjediget Tore Sagen. Det han sa, er mye mer alvorlig enn å kalle Stoltenberg for "krapyl".

Problemet med kravet ditt er at Sagen er satiriker, og det er jobben hans å provosere og sette ting på spissen.

En satiriker som oppfører seg som satiriker gjør jobben sin. En politimann som oppfører seg som satiriker el.l. er ikke egnet som politimann.

• Liker 2
Skrevet

Så var det bare det enkelt faktum at strengere straffer ikke virker, da. Faktakunnskap er det ikke så farlig med hos FrPere, men det er jo ikke noe nytt.

Det stemmer ikke at strengere straffer ikke virker. Fremmedkulturelle kriminelle ser jo omtrent på norske fengsler som hoteller. Det må strengere straff til for å avskrekke dem.

Skrevet

Med tanke på politimannen som mistet jobben fordi han kalte Stoltenberg noe såpass lite drøyt som "krapyl", så burde Tore Sagen definitivt miste jobben for å ønske Hagen død.

At han kalte Stoltenberg for krapyl var bare en av mange idiotkommentarer han kom med på Facebook.

Og i motsetning til denne politimannen så jobber Sagen som satiriker, og kommentaren hans må ses i lys av dette.

• Liker 3
Gjest FuturePrimitive
Skrevet

At han kalte Stoltenberg for krapyl var bare en av mange idiotkommentarer han kom med på Facebook.

Og i motsetning til denne politimannen så jobber Sagen som satiriker, og kommentaren hans må ses i lys av dette.

Aha..så så lenge man er "satiriker" så kan man true med både vold og drap mener du?

Hva med godeste Valens maskingevær-krykke i dag da? Som man kan bruke til å skyte NAV-ansatte med? Det fikk sterk kritikk..

Er det venstresiden som har monopol på å avgjøre hva som er moralskt forkastelig?

Jeg er enig i at politimannen burde utvist bedre skjønn som politimann. Men nå var det faktisk KRAPYL-kommentaren som var grunnen til mediehysteriet. Hadde han ikke sagt krapyl, så hadde han nok fortsatt vært politimann, selv om mange av de andre oppdateringene hans var ti ganger mer hårreisende.

Men han kritiserte selveste Pol Pot Jensenberg, og da er det klart man må få fyken. Minner litt om communist-china dette. :)

• Liker 1
Skrevet

Aha..så så lenge man er "satiriker" så kan man true med både vold og drap mener du?

Nei, men så gjorde Sagen ingen av delene.

Hva med godeste Valens maskingevær-krykke i dag da? Som man kan bruke til å skyte NAV-ansatte med? Det fikk sterk kritikk..

Dette har jeg ikke sett, så jeg kan ikke uttale meg.

Er det venstresiden som har monopol på å avgjøre hva som er moralskt forkastelig?

Jeg tilhører ikke venstresiden, men klarer likevel å skjønne satire.

Jeg er enig i at politimannen burde utvist bedre skjønn som politimann. Men nå var det faktisk KRAPYL-kommentaren som var grunnen til mediehysteriet. Hadde han ikke sagt krapyl, så hadde han nok fortsatt vært politimann, selv om mange av de andre oppdateringene hans var ti ganger mer hårreisende.

Nei, den kommentaren var bare en av mange som til slutt gjorde at han mistet jobben. Han burde ha mistet den for lenge siden.

Men han kritiserte selveste Pol Pot Jensenberg, og da er det klart man må få fyken. Minner litt om communist-china dette. :)

Nei, det gjør ikke det siden den kommentaren bare var en av mange hodeløse, idoiotiske kommentarer som vitnet om en politimann totalt blottet for både selvinnsikt, redelighet og annen mental bagasje.

• Liker 3
Gjest FuturePrimitive
Skrevet

Nei, men så gjorde Sagen ingen av delene.

Dette har jeg ikke sett, så jeg kan ikke uttale meg.

Jeg tilhører ikke venstresiden, men klarer likevel å skjønne satire.

Nei, den kommentaren var bare en av mange som til slutt gjorde at han mistet jobben. Han burde ha mistet den for lenge siden.

Nei, det gjør ikke det siden den kommentaren bare var en av mange hodeløse, idoiotiske kommentarer som vitnet om en politimann totalt blottet for både selvinnsikt, redelighet og annen mental bagasje.

Dakar. Klarte du ikke finne flam til Valen-artikkelen? Nei, da kan du ikke uttale deg vet du :)

"Jeg har ikke sett disse andre kommentarene fra politimannen, så jeg kan desverre ikke uttale meg om dem"

Skrevet

Dakar. Klarte du ikke finne flam til Valen-artikkelen? Nei, da kan du ikke uttale deg vet du :)

"Jeg har ikke sett disse andre kommentarene fra politimannen, så jeg kan desverre ikke uttale meg om dem"

Forskjellen på deg og Jabx:

Jabx kjenner ikke til Valen-artikkelen, og uttaler seg derfor ikke om den.

Du kjenner ikke til hva politimannen egentlig har gjort, men uttaler deg likevel bastant på at det er kun "krapyl-kommentaren" som er grunnen til at han fikk sparken.

:)

Skrevet

Hvis du vil at folk skal ha en mening om de samme tingene som du har en mening om, så er nok en link atskillig mer konstruktivt enn en spydighet.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...